  • 1. Data: 2010-09-22 20:51:21
    Temat: Sufit podwieszany
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Proszę o pomoc w zakresie konstrukcji sufitu podwieszanego w wąskim
    pomieszczeniu.
    Czy w pomieszczeniu o szerokości 1,6m profile CD60 (o rozpiętości 1,6m) mogą
    opierać się jedynie na na UD30, czy należy zastosować dodatkowo wieszaki,
    np. w środku długości CD60.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-09-22 22:05:03
    Temat: Re: Sufit podwieszany
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-22 22:51, Krzysiek pisze:
    > Czy w pomieszczeniu o szerokości 1,6m profile CD60 (o rozpiętości 1,6m) mogą
    > opierać się jedynie na na UD30, czy należy zastosować dodatkowo wieszaki,
    > np. w środku długości CD60.
    Szukales dobrze?
    Praktycznie kazdy serwis o majsterkowaniu lub strona producenta np
    Lafarge wyczerpuje ten temat w zupelnosci.

    Odpowiadajac na pytanie: nie, musisz dac wieszak.
    Inne pytanie: jaka jest wysokosc tego sufitu?
    Bo mozna przy rownej powierzchni starego sufitu z powodzeniem wykonac
    takowy na profilach CW a tutaj masz 50/75/100 do wyboru :)
    Na wieszakach drutowych to chyba minimum 12 cm wychodzi.
    Na tych blaszanych od grubosci profilu CD...

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 3. Data: 2010-09-23 21:33:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 22:51, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > opierać się jedynie na na UD30, czy należy zastosować dodatkowo wieszaki,

    Jaki typ tego sufitu robisz - najlepszy jest "dwupoziomowy". I tak - w
    gornym poziomie puscilbym po srodku jeden CD60, przykrecony wieszakami
    do sufitu w rozstawie co 50-60cm. Ten CD60 lezy na UD30. Potem druga,
    nizsza warstwa CD60 w rozstawie co 40cm (w osi) - te CD60 wchodza w
    UD30. Pamietaj ze laczenia ciete (lub te bez oryginalnego "profila" z
    boku plyty) zawsze musza sie laczyc pod profilem CD60. Jak zrobisz
    laczenie "w powietrzu" to na pewno popeka.

    No i nie radze szpachlowac krawedzi plyt ze sciana na sztywno, z
    siatka czy inna fizelina, bo PEKNIE :) Sasiadowi tak zrobili i po pol
    roku wszystko popekalo (w nowym domu). Moje sufity po roku maja sie
    idealnie, a ja na krawedzie daje akryl (wygladzony palcem maczanym w
    mydle - wychodzi naprawde pieknie i rowno :) Wazne, zeby szpara nie
    byla za gleboka (jak jest >3-4mm to kleje na sciane tasme z PCV,
    uzupelniam ubytki gipsem szpachlowym, jak wyschnie - tasme obcinam i
    nakladam gladz, ktora potem szlifuje - i na taka krawedz dopiero
    nakladam akryl :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-09-23 21:35:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Wrz, 23:33, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > mydle - wychodzi naprawde pieknie i rowno :) Wazne, zeby szpara nie
    > byla za gleboka (jak jest >3-4mm to kleje na sciane tasme z PCV,

    Tzn. nie za szeroka (a nie gleboka).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-09-24 08:38:07
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-09-23 23:33, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > uzupelniam ubytki gipsem szpachlowym, jak wyschnie - tasme obcinam i
    > nakladam gladz, ktora potem szlifuje - i na taka krawedz dopiero

    Pomalowany akryl wygląda jak kupa :)
    Ja stosuje narożniki STRAIT-FLEX. Wychodzi perfekcyjne połączenie a przy
    tym jest elastyczne. Ma wadę - cena.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 6. Data: 2010-09-24 15:24:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 10:38, RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:

    > Pomalowany akryl wygląda jak kupa :)

    Moze zle kladles - u mnie go poprostu nie widac - krawedz jest b.
    ladna :) A moze uzywales slabego akrylu albo slabej farby :) Ja uzywam
    akrylu den bravena i na wszystko klade najpierw sniezke grunt 2 x, a
    potem dopiero docelowa farbe (jak biala to wystarczy raz). Wychodzi
    perfekt, najwiekszy esteta by sie nie przyczepil :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-09-24 17:42:49
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Jaki typ tego sufitu robisz - najlepszy jest "dwupoziomowy".

    Robię "jednopoziomowy". Rozpiętość sufitu bardzo niewielka 1,5m-1,6m -
    pomieszczenie to długa wąska kiszka. Chciałem sobie uprościć i ewentualnie
    zreazygnować z podwieszania CD60 (jedynie oprzeć na UD30). Za radą jednego z
    kolegów przeczytałem wytyczne Lafarge'a. Nawet przy tak małej rozpiętości
    powinienem dać trzy wieszaki na każdy CD60.

    >No i nie radze szpachlowac krawedzi plyt ze sciana na sztywno,

    Wiem, że pęka. Człowiek, który u mnie robił sufity gipsowe mimo mojego
    wyraźnego zakazu wykończył łączenia siatką. Oczywiście popękało odrywając
    cekol ze ściany.
    Naciąłem potem piłą sufit wzdłuż ścian, włożyłem dwa paski papieru
    zagipsowałem i obciąłem papier. Po malowaniu oczywiści pękło, ale pęknięcie
    jest równiutki i cienkie jak włos. Nie przeszkadza mi wcale (akrylu nie
    lubię bo zwykle wygląda dobrze tylko na początku).
    Teraz zanim zlecę jakąś pracę trzy razy się zastanawiam, czy przypadkiem
    poprawianie ewentualnych fuszerek nie zajmie więcej czasu niż zrobienie
    samemu porządnie.

    Pozdr.
    Krzysiek