  • 151. Data: 2014-07-30 13:16:03
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Przecież to jest Twoja teza.

    Jak moja ???
    ZTCW to obecne telewizory ciągle jeszcze pracują z _grupami_ pikseli.

    > Czepiasz się?

    Jeśli prostowanie błędnych uogólnień nazywasz czepianiem to tak.

    > Skąd ta teza, że muszą być indywidualne LEDy, jakieś techniczne
    > uzasadnienie dasz do niej?

    Jeśli chcesz precyzyjnie wysterować jasność pojedynczego piksela to musi
    mieć indywidualne podświetlenie. Sterowanie jasnością grupy i zasłanianie
    sąsiednich pikseli nie jest precyzyjne bo ta "zasłonka" z ciekłych
    kryształów nie jest szczelna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 152. Data: 2014-07-30 13:24:32
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Czyli nadal nie masz ochoty podać żadnego konkretnego argumentu tylko ja
    >mam argumentować sam przeciw sobie.

    Nie, testuje jaki masz wzrok ewentualnie poziom szczerości.

    >ROTFL

    SROTLF

    >Tak zauważyłem np. ciężar, ale to się ma nijak do jakości obrazu.

    No więc nie zauważyłeś albo nie stać Cię na wskazanie dwóch największych
    wad:
    1. Niespodzianka - MIGOTANIE - tadaaa!
    2. Obniżenie jasności - znacznie większe niż w przypadku pasywnych.

    Żeby nie było, że bazuje na krótkich testach w sklepie - gram na aktywnych
    3D, filmy oglądam na pasywnych - wieeele godzin w każdych.

    [ciach opad rąk]

    >Weź tę definicję z wikipedii którą podałeś i zamiast porównywać dwa punkty
    >całego obrazu porównaj dwa punkty leżące na sąsiednich pikselach.

    Ja się pytam, czy ta Twoja definicja jest jakaś oficjalna czy po prostu
    Twoja? Jeśli oficjalna to na pewno znajdziesz linka. Jeśli Twoja to wybacz,
    ale oznaczałoby to śmiech na sali.

    >Napiszę jeszcze raz powoli. Dla kiepskiego sygnału lekkie rozmycie jest
    >dobre nieskończone rozmycie nie jest dobre.

    To jest demagogia, celowo używasz niesprecyzowanego pojęcia "kiepskiego
    sygnału", a tymczasem mowa o konkretnej kompresji gdzie pojawia się podział
    na pola o skokowej jasności, a w tym układzie większa plamka poszerza
    (minimalnie) tylko granice miedzy obszarami, dyskretny gradient pozostaje.

  • 153. Data: 2014-07-30 13:28:21
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Jeśli chcesz precyzyjnie wysterować jasność pojedynczego piksela to musi
    >mieć indywidualne podświetlenie. Sterowanie jasnością grupy i zasłanianie
    >sąsiednich pikseli nie jest precyzyjne

    Dopiero co pisałeś, że to problem plazmy nie LCD.

    >bo ta "zasłonka" z ciekłych kryształów nie jest szczelna.

    I mianowicie co z tego, że nie jest szczelna? Nie da się odpowiednio
    pojaśnić sąsiadów jeśli obok jest jasny piksel?

    Aż nie mogę się doczekać co teraz wymyślisz.

  • 154. Data: 2014-07-30 13:29:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To, że plamka jest nieco rozmyta nie załatwi sprawy podziału na pola o
    > skokowej jasności jedynie będzie nieco szersza granica między tymi polami.

    W efekcie przejście tonalne będzie bardziej łagodne, a nie schodkowe. Obraz
    będzie "gładszy".

    Zamiast:
    1 1 1 1 3 3 3 3 5 5 5 5 7 7 7 7

    Będzie:
    1 1 1 2 3 3 3 4 5 5 5 6 7 7 7 7

    > Jesteś w stanie pokazać, że powyższe zdanie jest fałszywe, na gruncie
    > czysto technicznym, nie emocjonalnym?

    > Wiesz, ze gdzieś dzwoni ale nie wiesz w którym kościele. Chyba w końcu
    > trzeba Ci to objaśnić :-)
    > Owszem była kiedyś kwestia źródła i jakości obrazu na LCD. Ale:
    > 1. To było dawniej jak Jeszce nie było LED - trudno powiedzieć, czy
    > dzisiaj by tez wystąpiło
    > 2. Dotyczyło sygnału analogowego - LCD go bardzo źle pokazywał
    > 3. Nie sądzę by plazma miała z sygnałem analogowym znacząco lepsze
    > sukcesy.

    Od początku piszę o skompresowanym sygnale cyfrowym.
    Najprościej to zaobserwować na przykładzie pliku jpeg. Obraz przy tej
    kompresji jest dzielony na fragmenty 8x8 pikseli i dla każdego z tych
    fragmentów są liczone współczynniki które przy odkodowywaniu dadzą podobny
    obraz tych 64 pikseli. Zależności między tymi fragmentami nie są brane pod
    uwagę i w efekcie gdy mammy łagodne przejście tonalne (np. niebo) to widać
    niektóre granice tych pół 8x8 pikseli. Na ekranie LCD taki obraz wygląda
    znacznie gorzej niż na ekranie plazmowym bo te granice są bardziej widoczne.

    Od strony technicznej obraz na LCD jest "lepszy" bo daje wiernie to co jest
    zapisane w pliku, tyle że widza nie interesuje wierność oddania
    skompresowanego pliku tylko by otrzymywany obraz był pozbawiony tych
    niechcianych artefaktów kompresji które psują odbiór wizji autora.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 155. Data: 2014-07-30 13:48:41
    Od: j...@g...com

    Jak Ty wyzywasz Ergiego to dobrze, a jak ja wyzywam Ciebie to już piszesz o wspólnym
    pasaniu świń. Dlaczego?

    Wygłaszasz ex cathedra dyskusyjną tezę o wyższości LCD nad plazmą to dobrze, a jak ja
    piszę tak samo ex cathedra o wyższości plazmy to źle. Dlaczego?

    Grupę czytuję od niedawna, więc nie znam panujących tu zasad, może dla starych
    czytelników chamstwo to cos normalnego, mnie wkurza i odpowiadam na nie chamstwem.

    Nie wiem kim jest Janusz, ale wiem, jaką wiedzę i doświadczenie budowlane ma Ergie i
    nazywanie go mitomanem jest głupie.

    Pzdr. Jacek

  • 156. Data: 2014-07-30 13:54:20
    Od: j...@g...com

    Co? Nie. Chodziło mi o post Użytkownika.

    Pzdr Jacek

  • 157. Data: 2014-07-30 14:00:31
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    .pl...

    >W efekcie przejście tonalne będzie bardziej łagodne, a nie schodkowe. Obraz

    Ładna manipulacja :-)

    1.Trzy piksele to nie obszar, to linijka, całkiem cienka.
    2.Po kompresji jest skok, a nie przejście 1/3

    A teraz to samo tylko uczciwej, obszarowo (ale tez dużym uproszczeniem bo
    ta ilość pikseli to też nie żaden obszar):

    bez kompresji

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

    po kompresji

    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25

    wersja "wygładzona"

    1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 9 16 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25

    Nadal są dwa obszary z duża różnicą jasności

    I powtórzę raz jeszcze - takie samo wygładzenie na drodze elektronicznej
    (czyli lepiej) zrealizuje spokojnie LED.

  • 158. Data: 2014-07-30 14:01:20
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Co? Nie. Chodziło mi o post Użytkownika.

    Odpowiedziałeś Ergiemu na jego uwagę skierowaną do mnie.

  • 159. Data: 2014-07-30 14:03:03
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Wygłaszasz ex cathedra dyskusyjną tezę o wyższości LCD nad plazmą to
    >dobrze, a jak ja piszę tak samo ex cathedra o wyższości plazmy to źle.
    >Dlaczego?

    Ja widziałem konkretne argumenty u Użytkownika.

  • 160. Data: 2014-07-30 16:33:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No więc nie zauważyłeś albo nie stać Cię na wskazanie dwóch największych
    > wad:
    > 1. Niespodzianka - MIGOTANIE - tadaaa!

    Niespodzianka 100/120Hz - tadaaa!

    > 2. Obniżenie jasności - znacznie większe niż w przypadku pasywnych.

    Tyle że ta jasność nawet po tym obniżeniu o circa 50% nadal jest
    wystarczająco wysoką - więc _nie_ wpływa na jakość obrazu. Po prostu zmaiast
    na telewizorze ją obniżać do np. 15% trzeba ją obniżyć tylko do 30%.

    > Żeby nie było, że bazuje na krótkich testach w sklepie - gram na aktywnych
    > 3D, filmy oglądam na pasywnych - wieeele godzin w każdych.

    Twój wybór.

    [ciach opad rąk]

    > Ja się pytam, czy ta Twoja definicja jest jakaś oficjalna czy po prostu
    > Twoja? Jeśli oficjalna to na pewno znajdziesz linka. Jeśli Twoja to
    > wybacz, ale oznaczałoby to śmiech na sali.

    Przecież Ty sam podałeś linka do wikipedii. Więc jaka "moja" definicja?
    Chyba że nie rozumiesz określenia "na poziomie pikseli", albo "między
    sąsiednimi pikselami". No cóż jaśniej już się nie da.

> [...]
    > podział na pola o skokowej jasności, a w tym układzie większa plamka
    > poszerza (minimalnie) tylko granice miedzy obszarami, dyskretny gradient

    A czy ja piszę że znika???
    Ma łagodniejsze przejścia przez co jest mniej widoczny.

    Pozdrawiam
    Ergie