  • 21. Data: 2011-05-04 20:20:08
    Temat: Re: Styropian pod wylewki
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:

    > nie wiem czy imbecyl. nie przechodziłem jeszcze etapu ogrzewania. gośc
    > od wylewek tez coś bąknął, że instalatorzy kołkuja, bo po napełnieniu
    > rurki się prostuja i całość sie unosi.

    rurki Sie potrafią ze styropianem podnosić to fakt, ale na te przypadłość
    jest prosta metoda, CEGŁÓWKI, które sie układa w newralgicznych miejscach a
    potem wykonawca wylewki je usuwa w miarę zasypywania powierzchni styropianu.

  • 22. Data: 2011-05-04 20:38:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > A... że zapytam: Jaki był cel takiego klejenia?

    Ludzie lubią różne dziwne rzeczy robić :)

  • 23. Data: 2011-05-04 20:46:41
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Ludzie lubią różne dziwne rzeczy robić :)

    Jakby na budowie mało roboty było :)
    Ja musiałem punktowo przyłapać parę płyt styro 1cm na poddaszu, bo całą misterną
    konstrukcję rozwalał mi byle przeciąg :)

    --
    Bartek

  • 24. Data: 2011-05-04 23:02:16
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-04 18:50, jac pisze:

    > ja pod polami podłogówki styropian kleiłem na piance montażowej,
    > trochę więcej roboty bo pianka wszystko unosi i trzeba obciążać
    > na kilkanaście minut zanim nie zwiąże - ale jak ma się trochę desek
    > i pustaków pod ręką to nawet szybko idzie.

    Kleiłeś pianą styropian do folii czy do papy?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 25. Data: 2011-05-05 06:31:50
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Ale daj na nią folię.
    > Styropianu nie trzeba kołkować, rurki trzymają się w foli na
    > chaczykach plastkowych do podłogówki tylko kupuj długie, na rurki daj
    > siatkę
    > aby wylewka nie pekałą i na to deski aby dało radę chodzić, jak będą
    > zasypywać
    > wylewkę to będą stopniowo usuwać deski.
    >
    > Ten twój hydraulik to chyba pierwszy raz robi podłogówkę bo nie
    > słyszałem aby z
    > prawie suchej wylewki rurki wypłyneły :)
    > Chyba że robisz wylewkę nie miksokretem tylko w betoniarce ale to bez
> [...]
    Oczywiście, na papę folia.
    Instalator nie mówił o wypływaniu rurek z betonu, tylko o prostowaniu
    i unoszeniu podczas napełniania próbnego.
    Wylewkarz odradzał mi kołkowanie, radził jak Ty, żeby kłaść deski.
    Nad rurki dam siatkę.

    Dziękuję za porady

    mcs

  • 26. Data: 2011-05-05 08:10:29
    Od: jac <d...@p...fm>

    W dniu 2011-05-04 22:46, Bartek pisze:

    > Jakby na budowie mało roboty było :)
    > Ja musiałem punktowo przyłapać parę płyt styro 1cm na poddaszu, bo całą
    > misterną konstrukcję rozwalał mi byle przeciąg :)

    po pierwsze nie było to jakieś wielkie klejenie (jak styro do
    ściany)tylko złapanie płyty w paru punktach żeby się nie przesuwała i
    obciążenie jej pustakiem na chwilę żeby się nie podniosła
    a cel był podobny jak przy kołkowaniu - podałem tylko inny sposób ale
    bez przebijania izolacji...
    podro
    jac