  • 1. Data: 2016-01-20 13:21:32
    Temat: Stara płytka, nowa płytka
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Taki temat u teściów:
    Blok "gierkowski", w łazience na ścianie płytki ceramiczne bodajże 20x25
    - mają już co najmniej kilkanaście lat.
    W jednej z płytek wycięty w narożniku kwadrat, gniazdko elektryczne. Owo
    gniazdko już sobie poszło na emeryturę, razem zresztą z kawałkiem
    aluminiowego przewodu.

    Płytkę muszę usunąć, skrócić przewody, zamocować puszkę pod gniazdko -
    no problem.

    Pytanie:
    Jak wyciąć prostokąt w rogu płytki, aby jej całej nie uszkodzić?
    Mam szlifierkę kątową.
    Cienka tarcza do stali da radę?
    Płytki zapasowe są, ale mają już kilkanaście lat.
    Mogę kupić jakąś tarczę, ale do jednej roboty nie bardzo jest sens.
    Noż do szkła (krążkowy) - chyba nie bardzo.

    A może powiercić otwory cienkim wiertłem?
    Mam też otwornicę do ścian z wkładkami vidiowymi - da się w środku
    płytki powoli wyrzeźbić ot otwór?

    Drugie pytanie:
    W okolicy teściów nie ma normalnego sklepu typu budowlanego, tylko jakaś
    Castorama czy inny Leroy.
    Co kupić do przyklejenia płytki?
    Aby chwyciło na gips, którym zakleję stare miejsce po poprzedniej
    puszce. A może coś innego a nie gips?

    Ja jeszcze z epoki, gdzie nie było specjalnych klejów ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2016-01-20 17:24:35
    Temat: Re: Stara płytka, nowa płytka
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-20 o 13:21, Adam pisze:

    > Cienka tarcza do stali da radę?
    Kup cienką tarczę do kamienia (za 5 zł). Ta do stali się nie nadaje.
    Poćwicz wcześniej na jakieś innej płytce.

    > Mam też otwornicę do ścian z wkładkami vidiowymi - da się w środku
    > płytki powoli wyrzeźbić ot otwór?
    Powinno się dać. Ja na przykład wycinałem otwory czymś takim:
    http://allegro.pl/otwornica-wycinak-cyrkiel-do-plyte
    k-glazury-tanio-i5853409791.html
    Ważne, aby obroty nie były za duże i miękki podkład pod płytkę. Po
    nabraniu wprawy zero płytek zniszczonych. Inna sprawa, że wierciłem w
    miękkich płytkach ściennych, żaden gres.
    > Co kupić do przyklejenia płytki?
    > Aby chwyciło na gips, którym zakleję stare miejsce po poprzedniej
    Myślę, że dowolny klej do płytek, nawet z Castoramy się nada.
    Jacek

  • 3. Data: 2016-01-21 00:03:05
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 20.01.2016 o 13:21, Adam pisze:
> [...]
    > Mogę kupić jakąś tarczę, ale do jednej roboty nie bardzo jest sens.
    > Noż do szkła (krążkowy) - chyba nie bardzo.

    Zawsze możesz narysować jaki kształt chcesz po cięciu i udać się do
    gescheftu cięcia wodą ;)