  • 11. Data: 2011-12-20 10:32:28
    Temat: Re: Stuki w centralnym.
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-20 11:06, Ghost pisze:

    > Kiszka, mam glowic eod zawsze ma maksa. Ale cos musi byc z RTLem, skoro
    > Tobie styka w tym samym miejscu.

    Masz głowice na maksa odkręcone w kaloryferach? Czy na 3-4?

  • 12. Data: 2011-12-20 10:36:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Masz głowice na maksa odkręcone w kaloryferach? Czy na 3-4?

    W tym z RTL tak mam, na 5. RTL tez na maksa.

    Poza tym w salonie tez mam na 5, tam jest termostat pokojowy, wiec glowica
    by mu tylko przeszkadzala.

  • 13. Data: 2011-12-20 10:41:45
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-20 11:36, Ghost pisze:

    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > W tym z RTL tak mam, na 5. RTL tez na maksa.
    >
    > Poza tym w salonie tez mam na 5, tam jest termostat pokojowy, wiec
    > glowica by mu tylko przeszkadzala.

    Mimo wszystko brzmi to jak mój przypadek. Możesz przyłożyć rękę do
    rozdzielacza na którym jest zamontowany RTL. Jak zacznie stukać, to
    będziesz czuł "uderzenia" w rurze. Jakby ktoś młotkiem nawalał.

    Pozdry,
    MW

  • 14. Data: 2011-12-20 10:44:15
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-20 10:33, Kris pisze:
    > To zawór różnicowy. Pomaga wyczyszczenie filtru przy pompie.

    To pojedyncze uderzenie przy załączeniu pompy pewnie tak, ale regularne
    stuki co kilkadziesiąt minut to ewidentna wina RTLa.
    Podczas stukania RTLa nawet słychać, że pompa zaczyna inaczej pracować,
    jakby bardziej się męczyła.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 15. Data: 2011-12-20 10:46:30
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-20 11:41, wolim pisze:

    > Mimo wszystko brzmi to jak mój przypadek. Możesz przyłożyć rękę do
    > rozdzielacza na którym jest zamontowany RTL. Jak zacznie stukać, to
    > będziesz czuł "uderzenia" w rurze. Jakby ktoś młotkiem nawalał.

    Może być też tak, że odkręcenie jednej, czy dwóch głowic na kaloryferach
    i tak nie zapewnia odpowiedniego przepływu wody i ciśnienie i tak rośnie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2011-12-20 11:39:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Może być też tak, że odkręcenie jednej, czy dwóch głowic na kaloryferach i
    > tak nie zapewnia odpowiedniego przepływu wody i ciśnienie i tak rośnie.

    Albo sie nam po prostu RTLe spierdzielily.

  • 17. Data: 2011-12-20 12:04:46
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-20 12:39, Ghost pisze:

    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Albo sie nam po prostu RTLe spierdzielily.

    U mnie tak jest od samego początku :)

    Pozdry,
    MW

  • 18. Data: 2011-12-20 12:15:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-12-2011 o 17:25:30 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Czy to efekt jakiegos zapowierzenia. Co jakis czas (kilka godzin?),
    > sluchac kilka szybkich uderzen.
    Para. Tylko para tak stuka jakby ktoś młotkiem walił po rurach.
    Może ci się miejscowo tworzyć w kotle bo jest za mały przepływ wody
    a za duża moc grzania.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2011-12-20 13:41:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > U mnie tak jest od samego początku :)

    U mnie dopiero w tym roku. Ponadto mam dwa RTLe - drugi nie halasuje, tyle,
    ze jest troche dalej od pompy, ale nie duzo.

  • 20. Data: 2011-12-21 11:25:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > stuki co kilkadziesiąt minut to ewidentna wina RTLa.
    > Podczas stukania RTLa nawet słychać, że pompa zaczyna inaczej pracować,

    A masz moze pogodowke? Bo moze to kwestia temperaury wody.

    U mnie juz dobe nie stuka, ale na dworze jest znaczaco chlodniej.