  • 11. Data: 2011-05-13 21:51:25
    Temat: Re: Styl Polski - a dom jednorodzinny
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 May 2011 16:08:21 +0200, Maciej S. napisał(a):

    > 1) użytkowy
    > 2)pragmatyczny
    > 3)energooszczędny
    > 4) i dopiero dalej ładny.

    Sadzac po zawartosci katalogow biur projektowych, masz racje. Dominuja
    szkaradne termosy :)

    --
    Maciek

  • 12. Data: 2011-05-14 05:13:33
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Sadzac po zawartosci katalogow biur projektowych, masz racje. Dominuja
    > szkaradne termosy :)

    Szkaradne jak szkaradne... to kwestia gustu, a - jak wiadomo - nad
    gustem się nie dyskutuje z zasady.
    Inna sprawa, że wcale nie są to żadne szkaradne termosy, bo jak dom ma
    mnóstwo wykuszy, balkoników, lukarn i skomplikowaną bryłę, to trudno
    toto nazwać termosem.

    Biura projektowe, żeby się sprzedać muszą przedstawić zróżnicowaną
    ofertę, a Ty sobie wybierasz co tam chcesz i... faktycznie każdy kieruje
    się innymi kryteriami w wyborze projektu.

    Faktem jednak jest, że energooszczędność jest jedną z podstawowych
    spraw, które inwestor będący przy zdrowych zmysłach powinien brać pod uwagę.

    W końcu domu nie buduje się na pół roku, czy pięć kwartałów, a raczej co
    najmniej na kilka/kilkanaście lat. Zatem musi on spełniać kilka
    podstawowych kryteriów i być dostosowany bezwzględnie do potrzeb jego
    mieszkańców:

    Liczebności rodziny
    Charakteru pracy
    Zainteresowań/hobby
    Zasobności budżetu
    Gustu

    I tu się zgadzam z przedmówcą...
    Dla mnie również dom ma być:

    Praktyczny
    Funkcjonalny
    Energoosczędny
    Piękny dopiero na któóórymś tam miejscu :-)

    pozdr
    Robert G

  • 13. Data: 2011-05-14 07:34:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-05-2011 o 23:51:25 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Sadzac po zawartosci katalogow biur projektowych, masz racje. Dominuja
    > szkaradne termosy :)
    Na razie nie są, ale niezadługo będa termosami jak Unia każe na budować
    domy
    pasywne, to dopiero jest szkaradctwo. Parę ich ogladałem, stodoła u mojego
    sąsiada jest ładniejsza :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-05-14 09:36:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 May 2011 09:34:39 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

    > pasywne, to dopiero jest szkaradctwo. Parę ich ogladałem, stodoła u mojego
    > sąsiada jest ładniejsza :)

    Polak potrafi. Beda pasywne w projekcie.
    Uwazam, ze zdrowy dom to dom grzany i porzadnie wietrzony. Zadna sila nie
    zmusi mnie do zycia w puszce.

    --
    Maciek

  • 15. Data: 2011-05-14 09:36:33
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On May 14, 9:34 am, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > domy
    > pasywne, to dopiero jest szkaradctwo. Parę ich ogladałem, stodoła u mojego

    Ale stodola jest pasywna. Wiec sie da ;)