  • 11. Data: 2011-01-30 19:56:23
    Temat: Re: Stop GMO!
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 17:25:51 +0100, Witek napisał(a):

    > Ikselka used his keyboard to write :

    > Taaa, a w czym jest lepsza przypadkowa mutacja od tej dokładnie
    > zaplanowanej i kontrolowanej?

    W tym, że jest wewnątrzgatunkowa. Nie zmiesza się w naturze papryka z
    koniem ani człowiek ze świnią. A tymczasem człowiek już wypaprał
    świnioluda, po tym jak ujrzały swiatło dzienne "pomidor z genem ryby,
    ziemniak z genem meduzy, ryż z genem człowieka, kukurydza z genem
    bakterii".
    http://helfeo.pl/zdrowe-odzywianie/manipulacje-genet
    yczne/

    > Nie uważam, żeby GMO było lekiem na całe
    > zło świata, ale każda nowa odmiana to modyfikacja genetyczna, często
    > uzyskiwana poprzez zastosowanie technik zwiększających ich
    > występowanie.

    "Bo wolność nie oznacza swobody robienia wszystkiego!

    Stosowanie inżynierii genetycznej wywołuje wzrost substancji trujących,
    alergenów, związków zakłócających
    reakcje organizmów na lekarstwa - a zwłaszcza nienaturalne powoływanie do
    istnienia zdolnych do rozmnażania form, wyposażonych w nowe cechy. Te formy
    wydostają się z laboratoriów i zakładów przetwórczych przez ścieki, wyziewy
    gazowe, odpady poprodukcyjne i tak dalej. Ilustracją mogą być już dziko
    rosnące na polach rośliny transgeniczne.

    W Polsce, oficjalnie, wprowadzane do obrotu produkty żywnościowe
    zawierające organizmy genetycznie zmodyfikowane lub składające się z takich
    organizmów albo ich części, powinny być oznakowane napisem (przy nazwie):
    "produkt genetycznie modyfikowany" lub "genetycznie modyfikowane".
    Jednakże, zgodnie z przepisami obowiązującymi zarówno w Unii Europejskiej,
    jak i w Polsce, obowiązkowe znakowanie produktu na opakowaniu jednostkowym
    jest wymagane, gdy produkt zawiera powyżej 1% zmodyfikowanego DNA. Innych
    produktów nie trzeba oznaczać!

    Ekosystem budowany przez tysiące lat, może zostać zachwiany w ciągu kilku
    godzin. I co wtedy? Czy znacie ten film? Król pewnego bogatego kraju
    dosypuje ,,coś" do ziarna zebranego na polach swojego królestwa i posyła to
    zmodyfikowane ziarno jako "podarunek" dla ludności ościennego biednego
    kraju. Obdarowani cieszą się hojnością bogatego króla, spożywają ziarno i -
    poznają "dobroć" darczyńcy. Prosimy nie przerażać się, mamy na myśli
    jedynie wymyślony, fantastyczny film. Naprawdę!"
    Link jak wyżej.

    > A Ciebie mądrzejszą?
    > Niestety wszędzie tam, gdzie miesza się religie wszelkiej maści z
    > nauką, efekty są raczej opłakane. Szczególnie w naukach przyrodniczych
    > to widać ;-(

    I to generalizowanie czyni Cię mądrzejszym?
    A wystarczy tylko pomyśleć racjonalnie.
    "Jadwiga Łopata - Międzynarodowa Koalicja dla Ochrony Polskiej Wsi: "Nigdy
    wcześniej rośliny zmodyfikowane genetycznie nie były częścią jadłospisu
    człowieka. Nie wiadomo więc, jak wpływają na jego zdrowie i czy są
    bezpieczne. Istnieje ryzyko, że wprowadzone do żywych organizmów obce geny
    mogą stać się impulsem do powstawania chorobotwórczych mutacji. (...) Nie
    widzę potrzeby genetycznego wzbogacania żywności witaminami lub składnikami
    mineralnymi, bo rośliny produkowane metodami tradycyjnymi (zwłaszcza
    żywność ekologiczna) są wystarczająco bogate pod względem odżywczym. Metody
    jej produkcji i przetwarzania sprawdzone zostały przez pokolenia. Ryzykowne
    technologie, których skutki są trudne do przewidzenia, nie są więc
    potrzebne (...) Wbrew wcześniejszym zapewnieniom producentów, GMO nie jest
    też wcale tańsza od tradycyjnej"."

  • 12. Data: 2011-01-30 20:30:21
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    GMO jest przewidziane do "niewidzialnej" redukcji ludnoúci na úwiecie. Tć
    ýywnoúă zjadaă bćdŕ ludzie ubodzy,których nie bćdzie staă na BIO i EKO...

  • 13. Data: 2011-01-30 22:18:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 21:30:21 +0100, Panslavista napisał(a):

    > GMO jest przewidziane do "niewidzialnej" redukcji ludnoúci na úwiecie. Tć
    > ýywnoúă zjadaă bćdŕ ludzie ubodzy,których nie bćdzie staă na BIO i EKO...

    Tiaaa, tylko że reszta niepostrzeżenie dla samych siebie też bedzie w to
    wmanewrowywana - oznaczenia to tzw pic na wodę, wkrótce przestaną
    obowiazywać, bo WSZYSTKO będzie G(ówn)MO.

  • 14. Data: 2011-01-30 23:01:14
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl>

    Ikselka wrote :

> [...]
    > świnioluda, po tym jak ujrzały swiatło dzienne "pomidor z genem ryby,
    > ziemniak z genem meduzy, ryż z genem człowieka, kukurydza z genem

    Niestety to w większości stek "pierdół" i farmazonów wypisywanych przez
    gości mających tylko powierzchownie-internetowa wiedzę, niestety.

> [...]
    > reakcje organizmów na lekarstwa - a zwłaszcza nienaturalne powoływanie do
    > istnienia zdolnych do rozmnażania form, wyposażonych w nowe cechy.

    Znowy ogólniki bez uzasadnienia, farmazony wypisywane bez zrozumienia
    podstaw.
    Ciekaw jestem czy jak znajdziesz w necie stronę która udowadnia że
    ziemia jest pałaka, to tez ja zacytujesz jako źródło?

    Czy wiesz co znaczy "recenzowalne żródło"?
    Niestety, większość twoich odpowiedzi ogranicza się do ctrl-c ctrl-v.
    Cytujesz pseudonaukowe wypowiedzi, które nieznajdują uzasadnienia, a
    jedynie są internetowym bełkotem ;-(

> [...]
    > wcześniej rośliny zmodyfikowane genetycznie nie były częścią jadłospisu

    Bzdura!!! Jakby cytowana Pani uczyła się biologii w podstawówce to
    dowiedziała by się o muacjach i transferze genetycznym indukowanym
    przez wirusy!!!

  • 15. Data: 2011-01-30 23:28:46
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Uýytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisaů w wiadomoúci
    > Dnia Sun, 30 Jan 2011 17:25:51 +0100, Witek napisaů(a):
    >
    > "Bo wolnoúă nie oznacza swobody robienia wszystkiego!

    Twoja wolnoúă konczy sić tam gdzie zaczyna moja wolnoúă.

    > Ryzykowne technologie, których skutki sŕ trudne do przewidzenia, nie sŕ
    > wićc
    > potrzebne (...)

    Zwůaszcza, ýe spoýywajŕc GMO czůowiek po jakimú czasie mógůby np. ýyă 150 -
    200 lat a to:
    po pierwsze rozwaliůoby ZUS
    po drugie mogůoby naraziă tego důugowiecznego czůeka na wytsůuchiwanie
    pierdoů o tym, ýe nowe technologie nie sŕ potrzebne tylko dlatego, ýe
    niektórym sić wydaje, ýe sŕ one niebezpieczne.
    O kaýdej nowej technologi moýna fanzoliă duby smalone, iý jest ona
    niebezpieczna. Po to sŕ badania, doúwiadczenia by sić o tym przekonaă. Gdyby
    nie metody poznawcze posůugiwalibyúmy sić tylko wůasnymi organami bo
    niczego - ýadnego narzćdzia nie potrafilibyúmy uýywaă.

    Pozdrawiam z kagankiem
    skryba

  • 16. Data: 2011-01-30 23:30:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 00:01:14 +0100, Witek napisał(a):

    yczne/

    > Niestety to w większości stek "pierdół" i farmazonów wypisywanych przez
    > gości mających tylko powierzchownie-internetowa wiedzę, niestety.

    Gościu, czekam na Twoje konkrety.

    > Znowy ogólniki bez uzasadnienia, farmazony wypisywane bez zrozumienia
    > podstaw.

    Więc TY rozumiesz podstawy i twierdzisz, że nie ma zagrożenia?

    > Ciekaw jestem czy jak znajdziesz w necie stronę która udowadnia że
    > ziemia jest pałaka, to tez ja zacytujesz jako źródło?

    Na pewno tego, że Ty coś tu krytykujesz, nie da się podać jako argument ani
    źródło.

    > Czy wiesz co znaczy "recenzowalne żródło"?
    > Niestety, większość twoich odpowiedzi ogranicza się do ctrl-c ctrl-v.

    Cała Twoja "argumentacja" jak dotąd sprowadza się do naśmiewania z
    delegacji tylko dlatego, że była to grupa wyznaniowa.

    > Cytujesz pseudonaukowe wypowiedzi, które nieznajdują uzasadnienia, a
    > jedynie są internetowym bełkotem ;-(

    Podaj uzasadnienie contra - naukowe, nieinternetowe, bez skupiania się na
    wyznaniu jako czynniku głównym w stosunku do genetycznych modyfikacji.
    Czekam.

    > Bzdura!!! Jakby cytowana Pani uczyła się biologii w podstawówce to
    > dowiedziała by się o muacjach i transferze genetycznym indukowanym
    > przez wirusy!!!

    Na pewno się uczyła. Tylko że nawet wirusy nie połączą genomu kota z
    człowiekiem, a człowiek chce :->

  • 17. Data: 2011-01-30 23:31:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 00:28:46 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Zwůaszcza, ýe spoýywajŕc GMO czůowiek po jakimú czasie mógůby np. ýyă 150 -
    > 200 lat

    Skad wiesz, że nie skończy się na 5-ciu?

  • 18. Data: 2011-01-30 23:51:51
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Skad wiesz, że nie skończy się na 5-ciu?
    1. Źle stawiasz pytanie. Przecież powyżej nie powiedziałem, "że wiem", że
    ludzie dożyją do jakiegoś wieku. Tego nikt nie wie - dlatego badają i
    eksperymentują. Badali i eksperymentowali a w efekcie dzisiaj nie musisz
    grzebać w ziem gołymi pazurami bo wynaleźli rękawiczki, trzonek a na nim
    gracę, szpadel. wynaleźli sochę a potem pług, lemiesz odkładnicę uprząż dla
    konia, wymyślili traktor, nowe odmiany roślin itp i nikt mądry nie zadawał
    pytania a co jeśli się to wymyślić nie uda? Głupi zaś nie wiedzieli, że
    takie pytanie można komuś zadać. W tak skomplikowany sposób odbywa się
    postęp nauki i rozwój cywiliacji - cokolwiek by się pod tym określeniem nie
    kryło.
    2. Ale gdyby skończyło się na pięciu - to też ZUS splajtuje - z tym, że
    głupich pytań ubędzie
    Pozdrawiam rozwojowo
    skryba

  • 19. Data: 2011-01-31 00:23:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 00:51:51 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Ale gdyby skończyło się na pięciu - to też ZUS splajtuje

    Aż tak mi nie zależy na splajtowaniu ZUS, jak na tym, aby mnie Bozia
    uchroniła (mnie i moje dzieci, wnuki itd) przed GMO. Bo mam wrażenie, że
    ktoś mi w tu garnkach miesza bez mojej zgody.

  • 20. Data: 2011-01-31 07:42:56
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Aż tak mi nie zależy na splajtowaniu ZUS, jak na tym, aby mnie Bozia
    > uchroniła (mnie i moje dzieci, wnuki itd) przed GMO. Bo mam wrażenie, że
    > ktoś mi w tu garnkach miesza bez mojej zgody.

    Beż Tojej zgody "rąbią" Ciebie (i nas wszystkich) chandlowcy, producenci i
    fiskus.
    Świata w rozwoju i ludzi w kombinowaniu nie zatrzymasz. A, do czego to
    doprowadzi nie wie nikt. Może będziemy (lub nasze pra, prawnuki) uprawiali
    truskawki jak melony a brzoskwinie jak arbuzy i na jednym drzewie razem będą
    rosły jabłka, gruszki, orzechy, wiśnie, czereśnie, brzoskwinie, morele,
    agrest, porzeczki, borówki, żurawina i czort wie co jeszcze. Ziarnko
    posadzone na 5 cm głęboko urodzi dynie, a posadzone na 2 cm urodzi ogórki
    lub pomidory. Kaganka oświaty i postępu nie zatrzymasz sentymentem do
    łuczywa lub do lampy naftowej.
    Pozdrawiam fantastycznie
    skryba