  • 11. Data: 2010-08-11 08:29:16
    Temat: Re: Sufit drewniany czy Teriva ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-08-2010 o 23:30:20 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

    > Witam !
    >
    > Firma będzie budowała dla mnie domek :)
    >
    > W projekcie był strop oparty na Teriva (betonowy). Jednakże firma
    > budowlana aby "zaoferować konkurencyjną cenę" oferuje domy z stropem
    > drewnianym.

    I zostaw taki jak był w projekcie czyli terivę, cichszy od monolitycznego a
    o drewnianym nie wspominając.

    > Znajomy który buduje dom powiedział mi że sufit drewniany to porażka. Że
    > będę miał popękane ściany (drewno pracuje) , że będzie skrzypiało ,
    > będzie niemiłosiernie głośno i że nie warto i że jak już to kazać
    > zrobić betonowy (teriva).
    I dobrze mówi, posłuchaj go.

    > Na poddaszu jak już powstała by raczej sypialnia lub jakiś pokój
    > gościnny.
    > Jeśli oczywiście kiedykolwiek powstanie ...
    >
    > Na razie na poddasze będzie prowadziła drabina , ale miejsce na schody
    > będzie ...
    >
    > Firmie każę wyprowadzić rury aby w przyszłości mogła powstać tam
    > łazienka ...
    >
    > Jednakże jest to na razie gdybanie , bo nie wiadomo czy kiedykolwiek
    > strych będzie "zamieszkały" .
    Dlatego jak zrobisz strop to daj na niego styropian 10cm i wylewkę
    podobnie jak na parterze
    przynajmniej jak nie będzie ogrzewane poddasze nie będzie ci wychładzać
    stopu na parterze.
    No i jak nie planujesz ogrzewać na razie góry to jest to dodatkowy argument
    żeby nie robić drenianego stropu bo ci się zniszczy od wilgoci która
    będzie się
    wykraplała, w terive z ociepleniem nie ma tgego problemu.

    > Czy sufit drewniany w poddaszu użytkowym jest naprawdę złym pomysłem ?
    szczególnie w "mokrych" pomieszczeniach jest bardzo złym pomysłem.

    > Z jak dużą różnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu
    > drewnianego a zamiast tego zażyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?
    Cenowo pewnie wyjdzie podobnie, tym bardziej że drzewo podrożało a strop
    drewniany trzeba
    dokładnie izolować pwilgociowo i akustycznie a to kosztuje, w terivie
    rozkładasz
    styropian na to folia, rury od podłogówki, siatka wszystko zalewasz
    betonem (wylewka)
    z miksokreta i masz gotowe.
    --
    ----
    JanuszK

  • 12. Data: 2010-08-11 11:30:26
    Od: Renke <n...@o...pl>

    > Cenowo pewnie wyjdzie podobnie, tym bardziej że drzewo podrożało a strop
    > drewniany trzeba
    > dokładnie izolować pwilgociowo i akustycznie a to kosztuje, w terivie
    > rozkładasz

    Ciekawe czy ma ktoś rozwiązanie kronopolu na belkach dwuteawych, sam się
    zastanawiam nad tym...

    http://mdb.kronopol.pl/Kronopol-I-BEAMS/Produkt

  • 13. Data: 2010-08-11 12:42:54
    Od: "Tomek" <d...@g...pl>

    v> Czy w przypadku lanego betonu lub terivt będzie też taka możliwość ?

    > Nie chce schodów od razu bo dach nie ocieplony i by uciekało bardzo dużo
    > ciepła , a niewykończone w stanie surowym poddasze to żadna "wizytówka"
    > ;-)

    jaka cena za taki domek?

  • 14. Data: 2010-08-11 12:55:38
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > Rozstaw belek w tym miejscu jest tak zrobiony że można bardzo szybko
    > wyciąć miejsce na schody nie naruszająć konstrukcji ...
    >
    > Na razie poddasze będzie służyło jako strych a być może w przyszłości jak
    > będzie potrzeba zrobi się schody na górę , postawi wewnątrz ścianki ,
    > zrobi tynk , instalcje i itd ...
    >
    > Czy w przypadku lanego betonu lub terivt będzie też taka możliwość ?
    >
    > Nie chce schodów od razu bo dach nie ocieplony i by uciekało bardzo dużo
    > ciepła , a niewykończone w stanie surowym poddasze to żadna "wizytówka"

    Sam sobie odpowiadam ;)

    Dzwoniłem do właściciela firmy budowlanej (www.setler.pl) i powiedział mi że
    robiono takie wyliczenie dla tego domu jaki mnie interesuje (większość
    wybudowanych domów to domy właśnie tego projektu (bestseller sprzedaży ;) i
    powiedział mi że gdybym chciał strop z Terivy to musiałbym dopłacić 20tys
    zł.

    Strop lany nie wchodzi w rachubę.

    Jak na razie mimo że wybudowano już kilkanaście domów nikt nie zdecydował
    się na terivę ...

    Nawet ostatni wybudowany dom miał strop drewniany mimo że od razu właściciel
    zaadoptował poddasze na użytkowe.

    Z tego co mówi właściciel firmy budowlanej strop jest zabezpieczony przez
    wilgocią folią i itd ...

    W przypadku terivy musiałbym chyba od razu zrobić poddasze , bo potem było
    by ciężko ze zrobieniem miejsca na schody , pociągnięcia instalcji
    wodno-energetycznych i itd ...
    W przypadku drewnianego jest o wiele łatwiej i szybciej wykonać instalcje i
    przyłącza (tak się mi chociaż zdaje).

    Chyba więc zostanę przy drewnianym stropie ...

  • 15. Data: 2010-08-11 13:00:22
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > jaka cena za taki domek?

    Dom - projekt "madzia" z garażem 1 stanowiskowym z działką 1000m2 wybudowany
    w stanie developerskim (brakuje jedynie podłóg (kafelki/panele) (choć w
    garażu i kotłowni są kafelki) , armatury (wanna/prysznic/sedes/umywalki) i
    drzwi wewnętrznych.

    Kosztuje 320 tys zł.

    W cenie jest działka 1000 m2 ...

  • 16. Data: 2010-08-11 13:29:48
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wybudowanych domów to domy właśnie tego projektu (bestseller sprzedaży ;)
    > i powiedział mi że gdybym chciał strop z Terivy to musiałbym dopłacić

    Idzie na łatwizne. 20tys drożej za strop?
    Strop lany tak na szybko:
    robocizna 3-5tys- ale robocizna równiez przy stropie drewnianym konieczna
    stal- 3-4tys
    beton- 3tys
    Razem maks 15tys a raczej sporo taniej
    A odpada koszt drewna, osb, wełny itp.
    A masz dzieki temu pożądny sufit i pożadną podłogę na poddaszu.
    Z przygotowaniem miejsca na ew. przyszłe schody to tez zaden większy problem

  • 17. Data: 2010-08-11 13:47:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:

    > A odpada koszt drewna, osb, wełny itp.
    > A masz dzieki temu pożądny sufit i pożadną podłogę na poddaszu.
    > Z przygotowaniem miejsca na ew. przyszłe schody to tez zaden większy
    > problem

    Ale strop lany jest dużo cięższy - może reszta konstrukcji tego nie
    przewiduje?

  • 18. Data: 2010-08-11 14:02:24
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4c62a9e0@news.home.net.pl...

    > Ale strop lany jest dużo cięższy - może reszta konstrukcji tego nie
    > przewiduje?

    Wg info ze strony developera ściany sa z gazobetonu 25cm wiecna 99,99% może
    byc strop lany.

    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-08-11 15:12:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Ale strop lany jest dużo cięższy - może reszta konstrukcji tego nie
    > przewiduje?

    oryginalnie projekt "Madzia" był z stropem "Teriva". Jednakże firma która
    sprzedaje gotowe domki pod klucz wprowadziła pewne zmiany aby cena końcowa
    domku była bardziej atrakcyjna ...

    Pamiętajmy że mówimy tutaj o domku niemalże pod klucz z działką 1000m2 za
    320tys zł ..

    Domku w którym wystarczy położyć panele podłogowe/płytki , zamontować drzwi
    wewnętrzne i zamontować armaturę łazienkową i można się wprowadzić ...

    Po rozmowie telefonicznej jest możliwość aby zamiast stropu z belek
    drewnianych był strop z terivy.

    Tak jak pisałem , kilkanaście domów już postawili i wszystkie mają stropy z
    belek. Zapewne te które nie mają poddasza użytkowego mają słabsze belki a te
    które mają poddasze użytkowe mają grubsze belki.

    Trzeba też pamiętać że dach jest zupełnie nie ocieplony. jest jedynie folia
    a na niej dachówki ...
    Nie ma żadnej wełny ...

    Ocieplony jest za to strop , w moim przypadku będzie 20cm wełna ...

  • 20. Data: 2010-08-11 16:29:49
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Jako użytkownik stropu drewnianego powiem tyle tylko, że więcej bym się na
    taki nie zdecydował.
    Co z tego, że tańszy i łatwiej zrobić, jak na tym zalety się kończą.

    Jacek