  • 113. Data: 2022-12-24 15:59:44
    Temat: Re: System automatycznego odcinania wody
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Budzik jeszcze nastawić, żeby co godzinę przypominał o
    > konieczności przeglądu układów elektronicznych (bo przecież nie
    > hydraulicznych).

    Niestety z tej rozmowy wynika tylko jeden wniosek - powinienes sobie
    oczujnikowac na poczatek łeb.
    Przypierdalasz sie od samego poczatku, przekrasz wypowiedzi,
    manipulujesz wyciagajac jakies absurdalne wnioski (cieknie w 5-10
    miejscah, oczujnikowac rury w scianach etc).
    rozmowa z toba jest jak proba przekonania obrazonej nastolatki...
    Niby mozna, niby da sie, ale po co...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 111. Data: 2022-12-24 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > To wszystkie rury na całej długości mają być oczujnikowane?! Ja
    > mam rury w większości pochowane gdzieś w ścianach i nie wiem jak
    > wyglądają. Ale nie obawiam się o nie.

    Sadziłem ze jest jasne ze oczujnikowac mozna miejsca gdzie jest dostep
    a nie cały dom dac jeden czujnik na metr kwadratowy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 112. Data: 2022-12-24 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Zbudowałem sobie przeszło trzydzieści lat temu i wciąż jestem
    > wolny od obaw, że mi któryś ze składników majątku zaleje. Ale to
    > robota bez papierków i zaświadczeń, amatorska. Zawodowo robiłem
    > tylko soft wtykany do czujników zalania i obok nich. Też dość
    > dawno temu, ale nie aż tak. Złamanym groszem nie poręczę za
    > przydatność takich rozwiązań.

    Uniknales odpowiedzi na pytanie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 114. Data: 2022-12-24 15:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Naczynie zbiorcze warto podłączyć za pomocą szybkozłączki lub
    > chociaż zaworu. Wtedy jego ewentualna wymiana lub
    > sprawdzenie/dopompowanie to dużo szybsza i łatwiejsza operacja.

    Dałem teraz zawór przed grupa bezpieczesntwa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 115. Data: 2022-12-24 15:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Czy ja wyglądam na wróżkę? O tej instalacji nie wiem nic, ponad to,
    > że cieknie w 5-10 miejscach. Warto zajrzeć w te miejsca i zobaczyć,
    > czy da się coś z tym zrobić.

    :)
    Kto powiedział ze cieknie w 5-10 miejscach?
    Jest 5-10 miejsc gdzie rury wychodza ze scian, stad pomysł aby własnie
    w tych miejscach dac czujniki.
    3 łazienki, 2 kuchnie, kotłownia, pomieszczenie gospodarcze przy garazu
    i moze cos by sie jeszcze znalazło.

    Ale pytanie jest bardziej ogolne - jakie lelementy "odpowiedzialne za
    bezpieczenstwo" w zwiazku z przepracowaniem okreslonego czasu
    powinienem wymienic?
    To jest przeciez twoja teza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 116. Data: 2022-12-24 20:56:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wodomierz też ma minimalny prób przepływu i kapania też nie wykryje.

    kurde facet. zaproponuj coś innego, a nie narzekaj. Jasne że w noc
    nakapiesz 1-2 litry, ale porównaj to do 120 litrów.

    ToMasz

    ps
    Miałem taki przypadek, gdzie w kuchni, kuchenka była odsunięta od ściany
    o grubość rury z gazem - 3cm. obok kuchenki był zlew, pod nim wężyki.
    wężyk przy ścianie tak pękł, tak dostał mikroskopijnej dziurki, że
    siurał sikiem prostym, za kuchenką w górę, w stronę lampy na ścianie pod
    sufitem.
    https://tinyurl.com/y6pu537w
    kapało z klosza, "ze strony" sufitu. więc do sąsiadów. u nich sucho.
    więc sądzieci na dół. kapie z lampy, więc juz 2 rodziny gnają pietro
    wyżej. po 15 minutach ganiania wreszcze macanie ręczne, na spokojnie
    wykazało miejce przecieku.

  • 117. Data: 2022-12-24 23:06:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-24 o 20:56, ToMasz pisze:

    > kurde facet. zaproponuj coś innego, a nie narzekaj.
    Ja narzekam? chyba mnie z kimś mylisz, przecież to nie ja szukam porady.
    A w sprawie propozycji już coś podałem, wystarczy przeczytać.

    Jasne że w noc
    > nakapiesz 1-2 litry, ale porównaj to do 120 litrów.
    Ale kapanie nie jest tak groźne, bo ile tej wody może nakapać? jedyny
    problem to jak kapie gdzieś w szczelinę i woda np znika pod wylewką,
    poza takimi przypadkami generalnie takie kapanie można go zauważyć albo
    nawet usłyszeć.
    Poza tym jeśli coś koroduje i zaczyna kapać to dziura taka się dość
    szybko powiększa i wtedy większy wypływ już jest do wykrycia
    przepływomierzem który podałem czy wodomierzem.

    --
    Janusz

  • 118. Data: 2022-12-24 23:39:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

> [...]
    [...]
    > Ale pytanie jest bardziej ogolne - jakie lelementy "odpowiedzialne
    > za bezpieczenstwo" w zwiazku z przepracowaniem okreslonego czasu
    > powinienem wymienic? To jest przeciez twoja teza.

    To co najważniejsze w mojej tezie, można przeczytać cytacie powyżej.
    Domowe rurska uważam za niezniszczalne, nie spodziewam się po nich
    żadnego moczenia nocnego mącącego komuś sen. Żaden kran się sam nie
    otworzy, nic samo nie pocieknie.

    --
    Jarek

  • 119. Data: 2022-12-24 23:41:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Sadziłem ze jest jasne ze oczujnikowac mozna miejsca gdzie jest
    > dostep a nie cały dom dac jeden czujnik na metr kwadratowy...

    Dla mnie jasne było, że chodzi o 5-10 miejsc, w których zdarzały się
    wcześniej zalania, lub coś wskazuje, że zdarzyć się mogą w przyszłości.
    Tymczasem chodzi po prostu o to, by było łatwiej. Niektórzy zegarka
    zgubionego w lesie na grzybach szukają na ulicy pod latarnią -- bo
    tam jaśniej. Można i tak.

    --
    Jarek

  • 120. Data: 2022-12-25 04:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Niektórzy zegarka zgubionego w lesie na grzybach szukają na ulicy
    > pod latarnią -- bo tam jaśniej. Można i tak.

    Nie, wydawało mi sie jasne ze chodzi o swiety spokoj.
    W danej lokalizacji awaria zdarzyła sie raz.
    Ale ze zdarzyła sie tez w innej , zakładam ze moze sie powtorzyc.
    Czy zakładam duze prawdopodobienstwo? Sam nie wiem.
    Dlatego kalkuluje koszty.
    Jakby mozna cos takiego zrobic za +-2 tys to nawet bym sie nie
    zastanawiał.
    Ale gotowiec kosztuje 4tys za 3 punkty. Duzo.
    Czy taki system da 100% pewnosc? Nic jej nie da.

    Mam nadzieje ze wyciagniesz wnioski na przyszłosc co do tego co sie
    pisze a co ty rozumiesz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"