  • 11. Data: 2009-09-18 19:00:26
    Temat: Re: Styrodur
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    news:h904oo$eba$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak najbardziej racja, jednakże pytanie brzmi:
    > a:)jakąż to przeszkodą dla gryzoni jest folia kubełkowa w porównaniu do
    > zwykłej grubej folii budowlanej,
    folia kubełkowa ma grubość 0,5 mm, zwykła gruba budowlana 0,2 mm ?
    Można oczywiście kupić zwykłą folię budowlaną o grubości 0,5 mm - ale ...
    patrz niżej

    > b) skąd woda ma się wziąć między styro a folią zwykłą, jeśli ściśle do
    > siebie przylegają.
    woda w każdym przypadku podejdzie od dołu. W przypadku kubełkowej, dzięki
    wypustkom styropian będzie miał szansę wyschnąć gdy ta woda już opadnie.

    > c:) jak ładnie to wykończyć, połączyć z ociepleniem ściany, by nic właśnie
    > między te kubełki a styro nie wpadało ?
    są listwy do wykończenia góry folii kubełkowej

    > d:) czy jeśli stosujemy folię kubełkową warto wydawać pieniądze na
    > styrodur, a nie wystarczy zwykły posadzkowy styropian ?
    folia kubełkowa w żadnym wypadku nie zabezpiecza styropianu przed wodą, ona
    jedynie daje mu szansę wyschnąć gdy ta woda już opadnie.
    Zwykły styropian posadzkowy duże szybciej wchłania wodę niz XPS.

    Pozdrawiam
    TG

  • 12. Data: 2009-09-18 20:14:01
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > folia kubełkowa ma grubość 0,5 mm, zwykła gruba budowlana 0,2 mm ?
    > Można oczywiście kupić zwykłą folię budowlaną o grubości 0,5 mm - ale
    Nie o to pytam, pytanie brzmi czy jest różnica dla gryzoni ? IMHO nie, a
    nawet trudniej ugryźć coś płaskiego, niż coś co ma dobre zahaczenie dla
    zębów (kubełki właśnie)

    > woda w każdym przypadku podejdzie od dołu. W przypadku kubełkowej,
    > dzięki wypustkom styropian będzie miał szansę wyschnąć gdy ta woda już
    > opadnie.
    Dziwne, u mnie woda spływa w dół do ziemi, a nie tryska do góry., poza
    tym obsypanie ziemią miękkiej folii powoduje jej ścisłe przyleganie do
    styro, a tym samym utrudnia wędrówkę wody. W przypadku ciężkich warunków
    gruntowych, woda między styro a kubełkami będzie po prostu stać i
    odparuje albo nie.

    > są listwy do wykończenia góry folii kubełkowej
    a ja się tak namęczyłem, ale nikt mi tego nie doradził :(

    > folia kubełkowa w żadnym wypadku nie zabezpiecza styropianu przed wodą,
    > ona jedynie daje mu szansę wyschnąć gdy ta woda już opadnie.
    > Zwykły styropian posadzkowy duże szybciej wchłania wodę niz XPS.
    Jasne, ale wg mnie jeśli dajemy styrodur to tak naprawdę folia może
    okazać się zbędna -tak normalnie - bowiem odpada nam problem wody, a sam
    jest wystarczająco twardy. A gryzonie no cóż, fola kubełkowa zatrzyma
    chyba tylko te bez zębów.

    > Pozdrawiam
    > TG

    pozdrawiam
    rafał

  • 13. Data: 2009-09-18 20:17:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    ,Folię kubełkowa stosuje teraz coraz wiecej osób- marketing robi swoje.
    Czasami jej stosowanie jest uzasadnione- jednak w wiekszości przypadków
    przynosi ona wiecej szkód jak pożytku.
    Na szczeście mój kierbud wybil mi z głowy jej stosowanie.

    Kris

  • 14. Data: 2009-09-18 20:20:09
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Krzemo napisał:

    > porównaj grubości obu. Będziesz wtedy wiedział.
    I co z tego, że jedna jest grubsza a druga cieńsza, pytanie czy zatrzyma
    głodną myszę ? raczej nie.
    > ;-)

    > z opadów?
    Weź przyciśnij folię do styropianu i spróbuj nalać do między nie wody,
    mnie się nie udało, ale może mało zdolny jestem.
    > ;-)

    > Co ma piernik do wiatraka?
    Ano czy warto stosować styrodur i folię kubełkową, ja mam tak zrobione i
    uważam, że nie warto. Po to jest ta lista by wyrażać swoje opinie, wg.
    mnie wlepszy jest wariant: styrodur i zwykła folia, albo bez folii,
    ostatecznie zaś folia kubełkowa i zwykły styropian.

    > ;-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Krzemo.

    pozdrawiam
    rafał

  • 15. Data: 2009-09-19 06:48:43
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Wrz, 22:20, "rrr." <d...@w...or> wrote:

    > I co z tego, że jedna jest grubsza a druga cieńsza, pytanie czy zatrzyma
    > głodną myszę ? raczej nie.> ;-)

    Tak, zatrzyma.
    ;-)

    > Weź przyciśnij folię do styropianu i spróbuj nalać do między nie wody,
    > mnie się nie udało, ale może mało zdolny jestem.> ;-)

    Weź zanurz to w wodzie....
    ;-)

    > Ano czy warto stosować styrodur i folię kubełkową, ja mam tak zrobione i
    > uważam, że nie warto.

    Dlaczego?

    > Po to jest ta lista by wyrażać swoje opinie, wg.
    > mnie wlepszy jest wariant: styrodur i zwykła folia, albo bez folii,
    > ostatecznie zaś folia kubełkowa i zwykły styropian.

    Zwykły styropian się nie nadaje do fundamentów. A folia kubełkowa
    chroni przed przerastaniem korzeni drzew i krzewów, oraz przed
    gryzoniami. Ja co prawda mam folię niekubełkową tylko płaską, choć na
    pewno nie zwykłą (2mm grubości) no i mam styropian wraz z całym domem
    od spodu owinięty szczelnie i wywinięte na mur. Ale gdybym tak nie
    robił to dałbym zwykłą kubełkową bo widziałem co korzenie drzew mogą
    zdziałać.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 16. Data: 2009-09-19 12:42:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >pewno nie zwykłą (2mm grubości) no i mam styropian wraz z całym domem
    >od spodu owinięty szczelnie i wywinięte na mur.

    A tak z ciekawosci, jak masz to technicznie zrobione? Nie ma chyba az tak
    duzych foli, moz zgrzewales?

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-09-19 17:05:52
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Krzemo pisze:
    [..]
    > Zwykły styropian się nie nadaje do fundamentów. A folia kubełkowa
    > chroni przed przerastaniem korzeni drzew i krzewów, oraz przed
    > gryzoniami.

    Zaraz zaraz... bo się pogubiłem trochę... To tą folię się daje między
    fundament, a styrodur, czy między styrodur, a grunt?
    To jedno, a teraz drugie pytanie: czy w sytuacji, gdy nie planuję
    żadnych drzew, ani krzewów w bezpośrednim sąsiedztwie domu... czy tę
    folię zakładać tylko ze względu na gryzonie?

    pozdr
    robercik-us

  • 18. Data: 2009-09-19 17:40:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 19 Wrz, 14:42, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > A tak z ciekawosci, jak masz to technicznie zrobione? Nie ma chyba az tak
    > duzych foli, moz zgrzewales?

    Przyjechali chłopaki, rozłożyli pasy folii (sztywne jak blacha) na
    zakład. Na tych brzegach podczepili taką sprytną maszynkę i ona sama
    sobie jechała (i zgrzewała) a chłopaki czekali na nią po drugiej
    stronie. Jak już zgrzali wszystko (całe dno) to boby budownicze wylali
    mi na tym płytę żelbetową i ściany piwniczne. Ściany ocieplili
    styrodurem i wtedy jeszcze raz przyjechała ekipa od folii i wywinęli
    to na ścianę. Dom mam więc obuty w buciki z HD-PE.Myszy i korzenie mi
    nie straszne.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 19. Data: 2009-09-19 17:42:20
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 19 Wrz, 19:05, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > żadnych drzew, ani krzewów w bezpośrednim sąsiedztwie domu... czy tę
    > folię zakładać tylko ze względu na gryzonie?

    Jak gryzoni też nie ma to nie zakładaj...
    ;-)

  • 20. Data: 2009-09-19 20:44:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >to na ścianę. Dom mam więc obuty w buciki z HD-PE.Myszy i korzenie mi
    >nie straszne.

    Wow, robi wrazenie. Nie slyszalem zeby w mojej okolicy kto kolwiek tak
    robil, technologia jakos malo znana, a szkoda bo zalatwia wiele problemow.
    Bardzo drogo to wychodzi?

    Pozdro.. TK