  • 11. Data: 2009-03-04 17:39:13
    Temat: Re: Stacja zmiekczania wody
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    news:gom9ms$a8e$1@news.onet.pl...

    > może jednak trzeba wyregulować tę stację. W tych z BIMsa jest z tyłu na
    > zespole przyłączanym taka śrubka którą jest ustawia ile wody twardej ma
    > przechodzić tak zęby woda miała kilka stopni twardości.

    oprócz śruby jest też ustawianie twardości wody w panelu i może tam ma ustawioną
    zbyt twardą wode na wejściu

  • 12. Data: 2009-03-04 19:49:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gasper wrote:

    > oprócz śruby jest też ustawianie twardości wody w panelu i może tam
    > ma ustawioną zbyt twardą wode na wejściu

    tyż prawda.

  • 13. Data: 2009-03-04 23:15:45
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > tyż prawda.

    a mozecie podac modele jakich uzywacie albo jakie polecacie?
    zainteresował mnie temat do domku z własną studnią i innymi tymi
    duperelami co sa przy okazji takiej wolnostojącej chałupy, a teraz po
    przejrzeniu kilku ofert wiem coraz mniej :)

    jedyny parametr jaki mi się nasuwa, który może jest istotny, to przeplyw
    wody, gdzies w granicach 100-200 l/min
    a woda jest uzywana do pieca (woda ciepla oraz ogrzewanie), wszelkie AGD
    i łazienki (ogród ma osobną wode)

  • 14. Data: 2009-03-05 11:46:42
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    >
    > A wodę do celów spożywczych skąd bierzecie bo chyba woda po zmiękczaczu nie
    > nadaje się do tych celów - jeżeli się mylę wyprostujcie.

    nadaje sie
    no może osoby z nadciśnieniem nie powinny jej nadużywać

  • 15. Data: 2009-03-05 13:36:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nadaje sie
    > no może osoby z nadciśnieniem nie powinny jej nadużywać

    napiszymy to wprost ze względu na podwyższoną obecność jonów sodu.

  • 16. Data: 2009-03-05 15:18:51
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > napiszymy to wprost ze względu na podwyższoną obecność jonów sodu.

    która, dla zdrowego człowieka nie ma wpływu na zdrowie - a pewnie i jest
    zdrowsza od kamieni na nerkach z twardej wody :)

  • 17. Data: 2009-03-05 15:24:11
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    gasper pisze:

    > która, dla zdrowego człowieka nie ma wpływu na zdrowie - a pewnie i jest
    > zdrowsza od kamieni na nerkach z twardej wody :)

    taa...a chciałem, żeby mi się rozjaśniło...
    więc pierw do lekarza ze wszystkimi, czy pierw do sprzedawcy, pozniej do
    lekarza i pozniej ew. znow do sprzedawcy? ;)

  • 18. Data: 2009-03-05 15:29:03
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > która, dla zdrowego człowieka nie ma wpływu na zdrowie - a pewnie i jest
    > zdrowsza od kamieni na nerkach z twardej wody :)

    Nic nie pomoże, nadciśnienie i kamienie - przed tym uchroni jedynie filtr
    RO, jeżeli jest już filtr jonowymienny wkłady w filtrze RO będą dużo
    rzadziej wymieniane - łącznie bezpieczeństwo zdrowotne rodziny wzrośnie, a
    koszty okażą się nie takie wielkie...

  • 19. Data: 2009-03-05 15:34:04
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomości

    > taa...a chciałem, żeby mi się rozjaśniło...
    > więc pierw do lekarza ze wszystkimi, czy pierw do sprzedawcy, pozniej do
    > lekarza i pozniej ew. znow do sprzedawcy? ;)

    Sole sodowe, czyli zacznij od żony - w garach sól, glutaminian sodowy,
    benzoesan sodowy itd.

  • 20. Data: 2009-03-05 15:37:05
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ja tez potwierdzam
    > kupiłem takie coś, ok 3000zł
    > inna kultura mycia ;)
    >
    > jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć
    >

    > michał

    Spłukać! A na to dobre są perlatory na wylewkach.