  • 11. Data: 2010-10-13 17:10:34
    Temat: Re: Sterowanie temp podłogówki
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > nie wiem jaki jest poziom umiejętności i wiedzy technicznej twojego
    > instalatora, może być tak że on o takich sprawach nie ma pojęcia, bo
    > zatrzymał sie na etapie termostatu pokojowego włącz wyłącz, a podłogówki
    > zrobi na zaworze z głowicą termoregulacyjną.
    >
    > Jakiś czas temu byłem u ludzi którzy taki system mieli zaprojektowany, gdy
    > delikatnie zasugerowałem że zrobiłbym to jednak inaczej to pozostali przy
    > swoim specjaliście. Prawdopodobnie będą kolejnymi którzy będą mogli mówić
    > jak to podłogowe ogrzewanie jest niezdrowe, bo czuć jak wali
    > podczerwienią.

    prawdopodobnie moj specjalista zatrzymał się na zwklych termostatach
    sam nie wiem jak to będzie z podłogowym ogrzewaniem, dlatego wszędzie
    dałem również grzejniki,
    tak wiem, wtopiona kasa, chcielismy sobie zostawic wybor, dlatego te ok 7
    tys więcej
    zainwestowalismy.

    na chwile obecna niestety kocioł na miał będzie, wiem ze gazowym było by
    wszystko
    bardziej proste, docelowo będzie pompa ciepła
    na stare lata.

    Posiadając kocioł na groszke, teoretycznie pierwsze rozwiązanie
    z zaworami wydaje mi się skuteczne

    będzie za ciepło odcina dopływ gorącej wody
    i nagrzewać bardziej nie będą pomieszczenia
    kocioł przestanie podawac opał

    spadnie temp w domu, otworzy się zawór
    temp na kotle spadnie, doda opału

    tak to bym widział, faktem jest, ze to sterowanie
    to koszt ok 1k, jednak będzie mniej więcej stała temperatura

    bez względu na pogodę na zewnątrz
    i nie będę musiał co chwile przestawiać kotła

    moze się myle, ale to tak na chłopski rozum :)

  • 12. Data: 2010-10-13 17:29:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomemk wrote:

> [...]
    > dałem również grzejniki,
    > tak wiem, wtopiona kasa, chcielismy sobie zostawic wybor, dlatego te

    raczej wyrzuciliście w błoto.

    > na chwile obecna niestety kocioł na miał będzie, wiem ze gazowym było
    > by wszystko
    > bardziej proste, docelowo będzie pompa ciepła
    > na stare lata.

    bogaty chyba jesteś :) że skłonny jesteś tak szastać pieniędzmi.

    > Posiadając kocioł na groszke, teoretycznie pierwsze rozwiązanie
    > z zaworami wydaje mi się skuteczne

    a mnie nie...

    chyba że mówimy o grzejnikach :)

> [...]

    > tak to bym widział, faktem jest, ze to sterowanie
    > to koszt ok 1k, jednak będzie mniej więcej stała temperatura

    hm...

    > bez względu na pogodę na zewnątrz
    > i nie będę musiał co chwile przestawiać kotła
    >
    > moze się myle, ale to tak na chłopski rozum :)

    na mój rozum to masz koszmar instalacyjny, instalacja jest zrobiona bez
    składu, ładu i projektu nawet takiego w głowie, a pytania zadajesz troszkę
    późno. :)

    skąd jesteś?

  • 13. Data: 2010-10-13 18:05:15
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Tradycyjnie upraszaczam - po co ci te siłowniki i sterowanie? Wystarczą
    > zwykłe zawory kulowe ręczne którymi na początku sobie ustawisz własciwe
    > przepływy.

    no a potem będzie, jak ktoś w innym wątku:: "czy u was też podłogówka
    tak szumi...?"
    przecież na rozdzielaczu masz możliwość zamontowania zaworków na
    każdym obwodzie, na wejściu i na wyjściu, albo wspomnianych już
    rotametrów,
    ja rotametrów nie mam i mimo, że instalator poustawiał przepływy
    według tego, co tam sobie policzył (czy też nie... :-)), to i tak
    pierwszą zimę było kręcenie każdym po pół obrotu w tę i wewtę, potem
    zamknąłem szafkę na amen i nie zaglądam do niej... :-)
    a z elektroniki mam tylko termostat pokojowy w holu (mam w zasadzie
    połączone otwarte przestrzenie, a w sypialniach grzejniki z głowicami)

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2010-10-13 18:40:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > termostat pokojowy podłaczony do czego?
    > do pompy?

    Do kotla, to kompletne rozwiazanie, choc lepiej pogodowke.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-10-13 19:20:48
    Temat: Re: Sterowanie temp pod?ogówki
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-10-2010 o 16:33:26 Tomemk <d...@g...pl> napisał(a):

    > pod?ogówke robi? go?ae który robi to od lat, nie wiem co liczy? a co nie
    > jest w ka?dym pomieszczeniu poza sypialni?
    >
    > co prawda w innych domach dzia?a bez tych bajerów
    > jednak chcia?bym mieae mo?liwo?ae ustawienia temp na wieczor ni?szej
    > i w weekendy
    >
    > w firmie dzia?a to z kot?em na groszek
    > z tym, ze w firmie mamy
    > regulatory elektryczne
    > RONDOSTAT HONEYWELL HR-20E
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1265157430&msg=
    Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.
    > na grzejniki
    >
    > i oszczedno?ae jest po ich zamontowaniu jest odczuwalalna
    > obiekt sporych rozmiarów z hal?
    > (od 2 lat uzywane wczesniej 2 lata bez nich)
    >
    > na noc temp spada do 15 w dzien 21
    > nikt nie interesuje sie kot?em, który jest 50m dalej,
    > co ok 3 dni tylko jest uzupe?niany i czyszczony
    > wczesniej nikomu nie chcia?o sie skrecaae grzejników
    No właśnie GRZEJNIKÓW, bo je można tak regulować podłogówki NIE.
    Jak czytam twoje posty to ten instalator nieżle cię naciągnął.
    Jak masz możliwość to oddaj te grzejniki do sklepu,
    to co chcesz kupić do sterowania jest ci niepotrzebne
    jako że piec będziesz miał prymitywny to wystarczy ci
    zwykły czujnik temp bimetalowy który bedzie włączał
    dmuchawę w piecu i pompę od podłogówki, bo pompa przy pioecu
    na grzejniki które teżpewnie będziesz miał i zbiornik ciepłej wody
    musi chodzić aby pieca nie zagotować.
    A najlepiej to poszukaj jakiegoś instalatora który ma o tym pojęcie.
    Jak jesteś ze śląska ale tak bliżej południa to mogę ci to obejrzeć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-10-14 07:04:53
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

> [...]
    > składu, ładu i projektu nawet takiego w głowie, a pytania zadajesz troszkę

    Opole

    narazie jeszcze to wszystko nie działa
    szczerze powiem, że cięzko o fachowców co na automatyce sie znają

    miałem przegląd 5 i nie mieli pojęcia o automatyce

    jeden to nawet doradzał zwykly piec bez podajnika

  • 17. Data: 2010-10-14 07:43:26
    Temat: Re: Sterowanie temp pod3ogówki
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

[...]

    Jestem z Opolskiego, Opole
    jeśli on sobie nie poradzi chętnie zleciłbym komus instalację
    takiego czujnika temp z możliwością reg. w salonie

    czyli:
    Działa to na zasadzie takiej, że temp ustawiam
    np w salonie, i jak spadnie zadana temp to czujnik włącza
    nadmuch i pompę podłogówki, ale ten nadmuch chyba nie chodzi non stop?

    kabel do salaonu mam pociągnięty z kotłowni, komputerowa skrętka

    do każdego kotła z sterownikiem to można podłaczyć?
    Jak to jest podłączane czy masz jakis schemat, albo czy możesz opisać mniej
    więcej?

    to jakies specjalne pompy muszę mieć? jakie wogole polecasz pompy?

    Na chwilę obecną są tylko grzejniki podłączone do instalacji i instalacja
    podłogowa, kocioł dotrze jutro
    osprzętu min pomp jeszcze nie ma.

    tak to wyglądało przed wylewkami
    http://tnij.org/podlogowkaa

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-10-14 09:55:38
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    > tak to wyglądało przed wylewkami
    > http://tnij.org/podlogowkaa
    >
    > pozdrawiam

    Ile metrów bieżących rury ma najdłuższy obwód?

    Pzdr.
    JK

  • 19. Data: 2010-10-14 09:57:42
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Tomemk napisał:
    > Wstępnie wybrałem
    > System Kan Therm
    >
    > listwa elektryczna niezbędna do uruchomienia systemu kontroli temperatury -
    > 250zł
    > http://allegro.pl/kan-therm-listwa-elektryczna-do-og
    rzewania-podlog-i1268320059.html

    > KAN therm SIŁOWNIK ELEKTRYCZNY 92zł
    > http://allegro.pl/kan-therm-silownik-elektryczny-ada
    pter-gratis-i1268320081.html

    > KAN-THERM ELEKTRONICZNY TERMOSTAT POKOJOWY Z DIODA - 79zł
    > http://allegro.pl/kan-therm-elektroniczny-termostat-
    pokojowy-z-dioda-i1235710506.html

    > przewód jak ktoś mi powiedział kiedys na grupie doradził
    > pociągnąłem 3 żyłowy od rozdzielni do poszczegolnych pokoi zwykły prądowy
    > jeden instalator z infolinie powiedział ze może być, inny ze 4
    > żyłowypowinien być
    >
    > jak to w końcu będzie?
    >
    > czy ktoś z was używa tej firmy rozwiązania? czy może jest jakieś tańsze?
    >
    > dziękuję za opinie
    >
    > pozdrawiam
    > T.

    Ja używam ale nie wiem czy to kisan czy kan therm, przy czym to jest
    tak, że na najpierw jest jakiś zawór termostatyczny na rozdzielaczu
    którym reguluję temp. wody w podłodze. Na rozdzielaczu założone są
    elektrozawory(czy jak to się nazywa, w każdym razie wygląda podobnie do
    tego na twoim obrazku, tylko mają u góry taki cycek, który wchodzi bądź
    wychodzi z tego zaworu -po sztuce na obieg). Owe zawory sterowane są
    sterownikami auraton 3000, do każdego doprowadzony jest przewód 3
    żyłowy. Wg mnie sterownik ów powoduje przymknięcie zaworu i zduszenie
    przepływu, bądź otwarcie tegoż. I to tyle.Nie mam takiej listwy. Ile to
    kosztowało nie mam pojęcia. Ale za całość, tj kocioł Ling Duo (a może
    kombi) - taki na groszek, pellety i z dodatkowym rusztem, sterownik
    recalart grzejniki stelrad, podłogówkę (9 obwodów - 3 na salon, kuchnia,
    łazienka, druga łazienka, wiatrołap, korytarz, pralnia), wodę, bojler
    itd itp, ogólnie za komplet woda, ścieki (bez oczyszczalni), ciepło
    zapłaciłem ok. 40 000 zł. Instalacja z wymiennikiem. Działa zajebiście,
    sterowniki utrzymują zadaną temperaturę, przy ujemnych temperaturach,
    odczuwalna temperatura podłogi z gresu jest IMHO taka sama jak
    drewnianych schodów.

    pozdrawiam
    rafał

  • 20. Data: 2010-10-14 12:05:19
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > Ile metrów bieżących rury ma najdłuższy obwód?

    Cięzko mi powiedzieć, ale nie sa długie, bo każde pomieszczenie ma osobny
    obwód, to dobrze?