  • 11. Data: 2010-04-28 08:25:38
    Temat: Re: Styropian na elewacji drewnianej
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Możesz też nie dawać OSB, tylko pionowo listy dajace dystans i przez te
    listwy wkręcać wkrety z podkładkami, ale wtedy pasy między listwami będą
    podatne na uszkodzenie.
    Jacek

  • 12. Data: 2010-04-28 08:28:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Koniecznie musisz zapewnić wentylację przestrzeni pomiędzy ociepleniem a
    > ścianą, bo inaczej wyhodujesz grzyba. Ja przybiłem do ścian płyty OSB na
    > listwach dystansowych, zeby było 1-2 cm przestrzeni i na to styropian na
    > wkręty i podkładki z ucietych kołków plastikowych. Na dole i na górze
    > trzeba zrobić jakieś otwory dla wentylacji i zabezpieczyć je siatką, żeby
    > myszki nie powłaziły.

    Sprawca wątku to ma latwiej, on nie chce robic ocieplenia tylko elewacje,
    wiec daje styropian nie przejmując sie że ty rowki psują izolację. (wełna
    byłaby lepsza bo zapewniałby i jedno i drugie)
    Wentylacja tego miejsca w starym budynku gdzie układ ścian jest jaki jest
    musi być. Natomiast w nowych (kandayjczykach) mozna dać styropian bez
    przerwy bo w ścianie zapewniasz brak dopływu wilgoci od środka
    pomieszczenia.

    b.

  • 13. Data: 2010-04-28 08:34:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "PC" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wtedy w ogóle nie potrzeba rowków. Gdyby nałożyć 5 pasów pianki to jakby
    > były rowki. Nie wim tylko czy ten klej nadaje się do drewna. Musze
    > poczytać.

    Rowki aby zapewniały przepływ powietrza muszą być odpowiednio duże. W oknach
    szyby daje sie blisko siebie bo wtedy powietrze nie krąży czyli są mniejsze
    straty.
    Pasy pianki mogłby dać za małą szczelinę, styropian ryflowany chyba nie
    kosztuje az tyle wiecej zeby tu szukać oszczednosci.

    b.

  • 14. Data: 2010-04-28 08:38:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > deskowania dachu 32x120xdługość) Problem raczej w tym, czy kołek z
    > podkładką utrzyma styropian

    spokojnie urzyma. Ale jesli to ma byc domek letni to daj wełne bo punkty
    rosy w ścianie bedziesz miał na pewno. Nie blokuj tej wody. Jakos tym ryfom
    nie wierze, zeby powietrze tam leciało to nie mozesz zamykać otworów, a jak
    wlezą myszy to zaraz pozamykasz :-)

    b.

  • 15. Data: 2010-04-28 09:10:18
    Od: "PC" <l...@w...pl>

> [...]
    > ryfom nie wierze, zeby powietrze tam leciało to nie mozesz zamykać
    > otworów, a jak wlezą myszy to zaraz pozamykasz :-)

    Nie upieram się przy styropianie. O jakiej wełnie piszesz. Ostatecznie chcę
    jakiś tynk ozdobny. Co pod nim nie ma większego znaczenia. Ważne, żeby
    drewno nie zgniło.

    PC

  • 16. Data: 2010-04-29 12:22:40
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > To jest domek letni. Elewacja ma tylko zdobić - nie izolować.

    To po co styropian?
    Ja robiłem zabudowę rury kanalizacyjnej na zewnątrz z skleiki takiej na
    szalunki (taka brązowo-filoetowa) 2cm grubości, na to dałem klej do
    styropianu chyba nazywał Profix (z Alpola) siatka i znowu klej, na to tynk
    mozaikowy i po zimie jak na razie nic nie odpadło. :-)
    Aha, sklejkę gruntowałem gruntem ceresitowskim chyba CT-17, ale nie pamiętam
    dokładnie.
    Chyba, że deski nie są równe, to wtedy styropian ma sens. :-)

  • 17. Data: 2010-04-30 06:01:17
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Oczywiście nie są heblowane.
    Poczytałem o wełnie elewacyjnej i chyba pójdę w tym kierunku. Wyjdzie o 30%
    taniej niż styropian ryflowany.

    PC