  • 31. Data: 2016-05-23 17:38:09
    Temat: Re: Swieze powietrze na prowincji
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 14:01:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A sa tu na grupie tacy(nazwijmy ich pompiarzami) co zakopali albo planują zakopać
    na swojej posesji kilometry plastykowych rur w ziemi;)
    > Ekolodzy do roboty- tropić trucicieli;))

    Nie widze w tym krzty ironii - bo chyba odrozniasz spalenie od zakopania? :)
    W takim razie pierwsi na odstrzal powinni isc wlodarze miasta, bo zwykle do
    nich naleza sieci wodociagowe, ktore skladaja sie z tysiecy kilometrow takich
    zakopanych rur :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2016-05-23 18:06:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kto Ci kaze pic toluen albo sie w nim kapac? Przy spaleniu jesli bedzie niewielki
    nadmiar tlenu wszystkie weglowodory spala sie do dwutlenku wegla i wody. I zeby skaly
    sraly nic wiecej tam sie nie zrobi. A jak za malo tlenu to zrobi sie troche tlenku
    wegla.

  • 33. Data: 2016-05-23 19:25:12
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Osobiście jestem przeciwnikiem zakazu palenia węglem czy drewnem, ale
    > jednocześnie jestem za tym, żeby były kontrole czym kto pali oraz
    > powszechna edukacja jak palić czysto i oszczędnie, a także odpowiednia
    > motywacja do zmiany systemów grzewczych.
    DOKLADNIE tak!!!
    i oporowanie gmin co do edukacji o sposobach palenia nakazuje mi od razu
    myslec o lapowach i wałkach typu "firma szwagra", ktore to zanikną wraz z
    nauka palenia w gorniakach od gory....
    zanikna bo nie bedzie okazji do ujadania na smrod....
    ostatecznie rozwiazaniem silowym moze byc zakaz produkcji i sprzedazy
    gorniakow....
    tylko ze zakazy sa nieegzekwowalne. jak ocenic czy dany kociol to gorniak
    czy np zeliwniak do spalania koksu?
    co do butelek i tego typu akcji to chodzi rowniez o to jak ludzie sie tego
    pozbywaja....
    to nalezy palic przy maksymalnym udziale tlenu. inaczej smord sadza,
    trucizny i szkody na kotle... /kwasy jakies - podobno/
    a spalanie przy pelnej tzw 3,14zdzie to taka strata kominowa ze .... juz
    naprawde lepiej to oddac do utylizacji. tym bardziej ze ustawa jest jaka
    jest i i tak sie za to placi....

  • 34. Data: 2016-05-24 13:39:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 17:38:10 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > nich naleza sieci wodociagowe, ktore skladaja sie z tysiecy kilometrow takich
    Zapomniałem dodać że "pompiarze" wypełniają te kilometry rur jakimś środkiem
    chemicznym. to wszystko zakopane w naszej polskiej ziemi to istna bomba ekologiczna.
    Panie i Panowie ekolodzy- trzeba coś z tym zrobić;)

  • 35. Data: 2016-05-24 14:55:06
    Od: Yakhub <p...@p...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2016 04:39:17 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Zapomniałem dodać że "pompiarze" wypełniają te kilometry rur jakimś środkiem
    chemicznym. to wszystko zakopane w naszej polskiej ziemi to istna bomba ekologiczna.
    Panie i Panowie ekolodzy- trzeba coś z tym zrobić;)

    A w sieci wodociągowej jest DHMO pod wysokim ciśnieniem!

    --
    Yakhub

  • 36. Data: 2016-05-24 14:56:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 13:39:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zapomniałem dodać że "pompiarze" wypełniają te kilometry rur jakimś środkiem
    chemicznym. to wszystko zakopane w naszej polskiej ziemi to istna bomba ekologiczna.
    Panie i Panowie ekolodzy- trzeba coś z tym zrobić;)

    Solararze tez tego plynu uzywaja, a w solarach jest zdecydowanie wieksze
    prawdopodobienstwo rozszczelnienia / wybuchu, niz w pompie ciepla, wiec
    na pierwszy ogien proponuje zrobic porzadek z solararzami - szczegolnie, ze
    ich latwiej namierzyc organoleptycznie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2016-05-24 14:58:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 14:56:11 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > na pierwszy ogien proponuje zrobic porzadek z solararzami - szczegolnie, ze
    > ich latwiej namierzyc organoleptycznie ;)
    Przychylam się do wniosku Towarzysza. Ekolodzy- wykonać.

  • 38. Data: 2016-05-24 14:59:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 14:55:05 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:

    > A w sieci wodociągowej jest DHMO pod wysokim ciśnieniem!

    Dokladnie. I niektorzy go jeszcze uzywaja do rozpylania (instalacje
    nawadniajace trawniki). Precz z monotlenkiem diwodoru!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2016-08-13 12:56:16
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Z duzych miast w Polsce tylko Krakow ma syfilistyczne powietrze. Tak wynika z
    jakiegs europejskiego raportu. Reszta miast w Polsce z powietrzem przekraczajacym
    dopuszczalne normy to male miasta takie jak Zywiec, Pszczyna, Rybnik, Wodzislaw
    Slaski, Opoczno, Sucha Beskidzka, Skawina, Nowy Sacz. Wedlug raportu te miasta
    znajduja sie na samym szczycie listy europejskich miast z najbardziej
    zanieczyszczonym powietrzem.

    Zaraz, czy w ogóle istnieje odrębne klimatycznie takie miasto jak
    Skawina? Toż to do jednej beczki z Krakowem należy włożyć - cała ta
    kotlina to koszmar, syfiaste powietrze przy Sukiennicach, syfiaste we
    wsiach wokół Krakowa - trochę instalacji tam serwisuję, nigdzie takiej
    ilości pyłu nie widziałem.

    Z innych ciekawostek - w Mosinie, oddzielonej od Poznania pasmem lasu,
    chyba pierwszy raz w życiu widziałem najprawdziwszy smog, powietrze bure
    i gryzące, widoczność na sto metrów. Mała mieścina wśród lasów.

    --
    Darek