  • 1. Data: 2010-08-16 20:36:26
    Temat: Styropian i wylewka na nierówny chudziak
    Od: "Hector" <m...@v...pl>

    Witam!!
    Właśnie wylano mi chudziaka, jest on dosyć nierówny (różnice do 2 cm).
    W związku z tym mam pytanie, czy kładąc na to styropian, a następnie wylewkę
    ok 6cm z mixokreta nie będzie ta nierówność przeszkadzała? Czy pod ciężarem
    wylewki styropian ułoży się na chudziaku, czy może po jakimś czasie będzie
    się to układało i wylewka popęka?
    z góry dzięki za odp.
    Maciej

  • 2. Data: 2010-08-16 22:52:41
    Temat: Re: Styropian i wylewka na nierówny chudziak
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Hector" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciężarem wylewki styropian ułoży się na chudziaku, czy może po jakimś
    > czasie będzie się to układało i wylewka popęka?

    Ja obawiałwem się właśnie tego, o czym piszesz. Na krótki czas przez
    wylewkami miałem też okazję chodzić po posadzce wyłożonej terakotą, która
    trzeszczała pod moim ciężarem...
    Płyty styropianowe dopasowywałem więc do krzywizn betonu - osłabiałem
    nacięciami lub ciąłem na mniejsze kawałki. Sprawdzalo to się na poddaszu,
    gdzie dawałem pojedynczą warstwę styropianu (4-6 cm zależnie od nierówności
    betonu). Obawiając się popękania wylewki w dużej łazience - w paru miejscach
    użyłem pianki poliuretanowej, krórą kleiłem styro do betonu.
    Na parterze miałem podobną historię z nierównym betonem pokrytym papą
    (dodatkowe zgrubienia na łączeniach), no i dwuwarstwowy styropian.
    Zdecydiowałem sie na czasochłonne dopasowywanie styropanu do nierównego
    chudziaka: nacinanie, podcinanie, szlifowanie. Miejsca newralgiczne
    zazbroiłem siatką. Mieszkam ponad rok, nic nie nie trzeszczy, nie osiada.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-08-17 07:16:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-08-2010 o 22:36:26 Hector <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > W związku z tym mam pytanie, czy kładąc na to styropian, a następnie
    > wylewkę ok 6cm z mixokreta nie będzie ta nierówność przeszkadzała?
    Bedzie, maż dwa wyjścia, kupić cienki styropian (sprzedają na sztuki w
    kibel
    marketach) i największe dziury nim podłożyć, albo suchy piasek wysypać,
    ściągnąć
    nadmiar do wierzchołków chudziaka i na to położyć styropian.

    --
    Pozdr
    JanuszK