  • 11. Data: 2009-05-28 05:52:41
    Temat: Re: Spowalniacz drzwi
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > ograniczajacy otwarcie drzwi do 90 stopni. Jak jesienia bede jechal do
    > Polski
    > to Ci przywioze:)
    Do jesieni to już mi drzwi wypadną od przeciągów. :-(

    Na razie zamontuję zatrzask balkonowy.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 12. Data: 2009-05-28 05:54:20
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Hamulec to mechanizm blokujący okno w otwartym lub częściowo otwartym
    > położeniu.

    a jednak, ale wierzyc nie musisz.

    ***********
    Ja jedynie opieram się na tym, co znalazłem w necie. Znasz jakieś źródło
    wysyłkowe hamulca, a jakim piszesz ?

    Pzdr.
    Adam

  • 13. Data: 2009-05-28 05:56:27
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > jeżeli chodzi ci o taki jak w klapie bagażnika, to nazywa się to sprężyna
    > gazowa.
    Chodzi mi o ten w zawieszeniu....

    Pzdr.
    Adam

  • 14. Data: 2009-05-28 09:13:55
    Od: Bibi <b...@p...fm>

    Nie wiem czy cię to zadowoli, ale poszukaj czegoś co przy okuciach
    winkhausa nazywa się blokada cierna albo hamulec cierny. Wygląda toto
    jak delikatnie zakrzywiony płaskownik o szer. okuć okien i montowane
    jest od spodu skrzydla. Przy zamykaniu i otwieraniu okno stawia dużo
    większy opór jednak można je spokojnie otworzyć na dowolną szerokość i
    żadne przeciągi nam go nie zamkną a i trzaskanie takimi drzwiami jest
    praktycznie niemożliwe. Jak chcesz to mogę przeprowadzić testy, bo
    montowałem mamie takie cudo. Kosztowało koło 30 złotych rok temu. Są
    też takie blokady, dzięki którym można skrzydło klamką blokować w
    różnych położeniach.

  • 15. Data: 2009-05-28 10:44:36
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    Nie wiem czy cię to zadowoli, ale poszukaj czegoś co przy okuciach
    winkhausa nazywa się blokada cierna albo hamulec cierny. Wygląda toto
    Dzięki! Już wiem, że potrzebuję czegoś, co Winkhaus nazywa: ogranicznik
    otwarcia (z wbudowanym hamulcem ciernym).

    Pozdrawiam
    Adam