  • 101. Data: 2011-02-06 19:14:44
    Temat: Re: Stop GMO!
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Witek" <j...@p...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
    news:iimo9a$clo$1@inews.gazeta.pl...
    > Przerażeni eko-wyznawcy będą płacić krocie za zdrowe warzywa, nieskażone
    > pestycydami, jedynie salmonellą i e.coli z ludzkich odchodów ;-)
    > Te spleśniałe, będa miały jeszcze wyższą cene, bo już wstepnie będa
    > biozdegradowane. ;-)

    Naprawdę w to wierzysz czy tylko się droczysz z przedpiszcą?

    Miliardy mikroorganizmów których masz w sobie kilka kilo się nie pomylą.
    Tak jak przez lat tysiąc dawały sobie radę z salmonellą i e.coli - też dadzą
    sobie radę dzisiaj - ćwiczyły to przez stulecia.

    Lat temu kilkadziesiąt może, w skrajnym przypadku, byś odpadł w ramach ewolucji.
    Dzisiaj medycyna w takiej sytuacji pomoże zachować dla reprodukcji twoje ułomne
    w tym obszarze DNA.

    Gorzej może być z pestycydami - nowy, nierozpoznany temat dla naszego organizmu.
    Skłania pewnie go do poszukiwania rozwiązań - może spróbować jakaś mutacji
    (cancer !?)

    TomekD

  • 102. Data: 2011-02-06 19:30:32
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl>

    TomekD wrote :
    )

    > Naprawdę w to wierzysz czy tylko się droczysz z przedpiszcą?

    Oczywiście, że "drocze się" ;-) Ale moim zdaniem trochę racji jest w
    wykazywaniu przerotu proekologicznozdrowotnych postaw.

> [...]

    > ewolucji.
    > Dzisiaj medycyna w takiej sytuacji pomoże zachować dla reprodukcji twoje
    Tu się z Toba zgadzam, choć to poglądy wielokrotnie atakowane jako
    niehumanitarne.

    > Gorzej może być z pestycydami - nowy, nierozpoznany temat dla naszego
    > organizmu.
    > Skłania pewnie go do poszukiwania rozwiązań - może spróbować jakaś mutacji
    > (cancer !?)
    To tez prawda, sam wzrost alergii to sprawa oby wątków o których
    mówisz. Ale może GMO ograniczajace użycie pestycydów jest jakimś
    rozwiązaniem? Może uda się wpaść na jeszcze inny pomysł?

    Witek

  • 103. Data: 2011-02-06 20:20:33
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    > O wielkich wymieraniach słyszałeś? A zmiany z bakterii na organizmy jądrowe
    > przez (najprawdopodobniej) zaakceptowanie w komórce innego (odmiennego
    > genetycznie) organizmu z czasem redukowanego do mitochondrium?
    > A przejście na wykorzystanie metabolizm tlenowy, czego skutkiem była
    > eliminacja/ograiczenie zasięgu bakterii metanowych?

    [...]
    > GMO nie są złotym środkiem, ale są możliwością którą można umiejetnie
    > wykorzystać. Rozwój nauk biomedycznych jest na tyle gwałtowny, że mimo ciągle
    > ogromnych braków w wiedzy prowadzi do sytuacji, o których jeszcze kilkanaście
    > lat temu się nie śniło.
    [...]
    > Kontrolujmy nowe technologie i ich skutki, a nie straszmy często
    > wyolbrzyminymi zagrożeniami.

    O wielkich wymieraniach słyszałem.
    Z tego co wiem spowodowane były one ekstremalną zmianą warunków zewnętrznych do
    których zdołały się przystosować tylko organizmy które miały naturalnie takie
    predyspozycje.
    Przez tysiące lat podlegając kolejnym mutacjom i naturalnemu doborowi opanowały
    naszą palanetę.
    Był to proces w pełni naturalny i nikt nie narzucał tego czy innego rozwiązania
    jak zachować życie na planecie Ziemia.
    Dalej piszesz o tym o czym nie wiem - może kiedyś doczytam.
    [...]
    Witku,
    Z rzadka zaglądam teraz na usenet.
    Dziękuję za kilka nowych spojrzeń i że chciało się tobie odpowiadać :-)
    Trochę inaczej zapewne oceniamy i postrzegamy wpływ biotechnologii na nasze
    życie.
    Ja, może nadmiernie, pozostaję ostrożny pamiętając o stojącymi za technologią
    zyskami korporacji. W imię tych zysków nie ma przeszkód dla, nie do końca
    odpowiedzialnego, testowania nowych rozwiązań na całej populacji.
    Twój entuzjazm dla nowych technologii z lekka zdaje się ten aspekt zupełnie
    pomijać.
    Przyszłość pokaże co zyskamy a co stracimy - odpowiednio ryzykując: odwagę i
    obawy ...

    EOT

    pozdrawiam,
    TomekD

  • 104. Data: 2011-02-06 21:05:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 21:20:33 +0100, TomekD napisał(a):

> [...]
    > pomijać.
    > Przyszłość pokaże co zyskamy a co stracimy - odpowiednio ryzykując: odwagę i

    Dokładnie.

  • 105. Data: 2011-02-06 22:39:39
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    technologią

    > Dokładnie.

    O tym nie pomyślałem.Korporacja pracuje dla zysku,a ten głupi chłop orze,sieje,
    krowy doi, konia bije batem,paliwo wypala,i setki innych czynności robi,tylko
    dla przyjemnosci.Jakiś nienormalny hobbysta ten rolnik?
    mirzan

  • 106. Data: 2011-02-06 23:33:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 06 Feb 2011 23:39:39 +0100, mirzan napisał(a):

> [...]
    > krowy doi, konia bije batem,paliwo wypala,i setki innych czynności robi,tylko
    > dla przyjemnosci.Jakiś nienormalny hobbysta ten rolnik?

    Żyje w zgodzie z naturą, nie krzyżuje konia z kurą.

  • 107. Data: 2011-02-07 06:02:45
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Hybrydy? - może jednak doczytaj, co tak naprawdę jest podmiotem w tym
    > zdaniu.

    Po co?

  • 108. Data: 2011-02-07 07:29:36
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl>

    Ikselka has brought this to us :

    > Żyje w zgodzie z naturą, nie krzyżuje konia z kurą.

    A Ty swoje, jak mantre, uogólniając bez zrozumienia - jak traktować
    twoje wypowiedzi inaczej niż bełkot ogólników. GMO to nie krzyżowanie
    różnych gatunków!!!

    A przy okazji towjego przykładu żyjących z naturą biednych rolników
    - o krzyżówkach konia i osła słyszała?
    O kurcze, toż to korporacje zrobiły te muły.

    Witek

  • 109. Data: 2011-02-07 07:44:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Witek wrote:

    > Krzyzowanie powoduje wzbogacenie materiału genetycznego, związane jest
    > z nowymi genami powstałymi na zasadzie mutacji.

    To prawda, ale czy spotkałeś się kiedykolwiek W NATURZE z krzyżówką karpia z
    człowiekiem, albo świni z pomidorem? Czy jesteś w stanie przewidzieć, ile
    ludzkość może taka krzyżówka kosztować? Do czego nam potrzebne opatentowane
    nasiona?
    J.

  • 110. Data: 2011-02-07 07:48:01
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-02-07 08:29, Witek pisze:

> [...]
    > - o krzyżówkach konia i osła słyszała?
    > O kurcze, toż to korporacje zrobiły te muły.

    Ale zaraz padnie argument, że korporacja mułów jest bezpłodna. Podobnie
    jak korporacja żubroni. Zupełnie jak GMO-kukurydza ;)

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
    Jak nie pisać po angielsku