  • 1. Data: 2011-08-15 09:14:24
    Temat: Sprzęt do malowania
    Od: "Krzysiek z Łodzi" <k...@o...pl>

    Witam,
    W najbliższym czasie szykuje mi się malowanie:
    a) drewnianego domku,
    b) krat w domku,
    c) bramy wjazdowej na działkę
    d) metalowego garażu
    e) a w niedalekiej przyszłości malowanie mieszkania

    co jakiś czas te czynności będę powtarzał stąd pytanie

    jakie kupić urządzenie do malowania?
    1. Jakiś kompresor i zestaw pistoletów natryskowych?
    2. Któreś z urządzeń Wagnera lub podobnych?
    3. Coś innego

    Proszę zasugerujcie jakieś rozwiązanie.
    Dziękuję

  • 2. Data: 2011-08-15 09:44:01
    Temat: Re: Sprzęt do malowania
    Od: "adi" <a...@g...com>

    http://allegro.pl/dedra-agregat-malarski-bezpowietrz
    ny-ded7422-i1754851608.html

  • 3. Data: 2011-08-15 09:56:53
    Od: k...@o...pl

    > http://allegro.pl/dedra-agregat-malarski-bezpowietrz
    ny-ded7422-i1754851608.html

    Poczytam,
    sprzęt kupuję z nastawieniem jeden na całe życie do wielu zastosowań, ale
    przyznam, że cena wysoka, ale może warto
    Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje, opinie o tym sprzęcie?

    dziękuję

  • 4. Data: 2011-08-15 10:07:11
    Od: "adi" <a...@g...com>

    porównaj parametry , wydajnosć i wyposażenie z innymi modelami , wtedy
    zobaczysz że cena nie jest wysoka :) mozesz również kupic za 200 zł z tym że
    musisz konkretie wiedzieć czego oczekujesz od danego urządzenia i ile razy
    go uzyjesz

  • 5. Data: 2011-08-17 03:39:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    adi wrote:
    > http://allegro.pl/dedra-agregat-malarski-bezpowietrz
    ny-ded7422-i1754851608.html

    dobre :)

  • 6. Data: 2011-08-17 12:49:44
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Agregat malarski to dobry pomysł o ile zamierzasz malować zarobkowo.
    Weź pod uwagę, że po skończonym malowaniu trzeba wszystko dokładnie
    przepłukać. W przypadku farb wodnych nie ma problemu, ale w przypadku
    rozpuszczalnikowych 10 litrów rozpuszczalnika na jedno płukanie nie jest
    wcale fanaberią. Potem ten rozpuszczalnik trzeba albo trzymać do
    następnego razu, albo oddać do utylizacji (nie wiem gdzie).
    Pozostawienie farby w agregacie = wymiana minimum membrany pompy, co w
    przypadku Wagnera kosztuje ok 300 zł. Węże też nie są szczególnie
    trwałe, bo wytrzymują góra rok przy kontakcie z farbą i
    rozpuszczalnikiem, a jeden odcinek węża = 400 zł. Do tego najprostszy
    pistolet plus jakieś dwie dysze bez problemu wyjdzie jeszcze plus 1000
    zł. Weź też pod uwagę, że takim sprzętem trzeba umieć malować, czyli
    trzeba gdzieś poćwiczyć, żeby jako tako wychodziło. Bez przygotowania
    narobisz tylko dziadostwa.
    Do takich potrzeb, jak pisałeś kup kilka wałków do malowania i parę
    pędzli. Jak koniecznie lubisz technikę, to kompresor i pistolet.
    Jacek

  • 7. Data: 2011-08-17 13:52:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Krzysiek z Łodzi" napisał w wiadomości grup
    l...

    >Proszę zasugerujcie jakieś rozwiązanie.
    >Dziękuję

    Do tak w sumie niewielkich i sporadycznych robót kup kilka wałków i pędzli.
    Ostatnio zostałem mile zaskoczony wałkiem który kupiłem w Biedronce za 10
    zł. Tzw. niekapiący gdzie farbę wlewa się do środka wałka i malujesz.
    Kupiłem 2 sztuki jednym malowałem biała farbą drugim kolory. Bardzo fajnie
    się maluje, farba nie kapie, po skończonej robocie nie bawiłem się w mycie
    tylko po prostu wałki wyrzuciłem.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 8. Data: 2011-08-18 01:48:16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 17, 3:52 pm, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    l...

> [...]
    > się maluje, farba nie kapie, po skończonej robocie nie bawiłem się w mycie

    Popieram. Walek daje rade. I nie marnuje farby. Oraz twarz nie jest
    pomalowana po robocie...

  • 9. Data: 2011-08-18 08:11:25
    Od: k...@o...pl

    Nie będę pracował zarobkowo więc koszty czyszczenia rzeczywiście mogą mnie "zjeść"
    Obecnie szlifuję swój domek drewniany na działce. Powierzchnia do malowania
    ~150m2. Zasugerowano mi, że malowanie/impregnowanie drewna pod ciśnieniem lepiej
    wpłynie na drewno stąd moje poszukiwania jakiego urządzenia pod ciśnieniem.
    Stoję jeszcze przed wyborem farby/lakieru. Obecnie opalam farbę olejną by odkryć
    strukturę drewna. Potem albo szlifowanie do białego drewna albo od razu malowanie
    na tym co zostało po opalarce (miodowy kolor, resztki farby olejnej ale już widać
    strukturę drewna). Musze temat jeszcze przedyskutować.
    W międzyczasie uzyskałem dostęp do pożyczenia kompresora bezolejowego 24
    litrowego. Sam kompresor resztę będę musiał sobie sam kupić.
    Sądzicie, że taki kompresor się nada do malowania domku?
    Pewnie będę musiał kupić przewód powietrzny i pistolet.

    Dziękuje za obecne i przyszłe rady
    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-08-18 09:05:08
    Od: Kedarby <a...@h...pl>

    W dniu 2011-08-18 10:11, k...@o...pl pisze:
> [...]
    > Sądzicie, że taki kompresor się nada do malowania domku?
    > Pewnie będę musiał kupić przewód powietrzny i pistolet.

    a ja kupilem taki kompresorek z pistoletem
    http://allegro.pl/dedra-zestaw-malarski-pistolet-hvl
    p-agregat-dysze-i1757521442.html
    i pomalowalem drewniany plot cos kolo 80m2 i..super sprawa malowalem -
    drewnochronem, wiec moze warto pomyslec nad czyms takim