  • 1. Data: 2010-11-02 07:53:23
    Temat: Stacje uzdatniania wody - macie jakieś doświadczenia z tymi urządzeniami?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Ponieważ mam w domu wodę z własnej studni, muszę zastosować filtry, stację
    uzdatniania wody itd.
    Nie chodzi tu tylko o zmiękczanie, ale odżelazianie i odmanganianie.

    Czy używacie jakiś tego typu urządzeń, czy możecie się podzielić
    doświadczeniami, na co patrzeć, na co zwrócić uwagę? Jakie urządzenie warto
    kupić a jakiego unikać?

    Pytam bo byłem w paru firmach które dopierają tego typu urządzenia,
    sprzedają te urządzenia i właściwie w każdej firmie mówią co innego, co
    innego doradzają i tylko prześcigają się w doborze urządzeń i windowaniu
    cen. A stwierdzenie "Pana woda jest wyjątkowo trudna do uzdatnienia" to
    standard.

    Czy to faktycznie taki problem? Bo znalazłem na allegro kilka urządzeń które
    podobno wystarczą i wychodzi to znacznie taniej,
    Możecie coś podpowiedzieć?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-11-02 08:05:37
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Aby usunac zelazo, wystarczy wode mocno napowietrzyc a potem
    mechanicznie usunac osad zelaza. W tym celu wystarczy duzy zbiornik
    hydroforowy zasilany od gory poprzez inzektor, a za zbiornikiem filtry
    mechaniczne - czy to plytkowe czy (na bogato) zwirowe.
    Filtr zwirowy moze dodatkowo miec zloze aktywne usuwajace mangan.
    To jest najtansze rozwiazanie.
    S.

  • 3. Data: 2010-11-02 08:22:24
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-11-2010 o 08:53:23 Bartek <b...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Ponieważ mam w domu wodę z własnej studni, muszę zastosować filtry,
    > stację uzdatniania wody itd.
    > Nie chodzi tu tylko o zmiękczanie, ale odżelazianie i odmanganianie.
    To masz 'trudną' wodę. Ja mam tylko za twardą, tzn mam lepszą niż mineralna
    bo Muszyna wysokozmienralizowana ma Ca+Mg=351mg/l a ja mam 369mg/l :)
    Ale do rzeczy, uzdatnianie całej wody jest bez sensu, ja uzdatniam
    tylko do zmywarki i mam wydzieloną instalację ana niej obudowę filtrową 10"
    a w niej wkład zmiękczajacy, tak jest najtaniej i najprościej.
    W twoim przypadku zrobiłbym podobnie, wydzielić z instalacji wodę do picia
    czyli kuchnia ew zmywarka i ją czyścić, reszta do mycia czy ubikacji
    może być taka jak jest, mam oczywiście nadzieję że ta zawartość manganu
    nie jest trująca, np do mycia zębów w dłuższym czasie, a żelaza nie ma tyle
    że plamy zostają, bo jeżeli tak to odżelaziać i odmanganiać całą wodę
    a zmiękczać tylko do zmywarki.
    Ale jeżeli są takie problemy z wodą to czy nie da sie podłączyć do
    wodociągu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2010-11-02 08:29:58
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 02.11.2010 09:22, janusz_kk1 wrote:
    > Ale do rzeczy, uzdatnianie całej wody jest bez sensu, ja uzdatniam
    > tylko do zmywarki i mam wydzieloną instalację ana niej obudowę filtrową 10"
    > a w niej wkład zmiękczajacy, tak jest najtaniej i najprościej.

    W zmywarce masz juz zmiekczacz, wiec uzywanie dodatkowego jest
    niepotrzebne. Trzeba tylko pamietac aby sypac sol ktora regeneruje złoże.
    S.

  • 5. Data: 2010-11-02 09:35:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.11.2010 08:53, Bartek pisze:
    > Witam
    > Ponieważ mam w domu wodę z własnej studni, muszę zastosować filtry,
    > stację uzdatniania wody itd.

    Musisz? A dlaczego?

    > Nie chodzi tu tylko o zmiękczanie, ale odżelazianie i odmanganianie.

    Odwodnienie też? ;->

    > Czy używacie jakiś tego typu urządzeń, czy możecie się podzielić
    > doświadczeniami, na co patrzeć, na co zwrócić uwagę? Jakie urządzenie
    > warto kupić a jakiego unikać?

    Ja używam czajnika ;)

    A! I filtra sznurkowego.

  • 6. Data: 2010-11-02 20:27:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-11-2010 o 09:29:58 Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    napisał(a):

    > W zmywarce masz juz zmiekczacz, wiec uzywanie dodatkowego jest
    > niepotrzebne. Trzeba tylko pamietac aby sypac sol ktora regeneruje złoże.
    > S.
    Pierdu-pierdu czytałeś ile mam wapna?
    ustawienie soli nic nie daje, szklanki wychodzą białe a sztućce nierdzewne
    :)
    rdzewieją, pojawiają się plamy rdzy. Dopiero danie filtru jonowymiennego
    załatwiło
    problem.
    Woda była badana i prostym kroplomierzem do badania wody dla rybek i przez
    labolatorium i wg tego ustawiałem w zmywarce dozowanie soli, próbowałem
    zmniejszać, zwiększać
    dawki soli i niewiele się zmieniało, nabłyszczacz ustawiony na full.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-11-02 21:08:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Mnie przekonywano, ze nie ma w zasadzie problemu jesli wiadomo co w
    wodzie siedzi. Tez dowiadywalem sie o system uzdatniania wody i z tego
    co mi powiedzieli problem dzieli sie na 2 zagadnienia:
    1. woda ze znanego zrodla i stabilna (zanieczyszczenia, domieszki
    itp.)
    2. woda z nieznanego zrodla i niestabilna zwiazkowo i
    bakteriologicznie.

    U mnie jest ten drugi problem. Jak rozumiem ty masz do czynienia ze
    zrodlem w ktorym sa zwiazki mineralne o w miare ustabilizowanych
    parametrach. Podobno to tylko kwestia odpowiednio dobranych filtrow.
    Badasz dokladnie wode, okreslasz co chcesz miec na wyjsciu, stawiasz
    odpowiednio "mocne" filtry i masz. Jak to wyglada w realu to niestety
    nie przetrenowalem.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 8. Data: 2010-11-03 08:03:57
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 02.11.2010 21:27, janusz_kk1 wrote:

    > Pierdu-pierdu czytałeś ile mam wapna?

    gdybym nie przeczytal to bym nie napisal, ja mam 298 mg/l, woda jest
    wrecz opalizujaca.

> [...]
    > nierdzewne :)
    > rdzewieją, pojawiają się plamy rdzy. Dopiero danie filtru jonowymiennego

    Rdzawe plamy na nierdzewce nie sa od twardej wody a od zelaza. A filtr
    jonowymienny tez usuwa w pewnym stopniu zelazo.

> [...]
    > zmniejszać, zwiększać
    > dawki soli i niewiele się zmieniało, nabłyszczacz ustawiony na full.

    Nie wiem jaka masz zmywarke, ale np w tej co ja mam soli sie nie
    dawkuje, po prostu sie ja uzupelnia, a zmywarka i tak regeneruje zloze
    roztworem nasyconym.
    S.

  • 9. Data: 2010-11-03 08:28:36
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > ustawienie soli nic nie daje, szklanki wychodzą białe a sztućce
    > nierdzewne :)

    Może dajesz zbyt dużo nabłyszczacza ?

    pzdr.
    rafał

  • 10. Data: 2010-11-03 09:36:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-11-2010 o 09:03:57 Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    napisał(a):

    > gdybym nie przeczytal to bym nie napisal, ja mam 298 mg/l, woda jest
    > wrecz opalizujaca.
    a ja ma 369, chcesz się licytować?

    > Rdzawe plamy na nierdzewce nie sa od twardej wody a od zelaza. A filtr
    > jonowymienny tez usuwa w pewnym stopniu zelazo.
    Nie mam żelaza w wodzie, w instrukcji zmywarki wyrażnie pisze że
    jak sie dosypuje sól to tylko przed zmywaniem, dosypanie wcześniejsze
    i pozostawienie soli wew zmywarki spowoduje jej korozję.
    Piszą także aby rozsądnie dawkować bo nadmiar powoduje korozję sztućców.
    A zmywarkę mam AEG, od półtora roku.

    > Nie wiem jaka masz zmywarke, ale np w tej co ja mam soli sie nie
    > dawkuje, po prostu sie ja uzupelnia, a zmywarka i tak regeneruje zloze
    > roztworem nasyconym.
    Ale w ustawieniach zmywarki ustala się ilość soli jaka ma dawkować
    zmywarka.
    Jest do tego odrębny rozdział w instrukcji.

    --
    Pozdr
    JanuszK