  • 91. Data: 2022-12-23 22:48:48
    Temat: Re: System automatycznego odcinania wody
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > no, tak nie do końca:
    > Jak dla mnie zabezpieczenie ma zapobiegać powstaniu realnych strat,
    > problemów. Raczej nie powinno być droższe od tego, co zabezpiecza ;)
    > Zamoczona ściana to "pikuś", wyschnie za kilka dni (lub nawet godzin),
    > jak będzie jakiś ślad, to pomalowanie kosztuje poniżej 100PLN i ~godzinę
    > pracy...

    Zamoczenie ściany należy traktować jako exemplum. W opisanym wcześniej
    (realnym!) przypadku w ścianie tej zamontowana była puszka elektryczna.
    Dzisiaj oznaczłoby to wywalenie różnicówki i brak prądu. Wtedy były
    jakieś dymki, całkiem jak na konklawe.

    > Realnym problemem (jak wspomniałem) jest zalanie reszty budynku.
    > Np. u mnie w domu oznacza to wymianę paneli (nie są wodoodporne),
    > co jeszcze jest do przeżycia, ale na 99.99% masakryczny problem
    > z suszeniem, bo mam pod wylewkami twardą wełnę, a woda się tam
    > błyskawicznie wleje przez dylatację od ścian...

    Włśnie dlatego należy robić przegądy instalacji wodnej, centralnego
    ogrzewania, etc, etc. Albo zrobić upgrade do instalacji współczesnej,
    która w zasadzie przeglądów nie wymaga.

    > W sumie to nawet porządne ubezpieczenie nie rozwiązuje problemu,
    > bo jeśli nawet pokryje koszty remontu, to na jego czas trzeba gdzieś
    > się wynieść, najlepiej wraz z całym wyposażeniem, meblami itp... :(

    Wszyscy psioczą na towarzystwa ubaezpieceniwe, że jak przyjdzie co do
    czego, to migają się od wypłaty. Ale tu trzymam ich stronę.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2022-12-24 00:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Na tym wniosku poprzestańmy. Żem cham. A chamstwu w życiu należy
    > się przeciwstawiać. Takimi metodami, jakie komu dostępne.

    Zostawiałem niteczke nadziei ze jednak zle cie zrozumiałem.
    Ale skoro potwierdzasz to masz racje ze trzeba tutaj powiedziec stop.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 99. Data: 2022-12-24 00:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > bezpieczeństwo. W takim na przykład lotnictwie określa się resurs
    > elementów i wymienia się je po przepracowaniu określonego czasu.
    > Bez patrzenia na wygląd. Ale z drugiej strony przewidywany czas
    > życia współcześnie używanych samolotów może być bliski stu lat.
    > Większość struktury projektowana jest jako niezniszczalna. To
    > dobra analogia do hydrauliki domowej, z tym że tu da się zrobić to
    > nawet w ogóle bez elementów krytycznych, co daje spokój snu na
    > dziesięciolecia. A dobudowanie elektronicznego cerbera do diwajsu,
    > który ma strzec bezpieczeństwa, lecz swoją niemoc nadrabia ładnym

    CZyli co konkretnie powinienem wymienic i jak czesto?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 95. Data: 2022-12-24 00:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Sprawne? wiesz bo to nie wystarczy go założyć i spokój, trzeba co
    > jakiś czas sprawdzać czy ma powietrze i ile. Bo jak zejdzie
    > powietrze z niego a to się zdarza to wtedy przestaje pełnić swoja
    > rolę.

    Tego nie wiem.
    Przy okazji wymiany grupy, naczynie tez poszło nowe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 98. Data: 2022-12-24 00:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Jak ktoś ma lęki nocne z tym związane, to poza gruntowną
    > przebudową sieci rurzanej powinien rozważyć też psychoterapię.

    Znowu wykazujesz sie niezwykła kultura osobista.

    > Pytanie było konkretnie o to, czy da się taniej (niż za zabawki
    > oferowane na rynku). Nie da się. Ale da się lepiej -- robiąc co
    > innego.

    > Chyba nie on jeden. Niepękające instalacje wodne nie są czymś
    > rzadkim jak jednorożce. Wiedza jak je zmontować nie jest wiedzą
    > tajemną.

    CZyli potrafisz zbudowac taka instalacje której bezawaryjnosc
    zaswiadczysz całym swoim majatkiem? Kurde, zazdroszcze ci!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 96. Data: 2022-12-24 00:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > najbardziej narażone na awarię są łazienki, kuchnie, pralnie...,
    > tam najwięcej sprzętu, który może się zepsuć. Np. u mnie kilka
    > razy przeciekała wężownica w przepływowym junkersie. Nawet przy
    > okresowym, czyszczeniu nie dało się zauważyć śladów potencjalnego
    > problemu. Natomiast standardowo są w tych pomieszczeniach płytki i
    > lekki wyciek groźny nie jest. Jeśli uda się go wykryć przy
    > kilkuset mililitrach wody, to problem rozwiązany ;) Kwestia
    > sensownie wybranego miejsca montażu czujników i ich "czułości", bo
    > jak odetnie wodę przy każdym użyciu mopa to też za dobrze nie

    Dokładnie o to chodzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 97. Data: 2022-12-24 00:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Im nie, tobie tak :)

    No tak. Co nie zmienia faktu ze podejscie bardzo niefachowe.

    > No widzisz :) jak jest stary fachura co nie jednego pieca jadł to
    > od razu widzi czego brakuje a powinno być.

    Mlody chłopak ale widac ze głowa na karku!

    Musze to sprawdzic. Dziekuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 93. Data: 2022-12-24 00:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Ja też nie wiedziałem i mam stalową od 6 lat, ale farba z zewnątrz
    > zaczyna już odpadać. Jak puści to założę mosiężną.

    Ta moja poprzednia z zewnatrz wygladała idealnie. Zero uszkodzen, nawet
    farba jak nowa. Mysle ze mogła miec kilka lat bo poprzedni własciciel
    jakis czas temu wymieniał zbiornik cwu.
    A jednak pusciła.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 94. Data: 2022-12-24 00:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Włśnie dlatego należy robić przegądy instalacji wodnej, centralnego
    > ogrzewania, etc, etc. Albo zrobić upgrade do instalacji współczesnej,

    Ale jak obejrzec rure która z zewnatrz wyglada na nieuszkodzona?
    A przerobienie instalacji na wspolczesna (zaciskane pexy?) to sa
    tysiace złotych...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 100. Data: 2022-12-24 09:34:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.12.2022 22:48, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Włśnie dlatego należy robić przegądy instalacji wodnej, centralnego
    > ogrzewania, etc, etc.

    Eee, powodem do dumy jest napisanie że "od pół roku nie zaglądałem do
    swojej maszynowni". Co tam że ściana mokra, że instalacja CWU i CO
    wyrównały ciśnienia, że zawór bezpieczeństwa maskuje problem i w domu
    jeszcze ciepło ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz