  • 21. Data: 2011-01-31 08:10:57
    Temat: Re: Stop GMO!
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Jakiś argument merytoryczny (chociaż jeden)?
    Jacek

  • 22. Data: 2011-01-31 11:31:48
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl>

    Ikselka formulated on poniedziałek :

    > Gościu, czekam na Twoje konkrety.

    Słoneczko, to ty mówisz o zagrożeniach, więc może oświecisz mnie
    jakimiś wynikami badań prowadzonymi przez normalna jednostę, a nie
    zielono-wyznaniowych chwalipiętów. To troche jak ta biedna sekta co
    chwaliła sie klonowanie człowieka, ale jedynie się chwaliła

    > Więc TY rozumiesz podstawy i twierdzisz, że nie ma zagrożenia?

    No niestety, tradycyjnie sprowadzasz dyskusję to podawania argumentów
    wyciąganych poprzez nieumiejętnośc czytania tekstu ze zrozumieniem

    Pytałem, czy lepsze wg Ciebie są mutacje przypadkowe czy planowane i
    kontrolowane?
    Nie pisz o jakiś bezpiecznych "mutacjach wewnątrzgatunkowych", bo nie
    ma takiego pojęcia, a pokazuje ono niestety, że nie rozumiesz co to
    jest mutacja i w jaki ona sposób wpływać może na organizm.

    > Na pewno tego, że Ty coś tu krytykujesz, nie da się podać jako argument ani
    > źródło.

    > Cała Twoja "argumentacja" jak dotąd sprowadza się do naśmiewania z
    > delegacji tylko dlatego, że była to grupa wyznaniowa.

    Grupa wyznaniowa ctrl-c ctrl-v?

    > Podaj uzasadnienie contra - naukowe, nieinternetowe, bez skupiania się na
    > wyznaniu jako czynniku głównym w stosunku do genetycznych modyfikacji.
    > Czekam.

    > Na pewno się uczyła. Tylko że nawet wirusy nie połączą genomu kota z
    > człowiekiem, a człowiek chce :->
    A kto mówi o łaczeniu genomu!!!!
    Chyba znowu (specjalnie lub z innego powodu) mieszasz pojęcia.
    Witek

  • 23. Data: 2011-01-31 11:58:14
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl>

    Ikselka has brought this to us :

    > Skad wiesz, że nie skończy się na 5-ciu?

    W myśl twojego rozumowania, każda, podkreslam, każda nowa odmiana może
    wprowadzać takie zagrożenia, bo przecież wszelkie tego typu zmiany, do
    zmiany w genomie.
    Termin GMO oznacza uzyskiwanie nowych odmian przy pomocy zaawansowanych
    technologii, a nie jak w klasycznej hodowli roslin czy zwierząt -
    oczekiwanie na przypadek, który da się zauważyć.
    Witek

  • 24. Data: 2011-01-31 15:15:06
    Od: "@sica" <m...@o...pl>

    Jacek pisze:
    > Jakiś argument merytoryczny (chociaż jeden)?

    Zgadzam się, że spora część argumentów przeciwników GMO ma mały albo
    żaden sens. Ale to działa też w drugą stronę.

    Tutaj jest strona (nie moja), której autor podaje swoje wątpliwości co
    do GMO, które (te wątpliwości) jednak skłaniają do zastanowienia się.

    http://awe.mol.uj.edu.pl/~jjb/gmo.html

    --
    pozdrawiam
    Joanna

  • 25. Data: 2011-01-31 15:53:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 08:42:56 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Beż Tojej zgody "rąbią" Ciebie (i nas wszystkich) chandlowcy, producenci i
    > fiskus.
    > Świata w rozwoju i ludzi w kombinowaniu nie zatrzymasz. A, do czego to
    > doprowadzi nie wie nikt. Może będziemy (lub nasze pra, prawnuki) uprawiali
    > truskawki jak melony a brzoskwinie jak arbuzy i na jednym drzewie razem będą
    > rosły jabłka, gruszki, orzechy, wiśnie, czereśnie, brzoskwinie, morele,
    > agrest, porzeczki, borówki, żurawina i czort wie co jeszcze. Ziarnko
    > posadzone na 5 cm głęboko urodzi dynie, a posadzone na 2 cm urodzi ogórki
> [...]

    Nieprecyzyjnie TO nazywasz.

    > nie zatrzymasz sentymentem do
    > łuczywa lub do lampy naftowej.

    Chcę zatrzymać przynajmniej perspektywę wejścia świń do mojej rodziny,
    takoż i perspektywę mojego pokrewieństwa z ryżem :->

  • 26. Data: 2011-01-31 15:54:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 09:10:57 +0100, Jacek napisał(a):

    > Jakiś argument merytoryczny (chociaż jeden)?
    > Jacek

    Jakiś cytat, do którego się odnosisz?

  • 27. Data: 2011-01-31 15:59:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 12:58:14 +0100, Witek napisał(a):

    > Termin GMO oznacza uzyskiwanie nowych odmian przy pomocy zaawansowanych
    > technologii, a nie jak w klasycznej hodowli roslin czy zwierząt -
    > oczekiwanie na przypadek, który da się zauważyć.

    OCZYWIŚCIE! Zaawansowane i nieprzypadkowe!

    Tylko dlaczego w Twoim ujęciu "zaawansowana i nieprzypadkowa technologia"
    to tylko "dobry wujek biotechnolog"? Naiwność ludzka nie zna granic, jak
    widzę.
    Dla mnie wśród nich są i dobrzy, i ŹLI wujkowie. Ci źli mogą chcieć (i
    chcą) akurat tego, abyś zbyt długo nie pożył, a wcześniej sporo pochorował,
    żeby koncerny farmaceutyczne z Ciebie wydusiły wszystko, co tam w ciągu 5
    lat swego burzliwego, ekspresowo dojrzałego, sterowanego gmo-żarciem życia,
    zdażysz zarobić.

  • 28. Data: 2011-01-31 16:09:23
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Chcę zatrzymać przynajmniej perspektywę wejścia świń do mojej rodziny,
    > takoż i perspektywę mojego pokrewieństwa z ryżem :->

    Ajtam, ajtam. Lecisz po bandzie.
    Już przecież czasami kwiczymy - ze śmiechu.
    Jedząc dużo ryżu też dorobisz się skośnych oczu - przynajmniej podczas
    spontanicznego śmiechu.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 29. Data: 2011-01-31 16:26:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 17:09:23 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Ajtam, ajtam. Lecisz po bandzie.

    Zapewne nasi pradziadkowie też tak mówili do osób mi podobnych, które
    ostrzegały przed zagrożeniami, o których się niektórym nie śniło wtedy, a
    które dziś, w ciągu zaledwie 2 pokoleń, stały sie faktem.

  • 30. Data: 2011-01-31 16:33:57
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-01-31 17:26, Ikselka pisze:

    > Zapewne nasi pradziadkowie też tak mówili do osób mi podobnych, które
    > ostrzegały przed zagrożeniami, o których się niektórym nie śniło wtedy, a
    > które dziś, w ciągu zaledwie 2 pokoleń, stały sie faktem.

    Przykręć palnik, Pytio, bo się udusisz :)

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
    Jak nie pisać po angielsku