  • 41. Data: 2009-08-31 19:21:52
    Temat: Re: Sterowanie podłogówką
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Nie bardzo wiem o co chodzi z ta kapilara, czegos nie wiem.
    Głowica w wygodnym dla mnie miejscu a zawór na rurce połączony z głowicą kapilarą.To
    1 z wersji,
    druga to głowica/regulator w rodzaju oferowanych do podłogówek elektrycznych- mierzy
    temp. podłogi i
    otoczenia ( 2 czujniki)

  • 42. Data: 2009-08-31 19:23:33
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Tak. Podłógówka nagrzana do zadanej temperatury jest w stanie oddawać do
    pomieszczenia o zadanej temperaturze stałą ilość ciepła. Tyle tylko, że pomieszczenia
    nie potrzebują stałej mocy tylko proporcjonalnej do różnicy temperatur pomieszczenie
    - otoczenie.
    Zaraz, a czy nie jest tak,że więcej odda ciepła gdy różnica temperatur miedzy
    posadzką a
    pomieszczeniem będzie duża, a mniej gdy temperatury zaczną sie wyrównywać??

  • 43. Data: 2009-08-31 23:00:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zaraz, a czy nie jest tak,że więcej odda ciepła gdy różnica temperatur
    > miedzy posadzką a pomieszczeniem będzie duża, a mniej gdy temperatury
    > zaczną sie wyrównywać??

    Zgadza sie, ale pozbawiasz sie wplywu na temp. posadzki. Jezeli rozgrzeje
    sie do 40 stopni to przy tej temperaturze przestanie oddawac cieplo. Gdybam
    troche, nie mam pojecia jak to bedzie dzialac.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2009-08-31 23:20:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Głowica w wygodnym dla mnie miejscu a zawór na rurce połączony z głowicą
    > kapilarą.

    A co to jest ta kapilara przy zaworze?? To jakis synonim czy mam rozumiec
    doslownie? Na prawde nie wiem o co tu chodzi. :-(

    >To 1 z wersji, druga to głowica/regulator w rodzaju oferowanych do
    >podłogówek elektrycznych- mierzy temp. podłogi i otoczenia ( 2 czujniki)

    Wrsja 2 bedzie zapewne dokladniejsza, chociaz wersji 1 tylko sie domyslam.
    Ciekawe jak z kosztami i czy masz doprowadzona tam instalacjie elektryczna.
    Ludzie takie lazienki maja na zwyklym RTL i w sumie wystarcza. Kiki ma zdaje
    sie cale salony plus grzejniki do tego, bo tak lubi i tez sobie chwali. Nie
    ma to jak uklad mieszajacy bedacy najbardziej elastycznym rozwiazaniem,
    tylko koszty. Co prawda nie jakies powalajace, ale jednak jakies sa. Mysle
    ze mniejsze jak te gotowe zestawy KAN oparte na rozdzielaczu. Dla wiekszych
    powierzchni to rozwiazanie najlepsze. Ja mam dwa obiegi, grzejniki w
    sypialniach i podlogowka na calym dole, w holu na gorze, lazience na gorze i
    pralni tez na gorze, lacznie jakies 170 m^2 posadzki. Cala podlogowka
    zasilana jest z jednego centralnego mieszacza sterowanego automatyka kotla.
    Tam ustawiam wszystkie parametry. Drugi obieg to grzejniki o niezaleznej od
    podlogowki temperaturze, trzy w sypialniach i dwie drabinki w lazienkach.
    Elektronika o ktorej piszesz to tez pare setek bedzie zapewne.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-09-01 04:58:31
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    posadzką a
    > pomieszczeniem będzie duża, a mniej gdy temperatury zaczną sie wyrównywać??

    Tak. Ale taka samoregulacja jest tym skuteczniejsza im mniejsza jest temperatura
    płyty. Jeśli zaś jej temperatura jest równa temperaturze pomieszczenia to skuteczność
    autoregulacji jest 100%.Tylko że wydajność zerowa :).

  • 46. Data: 2009-09-01 06:19:59
    Temat: Re: Sterowanie podłogówką- a regulator tygodniowy
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > A co to jest ta kapilara przy zaworze?? To jakis synonim czy mam rozumiec
    > doslownie? Na prawde nie wiem o co tu chodzi. :-(
    Ok, już tłumaczę;-))
    np. http://www.herz.com.pl/produkt.php?id=33

    > Wrsja 2 bedzie zapewne dokladniejsza.
    > Ciekawe jak z kosztami i czy masz doprowadzona tam instalacjie elektryczna.
    > Ludzie takie lazienki maja na zwyklym RTL i w sumie wystarcza.
    Hmm,no tak.
    A czy mozna uznać salon z podłogówką jako pomieszczenie
    reprezentatywne i tam zamontować programator do kotła (jakieś
    sterowanie tygodniowe)? Bezwładność podłogi spowoduje pewnie,że 2 godz
    wcześniej zamkną mi się termostaty grzejnikowe w pozostałych
    pokojach..A jak mi się podłoga rozgrzeje i będzie trzymać ciepło, to
    kocioł mi się długo nie załączy, a tym samym reszta pokoi zacznie się
    wyziębiać.Dobrze kombinuję?

  • 47. Data: 2009-09-01 07:50:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >pokojach..A jak mi się podłoga rozgrzeje i będzie trzymać ciepło, to
    >kocioł mi się długo nie załączy, a tym samym reszta pokoi zacznie się

    Ja to tez tak zrobilem z lekka nutka niepewnosci. :-)
    To jest problem ktory opisywal gdzies wyzej Slawomir M. Dla tego znacznie
    lepiej jest bazowac na temp. powrotu i regulator moze sobie byc na dobra
    sprawe gdzie chce. Albo kupic bezprzewodowke i kombinowac z przestawianiem
    czujnika. Na pewno pomieszczenie referencyjne powinno obrazowac w jakis
    sposob sytuacje temp. w domu. Mam tu na mysli otwarte pomieszczenie z
    czujnikiem oddalonym od innych zrodel ciepla. Ja czujnik powiesilem w
    otwartym salonie przy wejsciu do niego. Tam jest intuicyjnie do jakiejs
    regulacji, jakby trzeba bylo lapie temp. salonu i holu, bez ryzyka studzenia
    przez np. otwarte drzwi wejsciowe do domu.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2009-09-01 07:55:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    >Ok, już tłumaczę;-))
    >np. http://www.herz.com.pl/produkt.php?id=33

    No tak myslalem, ale co tu sie produkowac jak czlowiek nie jest pewny. :-)
    Nie mam za wiele grzejnikow, wiec te wynalazki sa mi z lekka obce, ale
    fajne. :-)

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2009-09-01 10:40:06
    Temat: Re: Sterowanie podłogówką- kapilary
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > No tak myslalem, ale co tu sie produkowac jak czlowiek nie jest pewny. :-)
    > Nie mam za wiele grzejnikow, wiec te wynalazki sa mi z lekka obce, ale
    > fajne. :-)
    Zastosowałem w zabudowanym grzejniku w kuchni.Zasłonietym przez
    zlewozmywak z szafkami.

  • 50. Data: 2009-09-01 10:46:12
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Ja to tez tak zrobilem z lekka nutka niepewnosci. :-)
    > To jest problem ktory opisywal gdzies wyzej Slawomir M.
    Rzeczywiście, jakos mi umknęło:-(

    Dla tego znacznie lepiej jest bazowac na temp. powrotu i regulator
    moze sobie byc na dobra sprawe gdzie chce. Albo kupic bezprzewodowke i
    kombinowac z przestawianiem czujnika.
    Masz jakiś namiar na sprzęt od tego?

> [...]
    > sposob sytuacje temp. w domu. Mam tu na mysli otwarte pomieszczenie z
    > czujnikiem oddalonym od innych zrodel ciepla. Ja czujnik powiesilem w
    Podobne miejsce znalazłem i u siebie.
    U ciebie to funkcjonuje poprawnie?