  • 21. Data: 2013-02-07 13:21:51
    Temat: Re: Stara pod?oga z nieck?.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:kf05g6$djp$1@mx1.internetia.pl...

    > To jeszcze się ich spytaj, jaki musi być docisk (kg/cm^2) by taki klej tak
    > związał, i pomyśl, czy jesteś w stanie to zapewnić przy kilku punktach
    > styku belki ze stropem.

    Ci tzw. rzemieslnicy sciskaja w imadle. A ja czemu mial bym o tym myslec?

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2013-02-07 13:56:04
    Temat: Re: Stara podłoga z niecką.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Niezly pomysl.
    > Mam znajomych paru stolarzy. Uzywaja takich klejow. Proba zlamania konczy
    > sie na przelamaniu deski, a klej trzyma.
    > Sprowadzaja nawet cale jakby arkusze debiny np. klejone w ten sposob po
    > krawedzi. Nikt nie bawi sie w pasowanie desek, tylko wycina z gotowej
    > plyty takie podesty np.

    Różnica jest taka, że taka klejona płyta z listewek jest sztywna, a podłoga
    jednak trochę pracuje

    Pytanie czy jest jakiś odpowiednio elastyczny a zarazem mocny klej. No i
    trzeba wziąć pod uwagę stosunkowo małą pow. styku deski z belką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2013-02-07 13:57:43
    Temat: Re: Wyjmowanie gwoździ [Re: Stara pod???oga z nieck???.]
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "AMX" napisał w wiadomości grup

    > To wiem ale nie wiem dlaczego nie można podważyć deski używając
    > belki jako oparcia.

    Jak się oprzesz o belkę to się ona delikatnie ugnie, po czym nagle odegnie
    gdy gwóźdź puści. Może nic się nie stanie, a może przy setnym gwoździu
    jednak naprężenie będzie za duże i coś poniżej pęknie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2013-02-07 16:59:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-07 13:21, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisa? w wiadomo?ci

    > Ci tzw. rzemieslnicy sciskaja w imadle. A ja czemu mial bym o tym myslec?
    No bo klej ci "nie złapie" tak dobrze, jeśli nie bedzie na czas
    sklejenia tak mocno ściśnięty. Jak skręcają w imadle - to pomyśl jaka
    tam jest siła docisku na 1cm kwadratowy klejonej powierzchni. Powiedzmy
    10kg/cm^2 całkiem realnie?
    A jaką ty musiałbyś siłę przyłożyć, by z taką samą siłą/cm^2 dociskać
    każde łączenie deski z legarem, który ma np 10cm szerokości, razy 15cm
    szerokości deski = 150cm^2 powierzchni styku? Wychodzi 1.5Tony nacisku
    na tą deskę w miejscu styku z legarem. I tak co legar, to taki nacisk,
    bo przecież musisz całą deskę na całej długości dociskać, nie da się
    kleić po kawałku deskę, która leży przez całe pomieszczenie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 25. Data: 2013-02-07 22:27:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > tak mocno ściśnięty. Jak skręcają w imadle - to pomyśl jaka tam jest siła
    > docisku na 1cm kwadratowy klejonej powierzchni. Powiedzmy 10kg/cm^2

    Ale co sie tak podniecasz? Czy ja tu cos promuje, sprzedaje?
    Rozmawiamy tylko, nikt na sile nic nie forsuje.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2013-02-08 01:36:52
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Thu, 7 Feb 2013 13:57:43 +0100, Ergie <e...@s...pl> wrote:

    > Jak się oprzesz o belkę to się ona delikatnie ugnie, po czym nagle odegnie
    > gdy gwóźdź puści. Może nic się nie stanie, a może przy setnym gwoździu
    > jednak naprężenie będzie za duże i coś poniżej pęknie.

    Rozumiem, że żartujesz.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 27. Data: 2013-02-08 09:37:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "AMX" napisał w wiadomości grup

    > Rozumiem, że żartujesz.

    Nie, dlaczego? To nie są małe gwózdki które wychodzą bez użycia siły.
    Zrywałem kiedyś taką podłogę w jednym pomieszczeniu i metrowy łom się
    wyprostował przy którymś kolejnym wyciąganym gwoździu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-02-08 09:41:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 09:37:58 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > i metrowy łom się wyprostował przy którymś kolejnym wyciąganym gwoździu.
    Oddaj łom do sklepu jako niezgodny z umową;)

  • 29. Data: 2013-02-08 10:14:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Oddaj łom do sklepu jako niezgodny z umową;)

    To nie było użytkowanie zgodne z przeznaczeniem :-)

    Pozdrawiam]
    Ergie

  • 30. Data: 2013-02-08 17:23:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-07 22:27, Maniek4 pisze:
    > Ale co sie tak podniecasz? Czy ja tu cos promuje, sprzedaje?
    > Rozmawiamy tylko, nikt na sile nic nie forsuje.
    Ja się nie podniecam.
    To jest grupa dyskusyjna, więc dyskutujemy nad zaproponowanym
    rozwiązaniem problemu... Podajemy argumenty za i przeciw...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173