  • 1. Data: 2011-12-05 22:18:31
    Temat: Sterownik LIDER nie steruje poprawnie dmuchawą.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wlasnie wrociłem z domku gdzie od kilku godzin zaiwania sobie piecyk
    25kW ze sterowanikiem LIDER.

    Coś takiego:

    http://www.kotly-dragon.pl/_download/lider_p.pdf

    Tylko u mnie inna obudowa. Wygląda jednak na to że to to samo.

    Problem jest mianowicie w tym, że dmuchawa dziala binarnie - albo pełna
    moc albo wyłaczona.

    Mam więc problem z utrzymaniem temperatury zadanej bo co chwile włacza
    się pełny ciąg i co chwile wyłącza kompletnie.

    Czy ktoś z was, posiadający takowy sterownik, mógłby mi powiedzieć czy
    wasz *steruje* dmuchawą procentowo regulując moc (jakiś sterownik
    tyrystorowy?). U mnie ani automat, ani ręczne nastawy nie generują
    żadnych efektów, zawsze działa binarnie. Mam wrażenie że jest uszkodzony...

  • 2. Data: 2011-12-06 07:42:08
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Problem jest mianowicie w tym, że dmuchawa dziala binarnie - albo pełna
    > moc albo wyłaczona.

    Zajrzyj na http://forum.info-ogrzewanie.pl/ i tam spytaj. Sporo ludzi ma
    ten sterownik i może coś podpowiedzą.
    Problem może u Ciebie polega na ustawieniu biegu, na którym ma pracować
    dmuchawa...?
    U mnie też dmuchawa pracuje binarnie - jak to nazwałeś - ale jej
    prędkość jest ustawiona na sterowniku. Mam st37.
    Zajrzyj w opcje, może znajdziesz tam prędkość dmuchawy i ją zmniejsz.
    A tak w ogóle, to pierwsze miesiące palenia to żmudne dobory nastaw.
    Chyba, że masz PID, to on sam dobiera proporcje podawania/przerwy i
    nadmuch.

    Mogę powiedzieć tylko tyle, że najważniejszy tu jest wygląd popiołu i
    dymu z komina oraz temperatura czopucha - przyjmuje się, że spaliny
    wychodzące z wymiennika kotła mają mieć coś ok 100 - 150 stC. Jak rura
    jest za gorąca, to ciąg trzeba zmniejszyć, jak za zimna, zwiększyć...
    Dym z komina nie ma być strzelający prosto w górę, a jego barwa jasna,
    nie czarna. Temp na kotle wysoka - producent mojego zaleca min 65 stC i
    tak trzymam.

    Ale to już tak na marginesie.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-12-06 16:46:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-06 08:42, Robert G wrote:
    > Zajrzyj na http://forum.info-ogrzewanie.pl/ i tam spytaj.

    Ok, spróbuję.

    > Zajrzyj w opcje, może znajdziesz tam prędkość dmuchawy i ją zmniejsz.

    *Oczywiście* że to zrobiłem jako pierwsze ;) Ide o zakład że winę ponosi
    uwalony układ sterowania triakiem, w szczególnosci nie zdziwie się jak
    uwalony jest jened z pinów mikrokontrolera. Niestety rozmowa z
    sewisantem byla utrudniona (to na pewno moja wina że nie ustawiłem itd).

    > Chyba, że masz PID

    Nie mam. Ale zamierzam sobie zrobić.