  • 1. Data: 2009-04-06 13:45:29
    Temat: Styropian na elewacji altanki drewnianej
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Chcę odświeżyć domek na działce. Aktualnie jest kryty deską a plan jest taki
    aby pokryć go styropianem i zrobić ładną elewację.
    Czy można tak zrobić, ewentualnie jak przygotować ściany od zewnątrz pod
    styropian aby ich wilgoć nie zjadła?

    PC

  • 2. Data: 2009-04-06 15:05:49
    Temat: Re: Styropian na elewacji altanki drewnianej
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > taki aby pokryć go styropianem i zrobić ładną elewację.
    > Czy można tak zrobić, ewentualnie jak przygotować ściany od zewnątrz pod

    podaj warstwy sciany z czego jest zrobiona

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-06 15:13:46
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Od wewnątrz panel mdf, folia, wełna, deska. Deskę chcę przykryć styropianem
    i położyć tynk ozdobny.

    PC

  • 4. Data: 2009-04-06 16:42:48
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Od wewnątrz panel mdf, folia, wełna, deska. Deskę chcę przykryć
    > styropianem i położyć tynk ozdobny.
    >
    > PC

    masz dwa wyjscia
    1. folia paroprzepuszczalna i styropian ryflowany i dalej normalnie jak
    ocieplenie
    2. folia praoprzepuszczalna, listwy dystansowe, styropian i dalej normalnie
    siatka i tynk

    pamietaj zeby pod okapem zapewnic wentylacje szczeliny ktora zrobisz miedzy
    deskami a styropianem
    no i folia paroprzepuszczalna napisami tak zeby deski mogly oddawac wilgoc
    na zewnatrz

    pozdrawiam

    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-04-06 17:09:31
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > miedzy deskami a styropianem
    > no i folia paroprzepuszczalna napisami tak zeby deski mogly oddawac wilgoc

    Dzięki za pomoc.

    Zastanawia mnie jedna rzecz. Oczywsita jest dla mnie konieczność zapewnienia
    wentylacji i w moim wypadku nie ma znaczenia kwestia strat ciepła bo w zimie
    domek stoi pusty. Ale jak ma się cyrkulacja powietrza między deskami a
    styropianem do strat ciepła? Czy w tym wypadku ma w ogóle sens ocieplanie
    skoro między styropianem a deskami hula zimne, zewnętrzne powietrze? Chyba,
    że bierzemy pod uwagę wyłącznie estetykę a styropian traktujemy tylko jako
    bazę dla tynku?

    Pozdrawiam,
    PC

  • 6. Data: 2009-04-06 19:55:41
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > sens ocieplanie skoro między styropianem a deskami hula zimne, zewnętrzne
    > powietrze? Chyba, że bierzemy pod uwagę wyłącznie estetykę a styropian

    Jesli na dole nie pozostawisz dostepu powietrza
    otrzymamy szczeline tzw. slabowentylowana, ktora sie pomija w obliczeniach
    natomiast swobodnie wystarczy do odprowadzenia wilgoci zawartej w deskach
    jesli na dole chcesz zostawic szczeline to zrezygnuj ze styro a jako baze
    dla tynku daj poprostu OSB-3
    (pamietaj o dokladnym zabezpieczeniu krawedzi, ktore nie sa wodoodporne)
    jak nie zalezy ci na ociepleniu to proponuje OSB bedzie latwiej a cenowo
    chyba niewiele drozej.
    A jak klasc na OSB tynk znajdziesz kilka czy kilkanascie postow nizej bylo
    to juz nie raz walkowane

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-04-06 22:50:49
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > że bierzemy pod uwagę wyłącznie estetykę a styropian traktujemy tylko jako

    HANA dobrze Ci napisal, wydaje mi sie, ze jako jeden z nielicznych na tej
    grupie fachowcow, czuje to zagadnienie.
    Ja prezentuje zdanie identyczne, co niestety miektorych "styropianowcow"
    bardzo nie wiem dlaczego, denerwuje do tego stopnia, ze jeden z nich zabronil
    mi wypowiadania sie na temat ocieplania, kilku innych zas prawie, ze mnie
    zwyzywalo:)
    Wiec sprawa tej dylatacji. Chodzi o zapewnienie pomiedzy sciana, niezaleznie
    z czego ona jest, malej rzedu 2 mm szczeliny wentylacyjno-osuszajacej. I kazdy
    lacznie z Toba mysli, ze tam w tej szczelinie bedzie dulo, wialo, wrecz
    piz..lo huraganowymi wiatrami i caly efekt ocieplenia pojdzie sie j...bac.
    Otoz nie. Tak cienka i dluga czyli wysoka na te 2-3, czy kilka metrow
    szczelia jest dla powietrza na tyle cienka, ze ono, to powietrze bedzie
    poruszac sie w niej ruchem laminarnym czyli bardzo powolnym ruchem
    uporzedkowanym bez zawirowan i innych masturbacji.
    Z tym, ze nawet nie jest takie istotne, aby od dolu czy gory byla szpara; ja
    mozna, szczegolnie od dolu zatynkowac cienka warstwa tynku byleby on byl
    rowniez paroprzepuszczalny.
    W tej szparce wystapi jedynie powolna konwekcja powietrza wskutek prostej
    przyczyny, ze para wodna, jako niewidzialny gaz, jest okolo dwukrotnie lzejsza
    od powietrza! O tym to nawet najlepsi specjalisci od ociplenia nie maja
    pojecia czy zjawisko to ignoruja a ja wiem. Wiec spokojna kalarepa, za ani
    jakichs znacznych strat ciepla nie bedzie, a sciana caly rok bedzie sobie
    spoko wysychac.
    Dlatego wczesniej uzasadnialem koniecznosc nalepiania styropianu "na placki"
    (brzydko sie to bardzo nazywa i na salonach tego mowic nie nalezy) a nie
    pieknie, obwodowo z punktem na srodku, jak to sie w lokalnej smietance
    towarzyskiej mowi.
    Nalepiajac te plyty na te "placki" niejako automatycznie pomiedzy tymi plytami
    a sciana robimy te szczeline dylatacyjna. Smarujac styropian
    klejem "obwodowo", znaczaco ograniczamy mozliwosc tej laminarnej cyrkulacji
    powietrza, co po latach moze doprowadzic do zawilgocenia scian i zwiaznych z
    nia negatywnych dla ich trwalosci skutkow.
    W Twoim przypadku, gdy mieszkasz w tym domku sezonowo, wydaje mi sie to
    ocieplenie niecelowe.
    W tym przypadku moze jakis ladny "sajding" bylby bardziej odpowiedni; trwalszy
    i w sumie tanszy, bo jak zobaczysz jak sie go prosto nabija to sam za dzien
    lub dwa, nim domek we dwoch oblecicie.
    A ew. izolacje scian mozesz spoko pogrubic od wewnatrz. Nabijasz pionowe
    listewki i przestrzenie miedzy nimi wypelnisz druga warstwa cienszej welny, na
    to plyty KG i mozesz zima przy elektrycznym piecyku spoko mieszkac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2009-04-07 06:47:30
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Dzięki za szczegółowe wyjaśnienia.

    Pzdr,
    PC

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    3988 (20090404) __________

  • 9. Data: 2009-04-07 08:47:38
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 7 Kwi, 08:47, "PC" <l...@w...pl> wrote:
    > Dzięki za szczegółowe wyjaśnienia.

    Nie traktuj poważnie tych wypowiedzi o klejeniu styropianu na placki.
    To jest błąd wykonawczy który może skutkować pękaniem elewacji (bo
    brzegi nie są podparte i bardziej "pracują").

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-04-07 09:17:58
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    Jako wykonawca potwerdzam słowa Tornad'a i HANA ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

> [...]
    >To jest błąd wykonawczy który może skutkować pękaniem elewacji (bo
    >brzegi nie są podparte i bardziej "pracują").

    Krzemo.. Ty to chyba zawsze musisz miec ostatnie zdanie i oczywiście
    racje...