  • 21. Data: 2010-10-14 12:13:17
    Temat: Re: Sterowanie temp podłogówki
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

> [...]
    > nie mam pojęcia. Ale za całość, tj kocioł Ling Duo (a może kombi) - taki
    > na groszek, pellety i z dodatkowym rusztem, sterownik recalart grzejniki
    > stelrad, podłogówkę (9 obwodów - 3 na salon, kuchnia, łazienka, druga
    > łazienka, wiatrołap, korytarz, pralnia), wodę, bojler itd itp, ogólnie za
    > komplet woda, ścieki (bez oczyszczalni), ciepło zapłaciłem ok. 40 000 zł.
    > Instalacja z wymiennikiem. Działa zajebiście, sterowniki utrzymują zadaną
    > temperaturę, przy ujemnych temperaturach, odczuwalna temperatura podłogi z
    > gresu jest IMHO taka sama jak drewnianych schodów.

    26tys za stan obecny zaplacilem z robotą i materiałem
    do tego kocioł dojdzie 5800 ok 4tys dodatkowy osprzęt liczę
    + sterowanie myślę ok 3tyś podobnie powinno wszystko wyjsc jak u Ciebie

    parter tez mam salon 2, kuchnia, przedpkoj z wiatrołapem, pokoj, łazienka
    czyli 6 n parterze
    na piętrze chyba 7
    w piwnicy jedno pomiszczenie

    poszło 1350m rurek po ok 3zł

    a jakiej firmy posiadasz te siłowniki ektryczne?
    do szafek masz 230V dociągnięte? ile przewódów idzie do siłownika
    i ten sterownik w pokoju do czego jest podłaczony?

    do każdego obiegu masz osobny auraton 3000? czy możn apodłaczyć
    pod jeden auraton 3000 np 2 obiegi? zastanawia mnie do czego ten 3 żyłowy
    przewód zchodzi się w szafce
    od podłogówki?

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-10-14 12:26:44
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Tomemk napisał:

    > 26tys za stan obecny zaplacilem z robotą i materiałem
    > do tego kocioł dojdzie 5800

    no widzisz, ja za kocioł dałem dychę, czy warto nie wiem, ale kolega ma
    i chwali a hydraulicy o tym nie wiedząc również mi ten kocioł
    zapropnowali więc wziąłem.
> [...]
    > w piwnicy jedno pomiszczenie
    >
    > poszło 1350m rurek po ok 3zł
    >
    > a jakiej firmy posiadasz te siłowniki ektryczne?
    Sprawdzę w domu i jak nie zapomnę to napiszę . Może Honeywell, ale nie
    jestem pewny.

    > do szafek masz 230V dociągnięte? ile przewódów idzie do siłownika
    > i ten sterownik w pokoju do czego jest podłaczony?
    ten sterownik jest podłączony do zaworu, czyli jeden sterownik na jeden
    zawór (albo więcej ?) przewodem 3x

    > do każdego obiegu masz osobny auraton 3000?
    do każdego pomieszczenia.

    czy możn apodłaczyć
    > pod jeden auraton 3000 np 2 obiegi?

    chyba tak, bo w salonie mam jeden sterownik auraton a tam są chyba 2 lub
    3 pętle.

    zastanawia mnie do czego ten 3 żyłowy
    > przewód zchodzi się w szafce
    > od podłogówki?
    właśnie do zaworów,

    > pozdrawiam

    resumując: auraton --- kabel 3x ----- zawór w rozdzielaczu(oczywiście
    gdzieś tam w szafce dołączone jest zasilanie)

    pozdrawiam
    rafał

  • 23. Data: 2010-10-14 12:27:52
    Temat: Re: Sterowanie temp pod3ogówki
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Cięzko mi powiedzieć, ale nie sa długie, bo każde pomieszczenie ma osobny
    > obwód, to dobrze?

    Przeczytaj to:

    http://www.lazienkowy.pl/117-6-13.htm

    Pzdr.
    JK

  • 24. Data: 2010-10-14 12:41:27
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > Przeczytaj to:
    >
    > http://www.lazienkowy.pl/117-6-13.htm

    chyba juz coś podobnego czytałem
    raczej wszystko jest wporządku,
    obiegów sporo, szafki duze na kazdym poziomie
    dobrze umocowane było wszystko,
    dom ma 10x10m i kazdy pokoj osobny obieg, wiec powyzej 200m nie będa mieć na
    pewno

    ale moze sie myle i coś wyjdzie nie tak

  • 25. Data: 2010-10-14 13:16:53
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > resumując: auraton --- kabel 3x ----- zawór w rozdzielaczu(oczywiście
    > gdzieś tam w szafce dołączone jest zasilanie)

    poczytałem o aurataonie, auraton 3000 ma dwa czujniki, niezbędny jest
    czujnik podłogowy
    do prawidłowego podłaczenia, to taka bardziej inteligętna wersja od auratora
    2005

    mysi być od auratora 3k przewod temp przymocnowany do rurki od podłogówki
    a juz mam posadzki i kuc juz raczej nie będe wszystkich pokoi

    A.3000 ma dwa czujniki i cos tam sobie oblicza, przez co jest precyzyny
    bardziej
    natomiast wersja 2005 ma tylko powietrzny czujnik temp mniej dokładny po
    prostu

    więc musiałeś pewnie mieć ciągnięty od auratora 3000 przewód tez do rurki od
    podłogówki

    silowniki sa od 85zł więc nie jest tak źle
    pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-10-14 13:59:56
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Tomemk napisał:

> [...]
    > czujnik podłogowy
    > do prawidłowego podłaczenia, to taka bardziej inteligętna wersja od auratora

    Witaj, mam 3000, ale podłączony tylko czujnik powietrza, bo mój
    instalator nigdy nie montował obydwu czujników naraz (co mi od razu
    zastrzegł) i powiedział, że nie wie jak się będzie zachowywać zawór
    /układ) jak będzie dostawał informacje sprzeczne - tzn, ciepła podłoga a
    zimne powietrze. Ja też nie miałem się czasu w to zagłębiać, więc
    zostawiliśmy tylko czujnik powietrza. Natomiast sama temperatura
    czynnika grzewczego jest regulowana jednym zaworem dla całego rozdzielacza.

> [...]
    > prostu
    >
    > więc musiałeś pewnie mieć ciągnięty od auratora 3000 przewód tez do rurki od
    tego właśnie nie robiłem.

    > silowniki sa od 85zł więc nie jest tak źle
    > pozdrawiam

    pozdrawiam
    rafał

  • 27. Data: 2010-10-14 14:09:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomemk wrote:

    > Opole
    >
    > narazie jeszcze to wszystko nie działa
    > szczerze powiem, że cięzko o fachowców co na automatyce sie znają
    >
    > miałem przegląd 5 i nie mieli pojęcia o automatyce
    >
    > jeden to nawet doradzał zwykly piec bez podajnika

    no niestety ale większość tzw wykonawców to zwykli monterzy bez głębszego
    wykształcenia technicznego więc ich rozwiązania sa raczej proste.

  • 28. Data: 2010-10-14 20:10:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 14-10-2010 o 09:43:26 Tomemk <d...@g...pl> napisał(a):

    >Przecież ten chłop nie ma pojęcia o podłogówce, jak widzę
    >jak ci to ułożył to woła o pomstę do nieba,
    >nie dość że gęsto to jeszcze bez peszli osłonowych
    >przy przejściach przez dylatacje, a korytarz to będzie świecił.
    >Ja tak gęsto mam tylko w łazience a ty wszędzie,
    >potem nie dziwię się że ludzie narzekają że podłogówka
    >droga i bucha im żar podczerwieni z podłogi.

    E tam, nie strasz chlopa. Bedzie najwyzej zasilal podloge nizsza temp,
    przykreci petle i bedzie git. Co najwyzej szkoda kasy na rure, ale dzialac
    przeciez bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2010-10-14 20:11:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]

    > Jak czytam twoje posty to ten instalator nie?le cie naci?gn??.
    > Jak masz mo?liwo?ae to oddaj te grzejniki do sklepu,
    > to co chcesz kupiae do sterowania jest ci niepotrzebne
    > jako ?e piec bedziesz mia? prymitywny to wystarczy ci
    > zwyk?y czujnik temp bimetalowy który bedzie w??cza?
    > dmuchawe w piecu i pompe od pod?ogówki, bo pompa przy pioecu
    > na grzejniki które te?pewnie bedziesz mia? i zbiornik ciep?ej wody
    > musi chodziae aby pieca nie zagotowaae.
    > A najlepiej to poszukaj jakiego? instalatora który ma o tym pojecie.
    > Jak jeste? ze ?l?ska ale tak bli?ej po?udnia to moge ci to obejrzeae.

    ZA daloeko :(

> [...]
    droga i bucha im żar podczerwieni z podłogi.

    > to jakies specjalne pompy musze mieae? jakie wogole polecasz pompy?
    Pompy do CO a jakie to trzeba policzyć chociaż u ciebie to już bez sensu.
    Ty musisz szukać najmocniejszych na rynku.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 30. Data: 2010-10-14 20:24:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    >
    > E tam, nie strasz chlopa. Bedzie najwyzej zasilal podloge nizsza temp,
    > przykreci petle i bedzie git. Co najwyzej szkoda kasy na rure, ale

    z gówna bicza nie ukręcisz.