  • 61. Data: 2011-02-01 14:34:04
    Temat: Re: Stop GMO!
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-02-01 13:47, Ikselka pisze:

    > Do miłości też tak formalistycznie podchodzisz, biedulko?

    A co to ma wspólnego z ogrodami, bogatko?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
    Jak nie pisać po angielsku

  • 62. Data: 2011-02-01 14:47:23
    Od: d...@d...dp.pl

    On Tue, 1 Feb 2011, Aicha wrote:

    > A co to ma wspólnego z ogrodami, bogatko?

    Apropos.
    Są dość silne mrozy. Nie należy przerywać karmienia dzikiego ptactwa.

    D.P.

  • 63. Data: 2011-02-01 15:13:02
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Ładne to Twoje ekosakro ;-)

    Do spółki z ogrodnikiem Salomonem,ekosankto.

  • 64. Data: 2011-02-01 17:17:59
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Kontemplować.

    Mylisz pojęcia
    Moje prawa nie podlegają Twojemu kwestionowaniu, poddawaniu w wątpliwość,
    zaprzeczaniu.
    Natomiast ja nie neguję Twojego prawa do kontemplacji czyli m.in.
    do biernego przyglądania się czemuś, bezczynnego przemyśliwania nad czymś.

    Pozdrawiam

    skryba

    kontemplacja (głębokie) rozmyślanie, rozpamiętywanie, medytacja; bierne
    przyglądanie się czemu, bezczynne przemyśliwanie nad czym.

  • 65. Data: 2011-02-01 17:23:05
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > No tak, ładnie, że unikasz brzydkich słów ;-PPP

    Moja odpowiedź dotyczyła:
    ">> TO jest właśnie zabezpieczenie przed ich eskalacją.

    > Nie wiesz, bo nikt tego nie wie, że tak jest na pewno?

    Ja wierzę. A Ty CO masz w to miejsce, skoro nie wiesz?"

    Gdzie tu miejsce na brzydkie słowa? Ja nie o fizyczności ciała mówię ale
    podoba mi się tok Twoich myśli. Poświntuszyć w ogrodzie też można - jak kto
    lubi.

    Pozdrawiam refleksyjnie
    skryba

  • 66. Data: 2011-02-01 23:31:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 15:34:04 +0100, Aicha napisał(a):

    > A co to ma wspólnego z ogrodami, bogatko?

    To samo, co wersety.

  • 67. Data: 2011-02-01 23:33:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 16:13:02 +0100, mirzan napisał(a):

    > Do spółki z ogrodnikiem Salomonem,ekosankto.

    Ach, jaka tam spółka - jego tylko forma była 3-)
    I to niepełna - o ustach tam coś też było... i o zębach...
    :-)

  • 68. Data: 2011-02-01 23:34:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 18:23:05 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Gdzie tu miejsce na brzydkie słowa? Ja nie o fizyczności ciała mówię ale
    > podoba mi się tok Twoich myśli. Poświntuszyć w ogrodzie też można - jak kto
    > lubi.

    Lubi. W malinowym chruśniaku zwłaszcza :-)

  • 69. Data: 2011-02-04 21:31:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 18:17:59 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Natomiast ja nie neguję Twojego prawa do kontemplacji czyli m.in.
    > do biernego przyglądania się czemuś, bezczynnego przemyśliwania nad czymś.

    Polecam kontemplacji, bezczynnemu przemysliwaniu, biernemu przyjrzeniu się:

    "Świat według Monsanto" - wstrząsający film o największym potworze
    korporacyjnym, który stanowi śmiertelne zagrożenie nie tyko dla gatunku
    ludzkiego, ale dla wszelkiego życia na naszej planecie. Dokument jest
    podsumowaniem kilkuletniego dziennikarskiego śledztwa znanej francuskiej
    dziennikarki, Marie-Monique Robin, laureatki prestiżowej nagrody
    dziennikarskiej Prix Albert Londres. W filmie znajdziemy m.in. informacje o
    historii potwora: od Polistyrenów, PCB, broni chemicznej: słynnego
    defoliantu "Agent Orange" i dioksyn, po wspaniałe wynalazki przemysłu
    żywnościowego jak DDT, Aspartam, czy krowi hormon wzrostu...

    Film tutaj:
    http://chomikuj.pl/Anister/F+I+L+M+Y++TYLKO++Z+++LEK
    TOREM/FILMY+DOKUMENTALNE/Swiat+wedlug+monsato

    Fragment napisów do filmu:
    "01:29:16:- Co to za podbój?
    01:29:19:- Podbój transgeniczny, który|chce zniszczyć wszystko,
    01:29:24:żeby lokalne odmiany zniknęły|by odmiana przemysłowa mogła
    dominować.
    01:29:33:Jeśli im się uda, będziemy|zależni od korporacji.
    01:29:37:Zmuszą nas do kupowania nawozów|i środków owadobójczych,
    01:29:40:bo bez nich ta|kukurydza nie urośnie.
    01:29:45:Tymczasem lokalne odmiany rosną|świetnie bez nawozów i chemii.
    01:29:50:Popatrzcie|- są piękne.
    01:29:54:/Meksyk.
    01:29:59:Artykuł Ignacio Chapeli wywołał|gwałtowną reakcję w Meksyku.
    01:30:04:Od tamtej pory Meksykański Instytut|Ekologiczny potwierdził
    skażenie kukurydzy.
    01:30:11:Geny "Gotowe na Roundup" i BT odnaleziono|w odmianach z 5 regionów
    kraju.
    01:30:16:Co się dzieje, gdy modyfikowane|odmiany krzyżują się z
    tradycyjnymi?
    01:30:21:Dr Alvarez Buylla przeprowadziła|testy używając lokalnego kwiatka.
    01:30:25:Wszczepiła ten sam gen różnym okazom,|a potem obserwowała ich
    wzrost.
    01:30:32:Zauważyliśmy, że dwie identyczne|rośliny z genetycznego punktu
    widzenia...
    01:30:38:czyli posiadające ten sam genom,|chromosomy tego samego
    trans-genu.
    01:30:44:Jedyną różnicą jest to, że trans-gen|jest umieszczony w różnych
    miejscach.
    01:30:49:Kiedy dorosły, rośliny|te były fenotypami,
    01:30:54:czyli miały zupełnie|inne kształty kwiatków.
    01:30:57:Niektóre miały identyczne z naturalnymi|- jak tutaj - 4 płatki i 4
    pręciki,
    01:31:03:ale inne miały nienormalne kwiatki,|z nienormalnymi włoskami, czy
    dziwnymi płatkami.
    01:31:12:Niektóre wyglądają|potwornie.
    01:31:16:Jedyną różnicą wszystkich tych|roślin jest położenie trans-genu,
    01:31:21:który wszczepiliśmy|losowo.
    01:31:28:Gdy transgeniczna odmiana pojawia|się w Meksyku jest
    prawdopodobne,
    01:31:35:że trans-geny zaszczepią się|w genomie odmian meksykańskich.
    01:31:43:To nieuniknione zjawisko, bo|kukurydza krzyżuje się naturalnie...
    01:31:47:przez zapylanie|z pomocą wiatru.
    01:31:50:Obawiamy się więc, że zasoby|naturalne tradycyjnej kukurydzy...
    01:31:55:zostaną w niekontrolowany|sposób skażone.
    01:32:12:Witajcie. Zaprosiliśmy was, by|poinformować o nowych chorobach...
    01:32:16:wynikających ze skażenia transgenicznego,|które dotykają naszą
    kukurydzę.
    01:32:26:Aldo - przewodniczy organizacji|rdzennej ludności.
    01:32:30:Od dwóch lat prowadzi kampanię|informacyjną wśród społeczności
    Oaxaca,
    01:32:34:gdzie obawy Dr Alvarez już|potwierdzono na polach.
    01:32:43:Pokażę wam kilka zdjęć kukurydzy,|zrobionych w naszym regionie.
    01:32:51:Chcielibyśmy zapytać, czy widzieliście|już takie rośliny u siebie.
    01:33:04:Widzicie, że dzieją|się tam dziwne rzeczy.
    01:33:08:Na przykład ta roślina ma|odgałęzienie tutaj a tam kolejne.
    01:33:13:Normalnie kukurydza|tak nie wygląda.
    01:33:17:Jest zawsze tylko|1 kolba na liść.
    01:33:21:Ale tutaj są trzy kolby|wyrastające z tego samego liścia.
    01:33:27:Są potworne.
    01:33:32:Wysłaliśmy próbkę do zbadania,|czy nie zawiera modyfikowanych
    genów.
    01:33:38:Niestety test|był pozytywny.
    01:33:43:Zwykle widujemy te rośliny|przy drogach, lub w zagrodach.
    01:33:51:Możliwe, że ludzie kupują|kukurydzę w sklepie,
    01:33:55:a potem po drodze|gubią ziarna.
    01:33:58:Niektóre wzrastają. Tak kukurydza|tradycyjna zostaje skażona.
    01:34:10:Z tego co powiedziałeś,|jeśli tego nie powstrzymamy,
    01:34:16:niebawem będziemy zmuszeni|kupować ich ziarno,
    01:34:19:bo nasze nie będzie już działać?|To okropne, co mamy robić?
    01:34:26:Po pierwsze, gdy|znajdziecie taką roślinę,
    01:34:30:powinniście natychmiast usunąć pręciki,|bo z nich pochodzi pyłek.
    01:34:36:W każdym wypadku musicie być bardzo|czujni w monitorowaniu upraw.
    01:34:46:- Czy nie uważa pan, że to|jest strategia Monsanto:
    01:34:50:czego nie udało im się osiągnąć legalnie,|próbują poprzez
    skażenie?
    01:34:55:- Tak, zastanawialiśmy się,|czy skażenie nie było celowe.
    01:35:00:Jeśli miejsce, skąd wywodzi się|kukurydza zostanie skażone,
    01:35:04:reszta świata|będzie następna.
    01:35:06:Skażenie przynosi same korzyści|międzynarodowym korporacjom takim
    jak Monsanto.
    01:35:15:Jaka był reakcja Monsanto, na wyniki|badań skażenia kukurydzy
    Ignacio Chapela?
    01:35:22:/"Podłe chwyty Monsanto przeciwko zwolnionemu|/z Berkeley prof.
    Ignacio Chapela".
    01:35:27:Artykuł napisany przez Jonathana Matthews,|przewodniczącego GM
    Watch,
    01:35:31:serwisu informacyjnego o GM|z siedzibą w południowej Anglii.
    01:35:36:/Norwich, Anglia
    01:35:46:Według Jonathana, Ignacio|Chapela padł ofiarą kampanii...
    01:35:50:rozpoczętej przez AgBioWorld,|strony internetowej promującej GMO."

  • 70. Data: 2011-02-05 07:23:25
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > "Świat według Monsanto" - wstrząsający film o największym potworze
    > korporacyjnym,

    Nie jestem zainteresowany i wolno mi.

    Pozdrawiam swobodnie
    skryba