  • 1. Data: 2011-12-19 16:25:30
    Temat: Stuki w centralnym.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Czy to efekt jakiegos zapowierzenia. Co jakis czas (kilka godzin?),
    sluchac kilka szybkich uderzen.

    TIA

    Ghost

  • 2. Data: 2011-12-20 08:31:17
    Temat: Re: Stuki w centralnym.
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-19 17:25, Ghost pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy to efekt jakiegos zapowierzenia. Co jakis czas (kilka godzin?),
    > sluchac kilka szybkich uderzen.
    >
    > TIA
    >
    > Ghost

    U moich rodziców takie coś było jak rozpalali w piecu. Kilka szybszych
    stuków, potem coraz rzadsze aż robił się spokój.
    Tłumaczyłem sobie to nagrzewaniem się rur przy rozpalaniu.

    --
    Macios

  • 3. Data: 2011-12-20 08:43:47
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-19 17:25, Ghost pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy to efekt jakiegos zapowierzenia. Co jakis czas (kilka godzin?),
    > sluchac kilka szybkich uderzen.

    U mnie tak stuka zawór od podłogówki, jak wszystkie zawory na
    grzejnikach się zamkną (termostaty je zamkną), co zdarza się często jak
    grzeję tylko 3 kaloryferami - jak jest taka pogoda jak teraz. Po
    kilkunastu sekundach ustaje. I tak średnio co kilkadziesiąt minut.

    Ale zlokalizowanie tych stuków zajęło mi rok - wydawało mi się, że to
    coś stuka w łazience, bo tam było najgłośniej.

    Głośne uderzenie słychać też, jak pompa się załącza. Czasami nawet kilka
    uderzeń.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2011-12-20 08:54:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Macios" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > U moich rodziców takie coś było jak rozpalali w piecu. Kilka szybszych
    > stuków, potem coraz rzadsze aż robił się spokój.
    > Tłumaczyłem sobie to nagrzewaniem się rur przy rozpalaniu.

    To jest cos innego, ja mam to caly czas. Co jakis czas (co godzina?).

  • 5. Data: 2011-12-20 08:56:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stuka w łazience, bo tam było najgłośniej.
    >
    > Głośne uderzenie słychać też, jak pompa się załącza. Czasami nawet kilka

    No to mozemy miec to samo, efekt podobny. Ale wiesz jak i dlaczego stuka?

  • 6. Data: 2011-12-20 09:27:26
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-20 09:56, Ghost pisze:

    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No to mozemy miec to samo, efekt podobny. Ale wiesz jak i dlaczego stuka?

    To stukanie zaworu RTL bierze się stąd, że jak się wszystkie zawory na
    kalafiorach zamkną (termostaty), to rośnie ciśnienie w układzie. Pompa
    cały czas pracuje na tym samym biegu, ale nie ma gdzie pchać wody, więc
    ciśnienie rośnie i zawór od podłogówki zaczyna popuszczać. Tak mi się
    przynajmniej na chłopski rozum wydaje.

    Objaw ustępuje, jak odkręcę na maksa któryś z zaworów na grzejniku.
    Sprawdź, czy masz tak samo u siebie.

    Myślałem nawet kiedyś żeby do instalacji założyć taki zawór ciśnieniowy,
    który otwierałby przelew z zasilania do powrotu, jak ciśnienie w
    układzie rośnie... ale w końcu się przyzwyczaiłem do tych stuków i
    pomysł upadł :)

    Pozdry,
    MW

  • 7. Data: 2011-12-20 09:33:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Witam,

    > Czy to efekt jakiegos zapowierzenia. Co jakis czas (kilka godzin?),
    >sluchac kilka szybkich uderzen.

    A nie sa to stuki wtedy jak sie pompa załącza?
    Prawdopodobnie stuka zwór różnicowy.
    Wyczyść filtr przy pompie.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 8. Data: 2011-12-20 09:33:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:jcphs2$gh1$...@u...news.interia.pl... Głośne uderzenie
    >słychać też, jak pompa się załącza. Czasami nawet kilka uderzeń.
    To zawór różnicowy. Pomaga wyczyszczenie filtru przy pompie.

  • 9. Data: 2011-12-20 10:02:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To stukanie zaworu RTL bierze się stąd, że jak się wszystkie zawory na

    To by sie zgadzalo, w okolicy zrodla dzwiekow jest u mnie RTL.

> [...]
    > przynajmniej na chłopski rozum wydaje.
    >
    > Objaw ustępuje, jak odkręcę na maksa któryś z zaworów na grzejniku.

    Ok, sprobuje.

> [...]
    > rośnie... ale w końcu się przyzwyczaiłem do tych stuków i pomysł upadł :)

    Na ale stuka Ci pomimo odkrecenia glowicy?

  • 10. Data: 2011-12-20 10:06:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ok, sprobuje.

    Kiszka, mam glowic eod zawsze ma maksa. Ale cos musi byc z RTLem, skoro
    Tobie styka w tym samym miejscu.