  • 1. Data: 2009-12-13 18:28:49
    Temat: Stare oprawy jarzeniowki,swietlowki
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Witam,

    Od 2 tygodni poszukuje jakis uzywanych opraw do jarzeniowek (takich na 2
    swietlowki)
    Moze ktos z Was ma dostep do czegos takiego chetnie odkupie

    mail: marcin_b0[nienienie]@op.pl

  • 2. Data: 2009-12-13 19:32:29
    Temat: Re: Stare oprawy jarzeniowki,swietlowki
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2009-12-13 19:28, emes pisze:
> [...]
    > swietlowki)
    > Moze ktos z Was ma dostep do czegos takiego chetnie odkupie

    Właśnie wywaliłem.... a swoją drogą nie lepiej kupić nowe. Ceny
    zaczynają się jak pamiętam od 30-40 zł, przynajmniej tyle kosztowały w
    biedronie.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 3. Data: 2009-12-13 20:10:05
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Poszukaj w skupie złomu. Ja tak kupiłem 6 szt. z tego 5 było sprawnych i
    świeci do dzisiaj. Niestety estetyka nie jest na najwyższym poziomie.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-12-13 22:31:19
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Zależy, do czego potrzebne.
    Stare oprawy miały balasty elektromagnetyczne, startery bimetaliczne i były mało
    sprawne energetycznie, mrugały 50 Hz i przepalały
    świetlówki szczególnie przy starcie.
    Nowe oprawy mają stateczniki elektroniczne, o całe niebo lepsze.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2010-01-11 21:54:57
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Stare oprawy miały balasty elektromagnetyczne, startery bimetaliczne i
    > były mało sprawne energetycznie

    Malosprawne byly rury swietlowek.
    Dla przykladu: kiedys rura 18W, ktora dawala strumien swiatla 600-700 lm to
    byl szczyt osiagniec, a zatem ich sprawnosc byla 38,9
    Dzisiaj kupilem rury 18W Philipsa, ktore daja strumien 1350lm odpowiadajacy
    zarowce 100W, a jaj sprawnosc wynosi 75, czyli prawie dwukrotnie wieksza.

    >, mrugały 50 Hz

    Obecne luminofory maja dluzsza poswiate, ktora dosc skutecznie eliminuje to
    zjawisko.
    Poza tym mrugaja 100 a nie 50 razy w ciagu sekundy, poniewaz swietlowki
    swieca przy obydwu polowkach sinusoidy.

    > i przepalały świetlówki szczególnie przy starcie.

    Ale sa dostepne zaplonniki elektroniczne, ktore zapalaja swietlowki po
    jednokrotnym podzazeniu wlokna, a tym samym dosc mocno przedluzaja zywotnosc
    zarnikow.
    Z reszta nawet te stare rury z tradycyjnymi zaplonnikami bimetalowymi
    potrafily pracowac bezawaryjnie i ponad 10 lat.

    > Nowe oprawy mają stateczniki elektroniczne, o całe niebo lepsze.

    Ktore sie pala na potege.
    Stateczniki elektroniczne sa bardziej awaryjne od statecznikow indukcyjnych,
    a w odniesieniu do ukladu ze statecznikiem indukcyjnym polaczonym z
    elektronicznym zaplonnikiem po prostu nie maja szans konkurowac. Niestety
    trzeba bedzie jeszcze troche poczekac na dobra elektronike statecznikow
    elektronicznych, ktora bedzie mogla konkurowac z tradycyjnym ukladem
    zasilania.

  • 6. Data: 2010-01-12 10:57:07
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    No niestety, małe chińskie rączki wszystko spieprzą.
    JaC

    -----