  • 11. Data: 2012-05-30 18:06:49
    Temat: Re: Stal czy pex?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 14:08:34 UTC+2 użytkownik Adams napisał:

    > Na tej samej zasadzie mozna powiedziec, ze PC kosztuje tyle co dobrej klasy
    > auto klasy sredniej ;-)

    http://allegro.pl/kociol-klimosz-ling-combi-20-kw-ek
    ogroszek-pelet-i2337254708.html

    Tego duzo osob poleca i paru moich znajomych go ma. Dolicz komin i masz drozszy
    kociol niz moja pompa! Nie kazdy kupuje marketowe kotly za 5k pln ktore wytrzymuja
    max 5 lat, a potem na zlom :)

    > Ale to nie pasuje z logika drugiego zdania w pierwszym akapicie :D

    Pasuje, pasuje. PC robiona z glowa wychodzi *tanio* i jest najtanszym pod wzgledem
    eksploatacji zrodlem ciepla (chyba ze ktos pali odpadami). Ale podkreslam - z glowa!
    To znaczy ze nie zleca sie instalacji instalatorowi ktory ma 100% marzy na wszystkim.
    W Twojej glowie pompiarz jawi sie jako bogacz ktory szpanuje ze go stac na pompe -
    wiec co ma oszczedzac na instalacji - robic z najdrozszej! Stac go :) A to bzdury.
    Pompy sa dla rozsadnych i oszczednych inwestorow. Bogacz to sobie kupi grzalke i nie
    bedzie mu przynajmniej bzyczec sprezarka w kotlowni ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2012-05-30 21:40:07
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > jak chcesz najtaniej to system zgrzewany...
    >
    > ja bym robił z alupexa ale tylko system zaciskany (byle nie geberit :)
    >

    > proponowana miedź ok ale cena miedzi jest teraz kosmiczna :)

    a co jest nie tak w tej mepli i dlaczego tak zachwalasz tece? ;)

  • 13. Data: 2012-05-30 22:42:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wasyl wrote:

    > a co jest nie tak w tej mepli i dlaczego tak zachwalasz tece? ;)

    ok...

    w mepli zaciskamy samą rurę na złączce, niestety jeśli narzędzia będą zużyte
    to może sie okazać, że zaciśnięcie będzie niedostateczne i pojawi sie
    nieszczelność, dotyczy na pewno narzędzi ręcznych ale podejrzewam ze
    narzędzia elektryczne tez mogą być zużyte.

    większość systemu zaciskanych zaciska na rurze element z metalu który
    wzmacnia miejsce łączenia (wavin, cosmopex, purmo...)

    te systemu maja jednak i tak uszczelnienia w postaci oringów.

    W systemie tece złączką ma średnice nypla większa niż wewnętrzna średnica
    rury (nie ma żadnych uszczelnienien, tylko odpowiednie ukształtowanie
    powierzchni nypla. Przed połączeniem na rurę nasuwamy pierścień z mosiądzu
    (grubego) dość ciasno dopasowany do średnicy zewnętrznej rury, rurę
    poddajemy ekspansji (rozszerzeniu) wciskamy rurę na nypel i za pomocą
    odpowiedniego narzędzia nasuwamy pierścień który zaciska rurę na nyplu.

    dodam że siła tece leży też w tym że złączki można powtórnie wykorzystać, bo
    złącze jest rozbieralne po podgrzaniu lut lamką tak aby PEX stał sie
    półpłynny.

    podobnie dział system Rehau oraz ten włoski który tutaj ktoś podawał
    ostatnio.

  • 14. Data: 2012-05-31 09:12:34
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał

    Czesc :-)

    > Dolicz komin i masz drozszy kociol niz moja pompa!
    > Nie kazdy kupuje marketowe kotly za 5k pln ktore wytrzymuja max 5 lat, a
    > potem na zlom :)

    Zgadza sie, nie kazdy kupuje marketowy kotly, chociaz i tutaj jest spory
    wybor nie ma co uogolniac. ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 15. Data: 2012-05-31 11:15:28
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > Moj hydraulik pyta mnie czy nie chce kotlowni pod pompe ciepla zamiast
    > pexa robic ze stali. Podobno wyjdzie sporo taniej, bo jest duzo ksztaltek
    > do pexa potrzebnych... Co mysliscie?

    można jeszcze rozważyć systemy Mapress oraz Sanha