  • 21. Data: 2009-03-05 15:45:15
    Temat: Re: Stacja zmiekczania wody
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "mmak" <s...@t...pl> napisal w wiadomosci
    news:2s6sq456vmuvbm30sfmslllb0m7raa3ubc@4ax.com...

    > Witam
    >
    > Zastanawiam sie nad zakupem po ostatniej awarii pieca gazowego
    > viessmann 222 z zasobnikiem (oj bedzie kosztowac czyszczenie z
    > kamienia), w mojej miejscowosci jest b.twarda woda i nawet polecili mi
    > to urzadzenie serwisanci, prosze o porady w temacie - czy warto, jesli
    > tak to na jakie urzadzenia warto zwrocic uwage, ile moze kosztowac
    > montaz, jak droga jest eksploatacja - tylko sol? (mozna uzywac taka
    > jak do zmywarki? w sensie granulki), o co jeszcze powinienem spytac?
    >
    > pozdr

    Odkamieniaczy jest wiele, a tu jeden z nich:
    http://www.karbon.com.pl/

    http://www.karbon.com.pl/pdf/ds_3_2kg.pdf

  • 22. Data: 2009-03-05 17:54:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:
    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie pomoże, nadciśnienie i kamienie - przed tym uchroni jedynie
    > filtr RO, jeżeli jest już filtr jonowymienny wkłady w filtrze RO będą
    > dużo rzadziej wymieniane - łącznie bezpieczeństwo zdrowotne rodziny
    > wzrośnie, a koszty okażą się nie takie wielkie...

    tak tak i wkładki ROMI...

  • 23. Data: 2009-03-05 17:57:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:
    > Uzytkownik "mmak" <s...@t...pl> napisal w wiadomosci

    > Odkamieniaczy jest wiele, a tu jeden z nich:
    > http://www.karbon.com.pl/
    >
    > http://www.karbon.com.pl/pdf/ds_3_2kg.pdf

    Jezusie Maryjo, ni pij więcej jak piszesz. przeczytałeś co wysłałeś?

    http://www.bimsplus.pl/strony_p/91/30/Zmiękczacze%20
    wody

    to jest urządzenie do zmiękczania wody pitnej.

  • 24. Data: 2009-03-06 05:55:59
    Od: mmak <s...@t...pl>

    On Wed, 04 Mar 2009 07:13:38 +0100, mmak <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    >montaz, jak droga jest eksploatacja - tylko sol? (mozna uzywac taka
    >jak do zmywarki? w sensie granulki), o co jeszcze powinienem spytac?

    dzieki za odzew, mam jeszcze pytanie odnosnie producenta, zostaly mi
    polecone urzadzenia firmy viessmann, mam juz taki piec i generalnie +,
    a co do zmiekczania to nie wiem jak sie sprawuja

  • 25. Data: 2009-03-06 08:08:16
    Od: "Picia" <p...@o...pl>

    [ciach]

    A wodę do celów spożywczych skąd bierzecie bo chyba woda po zmiękczaczu nie
    nadaje się do tych celów - jeżeli się mylę wyprostujcie.

    Piotr

  • 26. Data: 2009-03-06 10:28:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mmak wrote:

    > dzieki za odzew, mam jeszcze pytanie odnosnie producenta, zostaly mi
    > polecone urzadzenia firmy viessmann, mam juz taki piec i generalnie +,
    > a co do zmiekczania to nie wiem jak sie sprawuja

    sprawdz cene w stosunku do innych. bo wiesmann jest raczej drogawy.

  • 27. Data: 2009-03-06 10:58:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    ja mam z firmy bims - sa to urzadzenia amerykanskie, bardzo popularne w USA i
    niedrogie

  • 28. Data: 2009-03-30 20:45:10
    Od: d...@g...com

    WItam!!!
    Oferuję stację zmiękczającą TAPWORKS 25E:
    ZMIĘKCZACZ TAPWORKS NSC 25 ED - domowy system zmiękczania wody
    odpowiedni dla 5-6 osób. Zapewnia do 3,1 m3 idealnie miękkiej wody
    pomiędzy regeneracjami. Max przepływ 2.0 m3/h. Usuwa żelazo i mangan
    rozpuszczony w wodzie (w niewielkich stężeniach). Elektroniczne
    sterowanie procesem uzdatniania wody. Posiada opatentowany,
    przeciwprądowy system regeneracji, oraz przygotowuje solankę z wody
    miękkiej dzięki czemu jest niezwykle tani w eksploatacji. Max
    konsumpcja soli na jedną regenerację przy całkowitym zużyciu złoża:
    3,2 kg. Czas trwania regeneracji: 2 godz. Pracuje w zakresie
    temperatur: 4-49'C. Wymiary: wysokość 123 cm, szerokość 47 cm,
    głębokość 47 cm (+przyłącze wodne). W komplecie instrukcja montażu i
    eksploatacji. Bezpłatny montaż na terenie polski. 10 lat gwarancji !

    Mocne strony urządzeń Tapworks:
    elektroniczne, logiczne sterowanie objętościowe
    wysokowydajne złoże filtracyjne
    panel cyfrowy z wyświetlaczem LCD
    stała kontrola parametrów pracy urządzenia (również przy pomocy łączy
    modemowych EASE/ESP)
    proporcjonalna regeneracja złoża jonowymiennego (uzależniona od
    stopnia zużycia żywicy)
    niskie koszty eksploatacyjne (obniżone ilości wody i soli potrzebnych
    do regeneracji złoża)
    24-godzinne podtrzymanie pamięci w przypadku braku prądu
    stały wskaźnik natężenia przepływu wody uzdatnionej
    Podstawowe parametry techniczne:

    Objętość złoża: 20dm3
    Rodzaj złoża: kationit silnie kwaśny
    Maks. chwilowe natężenie przepływu (kotłownia wodna niskoparametrowa):
    1,5 m3/h
    Maks. chwilowe natężenie przepływu (woda użytkowa dla gosp. Domowych
    lub uzupełniająca dla układów chłodniczych): 2,0 m3/h
    Średnia pojemność jednowymienna: 150 m3x°f
    Maks. wydajność dobowa w trybie automat,
    przy twardości resztkowej =<1°dH i twardości wody surowej odpowiednio:
    10°dH=17,8°f=178mgCaCO3/dm3=3,56mval/dm3: 8,4 m3
    14°dH=24,9°f=249mgCaCO3/dm3=4,98mval/dm3: 6,0 m3
    18°dH=32,1°f=321mgCaCO3/dm3=6,41mval/dm3: 4,7 m3
    23°dH=40,9°f=409mgCaCO3/dm3=8,19mval/dm3: 3,7 m3
    Maks. sumaryczny poziom żelaza Fe++ i manganu Mn++: 2,2 ppm (bez
    gwarancji usunięcia)
    Uruchamianie regeneracji: na drodze objętościowej, na podstawie
    prognozowania, z systemem regeneracji wymuszonej
    System regeneracji: przeciwprądowy
    Przygotowanie solanki: z wody miękkiej
    Maks. konsumpcja soli na 1 regenerację przy całkowitym zużycia złoża:
    4,0 kg
    Bezwzględnie wymagany rodzaj soli regeneracyjnej: regeneracyjna sól w
    tabletkach PN 86/C-84081/01/02;DIN 19 604
    Maks. chwilowe natężenie przepływu wody potrzebnej do regeneracji:
    0,68 m3/h, 11,40 dm3/min
    Orientacyjna konsumpcja wody na 1 regenerację przy całkowitym zużyciu
    złoża: 120-150 dm3
    Czas trwania regeneracji: około 2 godzin
    Min. i maks.temperatura wody: 4-49 °C
    Zasilanie elektryczne: 24V/50Hz
    Pobór mocy: wczasie pracy <3W, w czasie regeneracji <15W
    Min. ciśnienie robocze (w czasie przepływu): 1,4 bar
    Maks. ciśnienie robocze: 8,0 bar

    Funkcje systemu sterowania:

    Rodzaj sterowania: Elektroniczne, logiczne na podstawie prognozowania
    Programowanie i wyświetlanie aktualnego czasu
    Programowanie godziny rozpoczęcia regeneracji
    Programowanie twardości wody surowej: 1-95°dH
    Programowanie trybu oszczędnej regeneracji Regeneracja natychmiastowa
    Regeneracja o najblizszej zaprogramowanej godzinie
    Wskaźnik przepływu wody uzdatnionej
    Pamięć daty uruchomienia
    Licznik regeneracji

    Wymiary: 123cm x 47cm x 47cm (wysokość x szerokość x głębokość)
    Montaż do 300 kilometrów gratis, na terenie kraju 300 PLN
    CENA 3450 PLN
    POZDRAWIAM i w razie zainteresowania proszę o kontakt:
    b...@a...nazwa.pl
    510-226-670