  • 11. Data: 2010-01-04 17:39:25
    Temat: Re: Swietlówki do pokoju
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hhr78q$7p8$1@inews.gazeta.pl...

    > Niestety świetlówki kompaktowe posiadają swoje wady, a największą z nich
    > jest umieszczenie elektroniki pomiędzy lampą, a gwintem, gdzie dość duża
    > temperatura powoduje wysychanie kondensatorów elektrolitychnych, a
    > jednorazowa konstrukcja uniemożliwia wymianę tych kondensatorów.

    Może chińczyk montuje kiepskie kondensatory. Dobrego producenta elektrolity
    na 105stC wytrzymują sporo więcej. Przećwiczyłem w zasilaczach impulsowych
    rózne i wiem że sa takie badziewne które pomimo że pisze na nich 105 to jest
    to lipa. W płytach komputerowych często wysychają ale jak się wymieni na
    jakies dobre to jakimś cudem nic im się nie dzieje. Więc można.
    Dziwię się jednak że nikt nie wpadł na pomysł aby elektronikę montować
    gdzies wewnątrz lampy a zgrabną świetlówkę solo w gwint E14 albo E27.
    Totalne marnotrawstwo środowiska.

    Marek

  • 12. Data: 2010-01-04 19:10:47
    Temat: Re: Swietlowki do pokoju
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > No to masz jakos sporo szczescia. Ja co jakis czas poznaje budowe kolejnej
    > lampy. Wymonione rury dwa, trzy lata temu zaczynam wymieniac ponownie.
    > Fakt swieca kilka lat, ale 10 to masz szczescie.

    Może to dlatego, że to stary PRL-owski wyrób ;D

    > Dwie spalily mi sie w ciagu trzech dni. To byly ostatnie niemarkowe jakie
    > kupilem. Szkoda pieniedzy.

    Ja tylko raz dałem się nabrać na promocję jakiejś chińszczyzny poniżej
    10zł/szt. Kupiłem kilkanaście szt w Praktikerze i jeszcze tego samego dnia
    odniosłem. Jedna się spaliła w przeciągu bodajże godziny czy dwóch, a
    świetlówki świeciły tak nędznie, że szkoda gadać. Miały świecić jak żarówki
    100W, a świeciły słabiej jak 25W.

    > Ale maja kilkuletnia gwarancje.

    Ale już nie mam siły biegać z reklamacją 3 raz z rzędu w przeciągu okresu
    gwarancyjnego. Mam ich całą reklamówkę ok. 20szt.
    To są bodajże Polluxy (taka troszkę lepsza chińszczyzna). Wdedy wchodząc na
    rynek zachęcali klientów dość długim okresem gwarancyjnym 24 lub 36
    miesięcy.
    Wcześniej tj. jakiejś 6 lat temu kupowałem świetlówki Philipsa płacąc ponad
    40zł/szt., ale padły prawie wszystkie w przeciągu 3 lat. Zostały się tylko 2
    szt. , któe i tak wymieniłem, bo mnie denerowało bardzo wolne rozgrzewanie
    się tych świetlówek.
    Piętro niżej mam zamontowane normalne świetlówki od prawie 5 lat - w jednym
    z pomieszczeń rury 36W, a w drugim rury 18W.
    Dają światło przy którym mogę normalnie pracować wykonując precyzyjne prace
    elektroniczne, a poza tym mam święty spokój, bo od pięciu lat nic się z nimi
    nie dzieje.

  • 13. Data: 2010-01-04 19:13:14
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > Dziwię się jednak że nikt nie wpadł na pomysł aby elektronikę montować
    > gdzies wewnątrz lampy a zgrabną świetlówkę solo w gwint E14 albo E27.

    Bo liczy się kasa, kasa i jeszcze raz kasa :)
    "A propos" wysychania kondensatorów - jest dość prosty sposób, aby
    przedłużyć żywotność świetlówek kompaktowych. Wystarczy tylko w plastiku,
    tam, gdzie jest elektronika powiercić otworki zapewniając dobrą wentylację.
    Tyle, ze wtedy traci się gwarancję.

  • 14. Data: 2010-01-04 22:25:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Bo liczy się kasa, kasa i jeszcze raz kasa :)

    Z jednej strony moze tak z drugiej takie swietlowki bez problemu wkrecisz w
    co chcesz, no prawie w co chcesz. :-)
    Ja mam troche zal, ze brak jest lamp wyladowczych wysokopreznych z
    przetwornicami przy lampie albo jakichs adapterow, by mozna bylo wkrecic to
    w normalny gwint. Cale lampy sa strasznie drogie. A taki xenon smialo moglby
    zastapic swietlowki.

> [...]
    > tam, gdzie jest elektronika powiercić otworki zapewniając dobrą
    > wentylację. Tyle, ze wtedy traci się gwarancję.

    No i nigdy nie wiadomo na co sie wiertlem trafi. :-)

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-01-05 10:21:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > normalny gwint. Cale lampy sa strasznie drogie. A taki xenon smialo moglby

    Promieniowanie X takiej lampy zabije cię w ciągu paru miesięcy. Tych lamp nie
    nalezy montować bliżej jak chyba 6m od ludzi.

    > No i nigdy nie wiadomo na co sie wiertlem trafi. :-)
    Jak już się ktoś na to wysili to sobie rozbierze delikatniw nawierci i skręci
    ponownie a może i kondziorki wymieni na lepsze po drodze :)

    marek

  • 16. Data: 2010-01-05 18:04:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Promieniowanie X takiej lampy zabije cię w ciągu paru miesięcy. Tych lamp
    > nie nalezy montować bliżej jak chyba 6m od ludzi.

    Promienie X powiadasz?? Nie wiedzialem o tym szczerze mowiac. Sodowych
    wysokopreznych i metalohalogenkowch pelno w marketach. Maja jakies specjalne
    konstrukcje, czy piszesz tylko o xenonach? Te znowu w samochodach oddalone
    od kierowcy o 6m tez nie sa.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-01-12 11:01:03
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    I ten przemiły laboratoryjny odgłos "pyk, pyk" przy włączaniu rur ;-)
    JaC

    -----

  • 18. Data: 2010-01-12 16:38:55
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    >I ten przemiły laboratoryjny odgłos "pyk, pyk" przy włączaniu rur ;-)

    To zamontuj lampę ze statecznikiem elektronicznym to nie będziesz słyszał
    pyk, pyk.
    Choć ja tam wolę to pyk, pyk niż co 2-3 lata naprawiać elektronikę
    świetlówek :D

  • 19. Data: 2010-01-12 17:15:35
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:

    > To zamontuj lampę ze statecznikiem elektronicznym to nie będziesz
    > słyszał pyk, pyk. Choć ja tam wolę to pyk, pyk niż co 2-3 lata
    > naprawiać elektronikę świetlówek :D

    a ja tam wole żarufke, świeci ładnie, jest tania i nie truje mi rtęcią i
    luminoforem i do śfiecenia nie potszebuje masy złoku:O)