  • 11. Data: 2012-05-29 00:01:44
    Temat: Re: Stal żebrowana, klasa i gatunek
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale on o tym jeszcze nie wie :-) I co najgorsze nas nie posłucha :-)

    Proszę Cię, coś tam w życiu konstruuję. Czy posłucham nie wiem, ale będę
    chciał jak najlepiej przecież.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. oglądałem dzisiaj żeliwny dekiel studzienki, od dołu wzmocnienie w
    formie 6-cio kąta i z węzłów na zewnątrz wręgi, zapodam jutro
    konstruktorowi z ciekawości, ciekaw jestem języka jaki użyje :)

  • 12. Data: 2012-05-29 00:21:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message
    tomek pisze:
    > Pręty wyglądają na klasę AIII i wydaje mi się że to gatunek 18G2.

    > Jak zwykle mam mało czasu na decyzję, jutro mają zacząć giąć :)
    Ale wiesz, że jak zaczną giąć to od razu muszą giąć pod kątem 90stopni żeby
    narożniki były zespolone z jednego kawałka pręta? Wiesz o tym?

    A wiesz, że chudy beton trzeba wylać po 10cm szerszy z każdej strony niż
    docelowa ława? Wiesz?

  • 13. Data: 2012-05-29 07:28:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale wiesz, że jak zaczną giąć to od razu muszą giąć pod kątem 90stopni
    > żeby narożniki były zespolone z jednego kawałka pręta? Wiesz o tym?

    Na ten moment lejemy stopy, Ty pewnie piszesz o zbrojeniu ław. Wiem, że
    będzie problem z długościami (mam 6m pomiędzy stopami, handlowo pręty są
    12m). Uzgodnione jest (w projekcie jest na ten temat adnotacja) że
    zbrojenie zostanie "uciąglone" na odcinku 50 średnic drutu, więc i
    narożniki zostaną "uciąglone". Bardzo podoba mi się to słowo.

    > A wiesz, że chudy beton trzeba wylać po 10cm szerszy z każdej strony niż
    > docelowa ława? Wiesz?

    A tego nie wiem, dlaczego?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2012-05-29 08:36:37
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > www.1024.pl/1.jpg
    > Fi12, widać dwa pogrubione żebra, później 8 cienkich, grube, 2 cienkie,
    > grube, cienkie grube czyli coś takiego :GGccccccccGccGcG

    B500B z CMC Zawiercie.
    Zadzwoniłem, stal klasy B... i znów mi ręce opadają, co to znaczy B?
    Wiem co to AIII i AIIIN. Pełna jazda :(

    Reszta prętów dalej zagadką jest :(

    __
    Irek.N.

  • 15. Data: 2012-05-29 09:13:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-05-2012 o 08:36:37 Irek N. <j...@t...tajny.jest> napisał(a):

    > B500B z CMC Zawiercie.
    > Zadzwoniłem, stal klasy B... i znów mi ręce opadają, co to znaczy B?
    > Wiem co to AIII i AIIIN. Pełna jazda :(
    >
    > Reszta prętów dalej zagadką jest :(
    Irek za bardzo się przejmujesz, to jest stal zbrojeniowa i obejrzałem
    wszystkie rysunki, wygląda ok.
    Poszczególne gatunki mogą się trochę różnić wytrzymałością ale nie na tyle
    żeby to miało dla twojej hali jakieś znaczenie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

    PS A może wpaść do ciebie poglądać jak ci idzie :)

  • 16. Data: 2012-05-29 09:41:02
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Irek za bardzo się przejmujesz, to jest stal zbrojeniowa i obejrzałem
    > wszystkie rysunki, wygląda ok.

    Wiesz, z jakiegoś powodu projektant określił gatunek. Fujara z niego, bo
    napisał RB500W, a tego dostać już się nie da, trzeba kombinować z
    odpowiednikami. Gdyby napisał B500SP, miał bym jasność.

    > Poszczególne gatunki mogą się trochę różnić wytrzymałością ale nie na tyle
    > żeby to miało dla twojej hali jakieś znaczenie.

    A ma to jakieś przełożenie na cenę?
    Wpadaj kiedy tylko chcesz, choć ciekawie to chyba w przyszłym tygodniu
    dopiero będzie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2012-05-29 10:40:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 09:41:02 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:

    > Wiesz, z jakiegoś powodu projektant określił gatunek. Fujara z niego, bo

    Oczywiscie. Ten powod brzmi - BO MUSIAL :D I tak pewnie masz 100% przewymiarowane to
    wszystko wiec gatunek stali nie ma tu zadnego wiekszego znaczenia :) To ma znaczenie
    jakbys budowal wiszacy most (np. ten przez ktory stanela budowa A1 w Mszanie -
    najszerszy most na swiecie - 9 pasow na szerokosc :)) albo odbudowywal ktoras z wiez
    WTC ;)

    > napisał RB500W, a tego dostać już się nie da, trzeba kombinować z

    No i widzisz. Napisal RB500W bo pisal tak od XX lat w kazdym projekcie. (w miejsce XX
    wstaw liczbe lat ile gosciu robi projekty) ;)

    Naprawde wazniejsze jest wykonanie. Np. takie wibrowanie betonu - nie przyjada z
    wibratorem, nie podziubia jak trzeba latami i juz masz np. 50% slabszy fundament,
    prety podatne na korozje (co z latami oslabia go jeszcze bardziej) etc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2012-05-29 13:39:22
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Na ten moment lejemy stopy, Ty pewnie piszesz o zbrojeniu ław. Wiem, że

    Zrób ty lepiej zdjęcia.

  • 19. Data: 2012-05-29 13:42:51
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]

    > napisał RB500W, a tego dostać już się nie da, trzeba kombinować z
    > odpowiednikami. Gdyby napisał B500SP, miał bym jasność.

    Ja ci mówię, rób zdjęcia i to już dzisiaj

  • 20. Data: 2012-05-29 13:44:37
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    > Oczywiscie. Ten powod brzmi - BO MUSIAL :D I tak pewnie masz 100%
    > przewymiarowane to wszystko wiec gatunek stali nie ma tu zadnego wiekszego

    A może po prostu nie wiedział co jest na rynku, bo jest niedouczony. Skoro
    tego nie wiedział to pewnie zrobił o wiele innych głupot i wcale nie wiadomo
    czy jest przewymiarowane czy nie jest.