  • 11. Data: 2014-02-02 08:26:32
    Temat: Re: Świat się przewraca!
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-02-02 02:17, Ikselka pisze:

    > Tylko że w tych młynach "za Niemca" mełło się tylko według pozwolenia, za
    > domowe mielenie kula w łeb...

    Sądzę że tak było w jakiś wydzielonych młynach

    > Koło mnie sa pozostalości nad rzeką, chodzę tam i z żalem patrzę na te
    > resztki murów od spiętrzenia przy kole młyńskim którego już nie ma, chylące
    > się do wody, puste, obdarte...

    Zapory które zniszczono zasilały wodą tysiące hektarów na których wtedy
    rodziła się pszenica niezależnie od opadów. Po zniszczeniu zapór i
    obniżeniu się poziomu wody tylko żytko rośnie i to w dobre lata
    Cena inna i plony inne

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 12. Data: 2014-02-02 11:11:14
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rodziła się pszenica niezależnie od opadów. Po zniszczeniu zapór i
    > obniżeniu się poziomu wody tylko żytko rośnie i to w dobre lata

    Hejka. Warto wspomnieć przy okazji o zasługach planu Balcerowicza dla
    wsi i rolnictwa.
    Pozdrawiam współcześnie Ja...cki

  • 13. Data: 2014-02-02 13:48:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan SJS napisał:

    > Sądzę że tak było w jakiś wydzielonych młynach

    Co tak było w wywdzielinych młynach -- pozwolenia, czy to drugie? Domowe
    żarna, te o konstrukcji pozostającej bez zmian od średniowiecza, też były
    verboten (pamiętam takie z domu pradziadka, przechowane gdzieś w ukryciu).

    Jarek

    --
    Daj ać ja pobruszę, a ty pocziwaj.

  • 14. Data: 2014-02-02 17:31:25
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > Na wsi chleba nie ma!

    a za to w każdym domu polsat! :)
    aygul

  • 15. Data: 2014-02-02 18:52:40
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-02 00:05, Ikselka pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozku%C5%82aczanie
    > "Nie było żadnych ustalonych kryteriów uznania rodziny chłopskiej za
    > kułacką[potrzebne źródło]. Jako pretekst wystarczył nieco lepszy dom
    > (ściany podmurowane a nie drewniane, na dachu gont zamiast strzechy), nieco
    (...)

    Urodziłam się i wychowałam na północnym zachodzie Polski.
    Nie pamiętam, aby tam były domy drewniane, stodoły owszem.
    W okolicy mojego miasta pamiętam na wsiach domy murowane, niestety
    zaniedbane przez nowych lokatorów.

    Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 16. Data: 2014-02-02 19:25:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

> [...]
    > W okolicy mojego miasta pamiętam na wsiach domy murowane,
    > niestety zaniedbane przez nowych lokatorów.

    Tam przecież nie było kułaków. Na tych, co byli wcześniej,
    mówiono inaczej i inaczej z nimi postąpiono.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wysiedlenia_Niemców_po_
    II_wojnie_Światowej

    Jarek

    --
    Dom mieszkalny niewielki, lecz zewsząd chędogi,
    I stodołę miał wielką, i przy niej trzy stogi

  • 17. Data: 2014-02-02 23:05:54
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 08:26:32 +0100, SJS napisał(a):

    > Sądzę że tak było w jakiś wydzielonych młynach

    Jeśli u kogoś znaleziono żarna, rozstrzeliwano całą rodzinę.
    --
    XL
    "Świat Amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta. " A. Einstein

  • 18. Data: 2014-02-02 23:06:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 13:48:17 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > verboten (pamiętam takie z domu pradziadka, przechowane gdzieś w ukryciu).

    Verboten to mało - za ich posiadanie rozstrzeliwano całą rodzinę.

  • 19. Data: 2014-02-02 23:06:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 17:31:25 +0100, Ajgul napisał(a):

    > a za to w każdym domu polsat! :)
    > aygul

    :-)))

  • 20. Data: 2014-02-02 23:08:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 18:52:40 +0100, Krycha napisał(a):

> [...]
    > Nie pamiętam, aby tam były domy drewniane, stodoły owszem.
    > W okolicy mojego miasta pamiętam na wsiach domy murowane, niestety

    Boszsz... No przecież TY się urodziłaś na poniemieckich terenach. tam były
    tylko murowane.