  • 21. Data: 2022-10-22 11:27:30
    Temat: Re: Świadectwo charakterystyki energetycznej
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Oct 2022 07:16:46 +0200, Marek

    > Ale moment, tekst newsa sugeruje, że już obecnie wymagają taki
    > dokument od budynków wybudowanych po 2009. Nikt nic ode mnie nie
    > wymagał. O co chodzi?

    Ale to że nikt od Ciebe nie wymagał nie znaczy że jest niepotrzebne. Jak
    już pisałem, projekt domu robiłem w 2016 i OZC aby zoptymalizować zużycie
    energii i osiągnąć WT2021, i dostałem już wtedy świadectwo od audytora.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2022-10-22 11:49:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Oct 2022 11:27:30 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> [...]
    > zużycie
    > energii i osiągnąć WT2021, i dostałem już wtedy świadectwo od

    Czym innym jest konieczność posiadania świadectwa by spełnić jakiś
    nieobowiązkowy cel OZC i WT2021 (cokolwiek znaczą te skróty) a czym
    innym jest spełnienie obowiązku prawnego bezwarunkowego, bo taki
    charakter sugerował cytowany wcześniej przeze mnie fragment.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2022-10-22 16:40:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 11:49:49 UTC+2 Marek napisał(a):
> [...]
    > innym jest spełnienie obowiązku prawnego bezwarunkowego, bo taki
    > charakter sugerował cytowany wcześniej przeze mnie fragment.

    Te obowiązkowe świadectwa kosztują na dzisiaj 100 zł więc kasa nieduża aczkolwiek
    szkoda nawet 100 zl.
    Ale szkoda nawet 100 zł dla jakiegoś urzędniczego wymogu

  • 24. Data: 2022-10-22 17:20:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 22 October 2022 at 16:40:05 UTC+2, Kris wrote:
    > Te obowiązkowe świadectwa kosztują na dzisiaj 100 zł więc kasa nieduża aczkolwiek
    szkoda nawet 100 zl.
    > Ale szkoda nawet 100 zł dla jakiegoś urzędniczego wymogu
    kasa duża, bo się wpuszcza obcego agenta do domu na przyszpiegi

  • 25. Data: 2022-10-22 21:42:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 października 2022 o 20:34:15 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > czyli temperatura na dworze, sila wiatru, wilgotnośc
    > i pomiar temperatury w każdym pomieszczeniu, pomiar wilgotności
    > i codzienny pomiar zużycia energii, gazu, prądu czy innego opału jak pelet,
    wungiel, groszek
    > i wykresy dzienn e, tygodniowe, miesięczne, roczne
    >
    > A to co jest to jest biurokracja a nie żadne certyfikaty.
    >
    > Znajomy ma kamienicę 5 pięter i nie ma żadnego certyfikatu , bo mówi, że mury grube
    z cegły i kamienica ciepla
    > i żadnej dotacji na steropianowe ocieplanie nie chce, a solarów na dachu nie
    montuje, bo dach sie uszkodzi i będzie ciekl.

    > Drugi znajomy ma kamienice 4 pietrowa i zmienił ogrzewanie na prąd i w tym roku
    zban krutuje

    > Znajoma ma 2 kamienice i paliła wunglem, nie podlaczyła się do sieci ciepłowniczej
    i pewnie się będzie dogrzewała elektrykiem, a palila wun glem

    > A w Mimcach maja wlasne domy i zimą siedzą w jednym pokoju a reszty nie ogrzewają,
    bo są oszczędni.
    A ci znajomi wiedzą że jesteś ich znajomym?

  • 26. Data: 2022-10-22 22:46:20
    Od: a a <m...@g...com>

    Jeżeli nie ma więcej pytań, to zamykam dyskusję
    i dziękuję za udział.

  • 27. Data: 2022-10-22 23:59:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 22:46:21 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > Jeżeli nie ma więcej pytań, to zamykam dyskusję
    > i dziękuję za udział.
    Do ciebie nigdy nie będzie pytań. Zamykaj każda dyskusje zanim ją stworzysz.

  • 28. Data: 2022-10-23 09:14:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Oct 2022 07:40:03 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Te obowiązkowe świadectwa kosztują na dzisiaj 100 zł wi
    > ęc kasa nieduża aczkolwiek szkoda nawet 100 zl.
    > Ale szkoda nawet 100 zł dla jakiegoś urzędniczego wymogu

    Ale te *obecnie* obowiązkowe to dla kogo i w jakim przypadku?

    --
    Marek

  • 29. Data: 2022-10-23 10:03:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 22 Oct 2022 11:49:44 +0200, Marek

> [...]
    > innym jest spełnienie obowiązku prawnego bezwarunkowego, bo taki
    > charakter sugerował cytowany wcześniej przeze mnie fragment.

    OZC to skrót od Oblczenia Zapotrzebowania na Ciepło. Te obliczenia mają na
    celu wykazać _projektowe_ zapotrzebowanie budynku na moc i energię, co
    pozwala uplasować budynek w odpowiedniej klasie energetycznej (i tu patrz
    świadectwo). Tym sposobem ja, dodając ocieplenie w odpowiednie miejsca
    (zasugerowane przez audytora), zbiłem maksymalne straty z 9kW na 6kW i
    zużycie energii z AFAIR 17MWh do 9MWh. Więc tak realnie OZC inwestorowi
    pozwala odpowiednio dobrać samo źródło ciepła jak i jego moc. Dlatego ta
    charakterystyka to nie jest głupia rzecz i dobrze że ją W KOŃCU zaczęli
    wymagać. Nie zrobi się charakterystyki bez wykonania OZC. Oczywiście
    paproki pewnie będą się podpisywać pod danymi wyciągniętymi z tyłka, tak
    samo jak diagności się podpisują pod trupami wyjeżdżającymi ze stacji
    kontroli pojazdów. Taki mamy klimat. Zaś WT2021 to skrót od Warunki
    Techniczne 2021, czyli warunki jaki MUSI spełnić budynek dla którego PnB
    zostało zlożone po roku 2021.

    --
    Pozdor
    Myjk