  • 51. Data: 2014-07-26 11:53:59
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-25 21:31, ToMasz pisze:

    > mam mionitor lcd dell sips i plazmę panasonica. zgadnij co się
    > bardziej grzeje (mam też pirometr). niestety monitor LCD. Za TV
    > żadnych smug, mimo że wisi na ścianie. mało tego, za nim jest jeszcze
    > 4/3 komputera, żeby był to zestaw "smart"...
    > ToMasz

    Po pierwsze pirometr to sobie możesz wsadzić w buty, bo pomiar
    pirometryczny jest mocno uzależniony od tzw. współczynnika emisyjności,
    a ten zależy od chropowatości/połysku, barwy i rodzaju materiału
    powierzchni, na którą jest skierowany pirometr.
    Po drugie porównujesz mały monitor z dużym telewizorem. Im większa
    obudowa urządzenia tym lepsze chłodzenie i lepsze rozproszenie ciepła.
    Jak chcesz porównywać to porównuj pobieraną moc.
    Po trzecie LCD z podświetlaniem fluoroscencyjnym ma większy pobór mocy
    od LCD z podświetlaniem LED (popularnie LCD z podświetleniem LED
    nazywają po prostu LED-em)
    Po czwarte jak chcesz porównywać zużycie energii to porównuj dwa tej
    samej wielkości telewizory, zbliżone funkcjonalnie. Tu zdecydowanie
    wygrywa technologia LED, zwłaszcza z podświetlaniem polowym.

    Przy obecnych technologiach telewizorów TV plazmowe już nie mają prawie
    żadnych zalet poza niższą ceną. Technologia LCD z podświetleniem LED
    poszła już tak do przodu, że te zalety, które posiadały TV plazmowe,
    przestały już praktycznie istnieć. Czas reakcji i odświeżanie ekranu
    jest już tak duże, że po prostu przeciętny widz nie zauważy różnicy
    pomiędzy LCD z podświetleniem LED, a plazmą. Głębia czerni za sprawą
    podświetlania polowego także jest już na poziomie plazmy, z tą różnicą,
    ze LCD z LED posiada o wiele większość jasność w stosunku do plazmy i
    dzięki temu można oglądać TV nawet przy ostrym świetle zewnętrznym, co
    przy plazmie jest po prostu niemożliwe. TV plazmowe mają zbyt małą
    jasność i dlatego oglądanie przy świetle dziennym jest bardzo utrudnione.
    Poza tym w plazmach nie wyeliminowano jeszcze dotąd zjawiska wypalania,
    które powoduje, że oglądając często jeden kanał telewizyjny, pozostaje
    na ekranie ślad logo tego kanału.

    Dlatego też technologia plazmowa idzie do lamusa, tak samo jak się to
    stało ze starą technologią kineskopową CRT.
    Kiedyś LCD z podświetlaniem LED także zostanie wyparte przez prawdziwy
    LED, w którym każdy piksel ekranu będzie sterowany niezależnie i będzie
    się składał z 3 diod LED.
    Takie telewizory już istnieją, ale jeszcze są zbyt drogie. Po prostu
    trzeba trochę czasu tak jak było kiedyś z plazmą, która kosztowała
    majątek, a teraz jest tańsza od LCD z podświetleniem LED.

  • 52. Data: 2014-07-26 12:45:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-26 11:53, uzytkownik wrote:
    > Dlatego też technologia plazmowa idzie do lamusa

    Technologia idzie do lamusa ze względów ekonomicznych.
    Coś jak wzmaki lampowe vs tranzystorowe.

    Mam plazmę ok. 7 letnią i nie zamieniłbym jej na żaden obecnie
    sprzedawany LCD.
    Z drugiej strony masowy konsument jest ślepy, głuchy i głupi - wnioski
    niech sobie każdy wyciągnie jakie chce.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 53. Data: 2014-07-26 12:50:26
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >Mam plazmę ok. 7 letnią i nie zamieniłbym jej na żaden obecnie sprzedawany
    >LCD.

    Ale znasz zjawisko, ze jak już coś kupisz i poużywasz tego chwile to staje
    się to najzajebistrze na świecie, niezależnie od obiektywnej rzeczywistości?

  • 54. Data: 2014-07-26 13:04:27
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-26 12:50, Ghost wrote:
    > Ale znasz zjawisko, ze jak już coś kupisz i poużywasz tego chwile to
    > staje się to najzajebistrze na świecie, niezależnie od obiektywnej
    > rzeczywistości?

    Zjawisko? LOL
    Przysłowie jest takie - "Każda pliszka swój ogonek chwali" :-)

    Zaniedługo plazma pójdzie do pokoju synka i mam nadzieję, że plazmy będą
    jeszcze na rynku.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 55. Data: 2014-07-26 13:14:55
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-26 12:45, quent pisze:

    > Technologia idzie do lamusa ze względów ekonomicznych.
    > Coś jak wzmaki lampowe vs tranzystorowe.

    A czego się spodziewałeś?
    Technologia plazmowa jest dużo droższa w produkcji od LCD czy LCD z LED.

    > Mam plazmę ok. 7 letnią i nie zamieniłbym jej na żaden obecnie
    > sprzedawany LCD.

    Ile znasz tych telewizorów LCD?
    Ile telewizorów LCD użytkowałeś?

    > Z drugiej strony masowy konsument jest ślepy, głuchy i głupi - wnioski
    > niech sobie każdy wyciągnie jakie chce.

    Głupi, bo jak zobaczy w sklepie blady obraz plazmy to wybierze stojący
    obok LCD z podświetleniem LED, gdzie obraz w jaskrawym oświetleniu jest
    o wiele lepszy? :)

  • 56. Data: 2014-07-26 13:37:41
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-26 13:14, uzytkownik wrote:
    > A czego się spodziewałeś?
    > Technologia plazmowa jest dużo droższa w produkcji od LCD czy LCD z LED.

    Nie wyraziłem zdziwienia, czytaj proszę uważniej.

    > Ile znasz tych telewizorów LCD?
    > Ile telewizorów LCD użytkowałeś?

    Pytanie dziwne.

    > Głupi, bo jak zobaczy w sklepie blady obraz plazmy to wybierze stojący
    > obok LCD z podświetleniem LED, gdzie obraz w jaskrawym oświetleniu jest
    > o wiele lepszy? :)

    1. Powodów może być wiele
    2. Zdefiniuj lepszy

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 57. Data: 2014-07-26 15:59:30
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    On 2014-07-26 12:50, Ghost wrote:

    >Zjawisko? LOL

    Zjawisko, psychologiczne. Dotyczy czegokolwiek - butów, samochodu...

    >Przysłowie jest takie - "Każda pliszka swój ogonek chwali" :-)

    Prawie to. Prawie robi różniczkę.

    >Zaniedługo plazma pójdzie do pokoju synka i mam nadzieję, że plazmy będą
    >jeszcze na rynku.

    Bójsiemboga, dziecko raka może dostać!

  • 58. Data: 2014-07-26 16:58:17
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.07.2014 o 11:53 uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Przy obecnych technologiach telewizorów TV plazmowe już nie mają prawie
    > żadnych zalet poza niższą ceną.
    Pleciesz jak potłuczony, ale czego sie można spodziwać od troll-a któremu
    się wydaje że na wszystkim się zna i na każdy temat zabiera głos,. nawet
    gdy ma g... do powiedzenia, to tyle tytułem wstępu i oceny twojej
    działalności nagrupie, a teraz ad meritum.

    Nadal plazmowe oferują znacznie lepszą jakość obrazu nie mówiąc o czerni i
    szybkości reakcji, wbij to sobie do głowy, najlerpiej młotkiem.

    > ze LCD z LED posiada o wiele większość jasność w stosunku do plazmy i
    > dzięki temu można oglądać TV nawet przy ostrym świetle zewnętrznym, co
    Przy ostrym świetle żadnego tv nie poglądasz, wbij to sobie po raz kolejny.

    > Dlatego też technologia plazmowa idzie do lamusa,
    Nie idzie do lamusa tylko gorszy ale tańszy wyrób wypiera lepszy, podobnie
    jak pieniądz, już Kopernik to ogłosił i od tamtej pory nic się w tej
    materii nie zmieniło, wbij to sobie po raz trzeci do tego pustego łba, i
    zajmij sie klockami, do tego się nadajesz.
    Daruj sobie odpisywanie bo i tak nie będę czytał.

  • 59. Data: 2014-07-26 19:55:35
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

    >Daruj sobie odpisywanie bo i tak nie będę czytał.

    Hahahaha, ale mamy fajnego miśka na grupie, dawno tu takiego nie było :-DDDD
    szanujcie zabawkę i nie spłoszcie, ani nie zepsujcie, myślę, że dużo radości
    jeszcze nam sprawi :-)

  • 60. Data: 2014-07-26 22:17:17
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.07.2014 o 19:55 Ghost <h...@h...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Hahahaha, ale mamy fajnego miśka na grupie, dawno tu takiego nie było
    > :-DDDD szanujcie zabawkę i nie spłoszcie, ani nie zepsujcie, myślę, że
    Troll-u głupi, na grupie jestem już ponad 10 lat.

    --

    Pozdr
    Janusz