  • 1. Data: 2009-01-20 18:45:40
    Temat: Sufit - izolacja akustyczna
    Od: "IYIS" <m...@o...pl>

    W związku z niereformowalnością sąsiadów postanowiłem
    dodać sufitom ( przynajmniej w sypialni) izolację akustyczną.
    Ponieważ jestem zdesperowany , wymyśliłem sobie ,
    że będzie "dwuwarstwowa" , tzn.
    === =||=== =||==== ||====
    /\/\/\/\/||\/\/\/\/\/||/\/\/\/\/\||\/\/\/
    ~~~~ ||~~~~ ||~~~~ ||~~~~
    ()()|()()()()|()()()()|()()()
    ___|_____|_____|______

    ====== sufit obecny
    /\/\/\/\/\/\ materiał izolujący pierwszej warstwy
    ~~~~~~ pierwszy(wewnętrzny) sufit
    ()()()()() materiał izolujący drugiej warstwy
    | podwieszenie drugiego sufitu
    ______ drugi (zewnętrzny) sufit

    Chcę zrobić tak, żeby druga warstwa nie była bezpośrednio
    przymocowana do sufitu obecnego. Poradźcie mi proszę:

    - z czego zrobić pierwszy (wewnętrzny ) sufit ~~~~ , bo musi on
    wytrzymać całe obciążenie drugiej warstwy
    - jak mocować podwieszenie drugiego sufitu do pierwszego?
    - jakie materiały izolacyjne (akustycznie) zastosować
    w obu warstwach ?( takie same czy różne?)

    z góry dziękuję za rady

    IYIS

  • 2. Data: 2009-01-20 19:14:57
    Temat: Re: Sufit - izolacja akustyczna
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 19:45:40 +0100, IYIS napisał(a):

    > Chcę zrobić tak, żeby druga warstwa nie była bezpośrednio
    > przymocowana do sufitu obecnego. Poradźcie mi proszę:

    Czemu ma to służyć, jak również po co dwa sufity?

    > - z czego zrobić pierwszy (wewnętrzny ) sufit ~~~~ , bo musi on
    > wytrzymać całe obciążenie drugiej warstwy

    Z płyt gipsowych.

    > - jak mocować podwieszenie drugiego sufitu do pierwszego?

    Kołkami molly.

    > - jakie materiały izolacyjne (akustycznie) zastosować
    > w obu warstwach ?( takie same czy różne?)

    Wełnę, może byc taka sama.
    O ile chcesz obnizyc caly sufit?

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-01-20 20:07:15
    Od: "IYIS" <m...@o...pl>

    > Czemu ma to służyć, jak również po co dwa sufity?
    Chcę jak najbardziej wytłumić dźwięki ( również uderzeniowe).
    Dlatego nie chcę , by druga warstwa była połączona bezpośrednio
    (mocowaniem) z sufitem obecnym, a wisiała na czymś pośredniczącym.

    > Z płyt gipsowych.
    Czy jedna wytrzyma zawieszenie na niej drugiej?

    > Kołkami molly.

    Nie wiedziałem że są takie metalowe :-)
    Widziałem tylko wersję plastikową.

    > O ile chcesz obnizyc caly sufit?

    do 40 cm

    IYIS

  • 4. Data: 2009-01-20 20:10:22
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 21:07:15 +0100, IYIS napisał(a):

    > Chcę jak najbardziej wytłumić dźwięki ( również uderzeniowe).
    > Dlatego nie chcę , by druga warstwa była połączona bezpośrednio
    > (mocowaniem) z sufitem obecnym, a wisiała na czymś pośredniczącym.

    Sciany beda przenosic drgania na konstrukcje, to wystarczy. Dwa czy
    dziesiec sufitow niewiele zmieni wg mnie.

    > Czy jedna wytrzyma zawieszenie na niej drugiej?

    Owszem.

    > Nie wiedziałem że są takie metalowe :-)
    > Widziałem tylko wersję plastikową.

    Sa metalowe.

    > do 40 cm

    Moze pomysl nad sufitem akustycznym? Chodzi mi o jakies systemowe
    rozwiazanie. Do tego sa inne profile, specjalne plyty gipsowe, itd. Dowiedz
    sie w Knaufie lub Rigipsie, oni robia takie rzeczy.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-01-21 10:28:54
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "IYIS" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - jakie materiały izolacyjne (akustycznie) zastosować
    > w obu warstwach ?( takie same czy różne?)

    Moja rada jest taka odpuść. Taki sufit sam z siebie niewiele pomoże bo
    dźwięki będą się przenosiły przez ściany. Musiałbyś zrobić pomieszczenie
    typu klatka w klatce czyli na podłodze dać akustyczny styropian na tym
    zrobić wylewkę i postawić ściany i sufit tak by nigdzie nie stykały sięz
    obecnymi ścianami i sufitem. Koszty ogromne, duża strata wysokości i
    powierzchnii.

    Nie wiem, jaki masz problem, ale moi znajomi którzy mieli problem ze zbyt
    głośną muzyką u sąsiadów po 22. Po kilku próbach grzecznych rozmów i
    straszenia policją rzeczywiście na policjęzadzwonili. Trzy potwierdzone
    interwencje policji wystarczyły aby sąd zechciał sięzająć sprawą. Sprawa się
    ciągnie, ale od kiedy się zaczęła jest spokuj.

    Oczywiście nie polecam tej metody bo lepiej z sąsiadami żyć w zgodzie, ale
    tamci byli naprawdę niereformowalni.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 6. Data: 2009-01-22 16:25:33
    Od: "lolo" <f...@h...com>

    Użytkownik "IYIS" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W związku z niereformowalnością sąsiadów postanowiłem
    > dodać sufitom ( przynajmniej w sypialni) izolację akustyczną.

    ciach

    ======= sufit obecny
    ******** folia dźwiękoizolacyjna FD1 grubości 3mm
    ________
    /\/\/\/\/\/\ elementy systemu OPTIMA SONIC plus Sonic mata
    Isover
    ======== płyta GK

    Sonic maty ułożyć dwie warstwy, profile przyścienne okleić taśmą
    akustyczną do profili

    --
    Pozdrawiam Lolo
    L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

  • 7. Data: 2009-01-22 22:30:44
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    > Chcę jak najbardziej wytłumić dźwięki ( również uderzeniowe).
    > Dlatego nie chcę , by druga warstwa była połączona bezpośrednio
    > (mocowaniem) z sufitem obecnym, a wisiała na czymś pośredniczącym.

    Generalnie dobrze kombinujesz warstwowoscia ale chyba za mocno :-)).
    Poszukaj na stronach producentow bo kazdy ma podane wartosci izolacji. Mocno
    interesowalem sie tym tematem i moim zdaniem wystarczy obnizenie o ok 15-17
    cm. Wazna jest jakosc wykonania konstrukcji - tasmy akustyczne po obwodzie,
    warstwowosc konstrukcji.
    Wystarczy ze pierwsza warstwa to bedzie np 1 - 2 cm pustki , 10 cm gestej
    welny, guma i do tego plyty ciezkie np farmacell dany na 2x na mijanke tak
    ze druga warstwa nie jest mocowana tam gdzie pierwsza. Ciezar zatrzymuje
    dzwieki uderzeniowe, wypelnienie powietrzne.

    Sa systemy zabierajace tylko 6 cm np nida sonic ale one izoluja tylko o
    11dB. Konstrukcja z podwojnej plyty moze dac wiecejw g producentow. Bedzie
    problem jesli sciany dzialowe nie sa w tych samych miejscach na gorze i na
    dole wtedy moze bedzie trzeba odizolowac tez sciany.

    Ja sie wyprowadzam do domu. Na pohybel @#$%%

    Pozdro
    Zonzi