  • 1. Data: 2009-02-10 20:51:30
    Temat: Starszy dach, membrana i docieplenie
    Od: "JG" <j...@i...pl>

    Witam!
    Tym razem prosze o fachowa porade zwiazana z ociepleniem dachu.
    Budynek w stanie zamknietym stal kilka ladnych lat. Dach wielospadowy,
    przykryty jest dachowka "karpiowka". Byl budowany jeszcze w czasach gdzie
    niebylo az takiego wyboru materialow i kazdy kombinowal jak mogl.( i przy
    okazji glupio oszczedzal ;( )
    Wyglada to tak : na krokwiach rozlozona starego typu folia biala Tectothen-L
    nie mam pojecia jakie ma parametry, jednak w kilku miejscach jest
    poprzedzierana a w innych wcale jej nie ma... Na folii przybite do krokwi
    laty a na latach dachowka.
    Glownym problemem jest to, ze laty na ktorych jest dachowka sa w zaduzych
    odstepach od siebie (o 2cm wiecej niz zaleca max producent), co zatym idzie,
    dachowka nie jest wystarczajaco szczelna. Przy duzych opadach w kilku
    miejscach wyraznie przecieka. Jak na razie ta stara folia troche
    zabezpiecza, ale co bedzie po latach mieszkania?
    Chce dac 30cm welny Isover Unimata (20cm miedzykrokwiowo i 10cm
    prostopadle) na to podwojne plyty GK - duza powierzchnia dachu i poddasza ok
    400m2
    Teraz powstaje kwestia sporna : czy zostawic ta folie i miedzy krokwie
    dociac membane wysokoparoprzepuszczalna trojwarstwowa (teoretycznie ten typ
    moze dotykac do innch powierzchni:drewno, folia) i tak mi jedna firma
    doradza . Czy moze odciac stara folie zostawiajac po 10cm z lewj i prawej
    strony kazdej krokwy i na to rozpiac ta membrane miedzy krokwiami? Czy
    faktycznie membana moze dotykac tamtej folii??Zalecaja mi membane Strotex
    1300 Basic. I drugie pytanie : czy mozna owijac membana od srodka krokwie
    (przy zalozeniu ze za krokwia jest ta nieszczesna stara folia)?
    A moze jeszcze jakies inne madre rozwiazanie? Problem jest dosc duzy.
    Sciaganie dachowki nie wchodzi w gre ze wzgledu na ogromne koszty.

    pozdrawiam JAREK

  • 2. Data: 2009-02-12 11:14:02
    Temat: Re: Starszy dach, membrana i docieplenie
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Biorąc pod uwagę robociznę, kłopotliwość i ryzyko popełnienia kosztownych
    błędów, zalecałbym raczej rozebranie pokrycia, a następnie, zależnie od
    możliwości i preferencji inwestora:
    - zdjęcie starej folii, położenie nowej membrany i uzupełnienie/modyfikację
    ołacenia, a następnie ponowne założenie pokrycia - przy okazji z
    odpowiednim mocowaniem i ewenyualną modyfikację przebić i instalacji
    dachowych
    - lub zdjęcie starej folii i rozebranie ołacenia, a następnie uzupełnienie
    konstrukcji nośnej dachu, wykonanie pełnego deskowania i pokrycie dachu
    papą, a w dalszej kolejności - założenie zdjętego pokrycia ceramicznego

    Ja wybrałbym opcję nr 1.
    Oczywiście, w tym wypadku koszty będą raczej wyższe, niż przy naprawie
    izolacji bez rozbierania pokrycia, ale IMO warto je ponieść, skoro dach
    jest wadliwie skonstruowany - przyszłe koszty napraw i straty mogą być
    znacznie wyższe, nie wspominając już nawet o dyskomforcie dla mieszkańców

    T.

  • 3. Data: 2009-02-15 16:48:33
    Od: k...@h...com

    Sadzę, że przedmówca ma 100% racji. Koszty zdjęcia i ponownego
    ułożenia nie będą duzo wyższe niż kombinowanie z folią, a efekt duuużo
    lepszy.

  • 4. Data: 2009-02-15 21:31:09
    Od: a...@g...com

    On 10 Lut, 21:51, "JG" <j...@i...pl> wrote:

    > doradza . Czy moze odciac stara folie zostawiajac po 10cm z lewj i prawej
    > strony kazdej krokwy i na to rozpiac ta membrane miedzy krokwiami? Czy

    Folia musi miec zaklady, musi byc przelozona przez kalenice, dodatkowe
    pasy w koszach, odpowiednio zakonczone w okapie.. Nie polozysz jej
    poprawnie bez rozebrania pokrycia - szkoda pieniedzy na proby! Albo
    zostaw jak jest i licz, ze bedzie dobrze (uszczelniajac ew. kawalki,
    gdzie przecieka, albo zrob kompleksowo - rozbiorka do golej wiezby i
    od pokrycie od nowa - koszt spory, praktycznie jak polozenie calego
    nowego dachu :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.