  • 11. Data: 2011-08-18 12:58:24
    Temat: Re: Sprzęt do malowania
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 18, 10:11 am, k...@o...pl wrote:
    > Nie będę pracował zarobkowo więc koszty czyszczenia rzeczywiście mogą mnie "zjeść"
    > Obecnie szlifuję swój domek drewniany na działce. Powierzchnia do malowania
    > ~150m2. Zasugerowano mi, że malowanie/impregnowanie drewna pod ciśnieniem lepiej
    > wpłynie na drewno stąd moje poszukiwania jakiego urządzenia pod ciśnieniem.

    Chyba sie nie zrozumieliscie z tym ktosiem.
    Cisnieniowe impregnowanie polega na tym ze deski sie umieszcza w
    zbiorniku z farba/impregnatem i podnosi w nim cisnienie. Dzieki temu
    impregnat wnika glebiej w drewno.

    Fukanie pistoletem nie rozni sie pod tym wzgledem od mazania pezlem.

    > Stoję jeszcze przed wyborem farby/lakieru. Obecnie opalam farbę olejną by odkryć

    Byle nie akryl.
    Ftalowa, alkidowa, poliuretanowa lub jakas mieszana bedzie ok. Byle
    bys sprawdzil ze sie nie pozre z poprzednia farba.

    > strukturę drewna. Potem albo szlifowanie do białego drewna albo od razu malowanie
    > na tym co zostało po opalarce (miodowy kolor, resztki farby olejnej ale już widać
    > strukturę drewna). Musze temat jeszcze przedyskutować.
    > W międzyczasie uzyskałem dostęp do pożyczenia kompresora bezolejowego 24
    > litrowego. Sam kompresor resztę będę musiał sobie sam kupić.
    > Sądzicie, że taki kompresor się nada do malowania domku?
    > Pewnie będę musiał kupić przewód powietrzny i pistolet.

    Pistoletem moze sie malowac szybciej niz walkiem ale nie kazda farba
    sie nadaje do pistoletu (moze byc za gesta). W rezulatacie bedziesz
    musial malowac dodatkowa warstwe.
    Samym walkiem trzeba by przynajmniej dwie warstwy poleciec. Pistoletem
    przynajmniej 3. Nie zniechecam. Pisze po to zebys sie nie zdziwil...

  • 12. Data: 2011-08-18 15:30:39
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zasugerowano mi, że malowanie/impregnowanie drewna pod ciśnieniem lepiej
    > wpłynie na drewno stąd moje poszukiwania jakiego urządzenia pod
    > ciśnieniem.

    Nic bardziej mylnego, Impregnat lepiej "wciera " sie w drewno wlasnie
    pedzlem
    niz spreyerami. Malowanie nawet pod cisnieniem - nie daje takich pozadanych
    efektow imregnacji niz dokladne malowanie pedzelem - nawet nie walkiem (
    poparte dlugoletnia praktyka w malowaniu agregatami)
    zbyszek

  • 13. Data: 2011-08-18 20:23:24
    Od: k...@o...pl

    Może i ja źle zrozumiałe ciśnieniową impregnację drewna.
    Skoro to tak wygląda to pojadę pędzlem. Po opalaniu i ewentualnym szlifowaniu
    ręczne malowanie to będzie przyjemność ;-)
    Dziękuję

  • 14. Data: 2011-08-18 20:28:19
    Od: k...@o...pl

    > Byle nie akryl.
    > Ftalowa, alkidowa, poliuretanowa lub jakas mieszana bedzie ok. Byle
    > bys sprawdzil ze sie nie pozre z poprzednia farba.

    Dzięki kupię najmniejszą puszeczkę i sprawdzę.
    Zależy mi by nie zakryć struktury drewna, czy w takim przypadku farby się zdadzą,
    czy lepiej szukać lakieru, lakier-bejcy?

    Dziękuje i pozdrawiam
    Krzysiek

  • 15. Data: 2011-08-19 11:20:45
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Sie, 22:28, k...@o...pl wrote:

    > Dzi ki kupi najmniejsz puszeczk i sprawdz .
    > Zale y mi by nie zakry struktury drewna, czy w takim przypadku farby si zdadz ,
    > czy lepiej szuka lakieru, lakier-bejcy?

    Szukaj czegos na zewnatrzz i chroniace drewno. Mozesz sprawdzic
    drewnochron albo sadolin czy inny taki wynalazek...

    Lakierobejce sa zazwyczaj dosyc kiepskie jako ochrona.

  • 16. Data: 2011-08-19 14:07:23
    Od: k...@o...pl

    Czytam w Sadolinie i mam wątpliwości.
    Jeśli zeszlifuje do surowego drewna to:
    1. jak użyje Base to będę musiał użyć powłoki chroniącej - ok
    2. jak użyję Sadolin Classic HP to powinno być ok bo ma impregnację i ochronę
    3. a Sadolin Extra? mniej penetruje?

    w takim razie wybiorę opcję nr2

    jeśli tylko opale deski i ściągnę farbę, zakładając, ze to co jest pod spodem to
    resztki pokostu to jeśli farby "się nie pogryzą" to powinienem malować Sadolin
    Extra

  • 17. Data: 2011-08-19 21:09:51
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Sie, 16:07, k...@o...pl wrote:
    > Czytam w Sadolinie i mam w tpliwo ci.
    > Je li zeszlifuje do surowego drewna to:
    > 1. jak u yje Base to b d musia u y pow oki chroni cej - ok
    > 2. jak u yj Sadolin Classic HP to powinno by ok bo ma impregnacj i ochron
    > 3. a Sadolin Extra? mniej penetruje?
    >
    > w takim razie wybior opcj nr2
    >
    > je li tylko opale deski i ci gn farb , zak adaj c, ze to co jest pod spodem to
    > resztki pokostu to je li farby "si nie pogryz " to powinienem malowa Sadolin
    > Extra

    w tym temacie wiele nie pomoge.
    zajrzyj na e-manta.eu/forum tam moze cos wyczytasz na temat
    konserwacji drewna.