  • 51. Data: 2010-07-14 11:15:40
    Temat: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
    Od: ZS <a...@w...pl>

    > Kup gotowy nie są aż taki drogie, aby była to bariera nie do przeskoczenia.
    > Linki podałem, ale w wielu sklepach z narzędziami blisko domu też mogą być,
    > do wbijania, do wkręcania, do wpłukiwania, do włożenia do ziemi - wszystko
    > pod linkiem, który wcześniej podałem.

    Teraz juz chyba kupie ale 200zł, a jak będę musiał 5 wykopać?:) to
    1000zł na same igło filtry a w dodatku połączenie z rurą plastikową jest
    bardzo grube i nie za bardzo do tej dziury wchodzi. Lecz skoro juz jest
    woda to muszę kupić hydrofor i choć jeden na początek filtr.

  • 52. Data: 2010-07-14 11:29:50
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote in message news:i1k68r$gds$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > grube i nie za bardzo do tej dziury wchodzi. Lecz skoro juz jest woda to
    > muszę kupić hydrofor i choć jeden na początek filtr.

    Spokojnie wystarczy ci taki jaki wchodzi do otworu, jeżeli wodę będziesz
    pobierał wyłącznie do podlewania wystarczy ocynkowana rura, daj wodę
    (teraz) - do zbadania w Sanepidzie zwłaszcza gdy będziesz nawet sporadycznie
    używał do celów spożywczych - bo to woda gruntowa. Możesz też zastosować
    filtr nierdzewny, ale ja wydrążyłbym przynajmniej na jedną sztrangę (6-7m +
    filtr) i dopiero tam badał wydajność... Do podlewania woda powinna być jak
    najmniej zmineralizowana...

  • 53. Data: 2010-07-16 09:18:15
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grube i nie za bardzo do tej dziury wchodzi. Lecz skoro juz jest woda to
    > muszę kupić hydrofor i choć jeden na początek filtr.
    Ja stosuje filtr z siatki takiej, kupionej w sklepie ogrodniczym.
    Wielkość otworów jak na komary, owijam kilka razy rure ponawiercana i
    spisuje się wyśmienicie.
    Fakt że z początku idzie troche piasku ale po czasie się ustabilizuje i woda
    jest czyściutka.

    Gejzero.

  • 54. Data: 2010-08-02 19:37:15
    Od: ZS <a...@w...pl>

> [...]
    > spisuje się wyśmienicie.
    > Fakt że z początku idzie troche piasku ale po czasie się ustabilizuje i

    Chyba jednak dam sobie spokój. Mimo stosowania różnych filtrów w kilku
    miejscach nie udało mi się wydobyć stale więcej niż 4L/min a tyle wody
    to do niczego się nie przyda i jest nieopłacalne (więcej za prąd
    zapłacę). Oglądając studnię obok kręgową to pewnie po prostu taka jest
    przesiąkliwość tego złoża.

    Kilka rur też nie zda egzaminu bo nie ma jak tego zalać aby pompa
    pociągnęła. Koszta się coraz większe robią a i tak nie ma pewności czy
    to coś da. Mimo kilku prób. Jedynie pozostaje przebić się przez tą
    warstwę na 6m ale to chyba nie wykonalne samą wodą.

    Za rok chyba kupię kręgi betonowe takie 120cm, wykopię na 5m i
    powinienem mieć 2000L codziennie. Choc nie wiem jak to będzie z tym
    kopaniem gdy wody będzie ciągle przybywać poniżej tej granicy 2,5m na
    której jest lustro.