  • 31. Data: 2022-12-22 11:27:51
    Temat: Re: System automatycznego odcinania wody
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > My od tamtego czasu dokładnie tak robilismy.
    > Ale obecnie nie mamy takiej mozliwości bo woda która wchodzi do
    > naszego domu idzie przez podlicznik do drugiej czesci.

    I nie da się za odejściem do podlicznika zrobić zaworu? To przekreśla
    wszelkie szanse na rozwiązanie problemu, bo nie będzie jak realizować
    decyzji automatyki opartej na sieciach neuronowych.

    > To rozwiazanie ma jeszcze jeden minus. Robisz tak jak wyjezdzasz.
    > Ale przeciez codziennie wychodzisz na min 8h do pracy.
    > wiesz co sie stanie jak 8h bedzie leciec woda z peknietej rury...?

    Jest jakaś przeszkoda, by przed wyjściem na osiem godzin robić to samo,
    co przed wyjazdem na trzy dni?

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2022-12-22 11:28:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Przy zejściu izolacji z przewodu w ścianie wystrzeli bezpiecznik lub
    > różnicówka, dramat niewielki (abstrahując od ryzyka pożaru, które przy
    > poprawnej instalacji jest jednak bardzo mało prawdopodobne). Przy
    > pękniętej rurce nie ma takich zabezpieczeń i szkoda może być daleko
    > poważniejsza.

    Przy pękniętej rurze jest spora szansa, że woda zaleje coś z prundem,
    a wtedy różnicówka wyskoczy jak korek od szampana. Niektórzy tu
    sugerowali, by w razie draki zawór zamykać silnikiem elektrycznym.
    Dlatego też na samym początku, zanim dyskusja przeszła na nieistotne
    szczegóły, opisałem jakie wymagania powinien spełniać układ odcinający
    (na temat projektowania systemów krytycznych mam coś do powiedzenia).

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2022-12-22 11:39:07
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-12-22 o 11:27 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Jest jakaś przeszkoda, by przed wyjściem na osiem godzin robić to
    > samo, co przed wyjazdem na trzy dni?

    Poza aspektem czysto praktycznym, na myśl przychodzi mi ew. pralka czy
    tam inna zmywarka.

    Mateusz

  • 34. Data: 2022-12-22 11:42:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-12-22 o 11:28 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Przy pękniętej rurze jest spora szansa, że woda zaleje coś z prundem,
    > a wtedy różnicówka wyskoczy jak korek od szampana. Niektórzy tu
    > sugerowali, by w razie draki zawór zamykać silnikiem elektrycznym.

    Nie wnikałem w te dywagacje. Starałem się tylko wskazać koledze o
    pięknie brzmiącym imieniu dlaczego ktoś może postrzegać ewentualność
    pękniętej rurki inaczej, niż awarię w instalacji elektrycznej.

    > (na temat projektowania systemów krytycznych mam coś do powiedzenia).

    A może jakieś ściślejsze referencje?

    Mateusz

  • 35. Data: 2022-12-22 13:13:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 22 December 2022 at 09:27:48 UTC+1, Kris wrote:

> [...]
    > W tym czasie pękł wężyk w łazience.
    > Zalane dwa mieszkania niżej( parter, 1 piętro) i moje mieszkanie.
    > Pękło akurat jak ona wyszła. Nie w pozostałych 23,5 godz jak ktoś był w domu tylko
    w tym 0,5 godz jak wyszła.
    > 2. U mnie w domu.
    > Sypialnia na piętrze. Ok 3 w nocy żona wychodzi do łazienki obok sypialni.
    > Nagle słyszy trzask na dole i lejąca się wodę.
    > Pękł wężyk w łazience na parterze straty minimalne bo szybko zbiegłem i zamknąłem
    zawór.
    > Ale gdyby akurat żona nie była w łazience to woda przez 2 godz mogła się lac. 2
    godz to jakieś 2000litrow
    a potem się obudziłeś

    piękny sen

  • 36. Data: 2022-12-22 13:17:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 22 December 2022 at 11:27:53 UTC+1, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > decyzji automatyki opartej na sieciach neuronowych.

    > Jest jakaś przeszkoda, by przed wyjściem na osiem godzin robić to samo,

    wszyscy zakręcaja wodę gdy wychodzą z domu, na zakupy, do pracy.

    Tak jest bezpieczniej, najprościej i najtaniej.

    Zawód c.o. sieciowego jest na korytarzu klatki schodowej, pod sufitem i trza drabiny.

    Ale najwazniejsze to wszystko zakręcać, zakręcać, zakręcac,
    bo sicher ist sicher

  • 37. Data: 2022-12-22 13:19:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 22 December 2022 at 13:13:55 UTC+1, a a wrote:

    tylko w tym 0,5 godz jak wyszła.
    > a potem się obudziłeś
    >
    > piękny sen
    Tylko krany jak w umywalkach w marketowych kiblach.
    Naciska się, leje sie woda, a potem sprężyna sama zamyka wypływ wody.

    Taki zawór sprężonowy na wejściu wody zimnej.

    Stawiasz cegłę na zzaworze i sie kąpiesz, a potem zdejmujesz cegłę, wychodzisz i
    jestes beezpioeczny ;)

  • 38. Data: 2022-12-22 13:54:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Do Ciebie jeszcze nie zawitała plomba na licznik dostawcy?

    Ja to zrozumiałem w ten sposób, że chodzi o *stary* licznk, który
    podobnie jak stara szprycha rowerowa i niepotrzebna szpulka od nici
    znajdzie się w każdym domu. Z niego można w łatwy sposób zrobić
    samemu detektor przepływu wody. Z tego co wiem, to tam śmigiełko
    zamknięte w szczelnej rurce ma już magnesik. Ten sprzęga się z
    magnesem połączonym z liczydłem, znajdującym się w "komorze suchej".
    Jak sie ten cały zewnętrzny mechanizm wywali, można użyć kontaktonu,
    cewki, hallotronu lub biodetektora z pasikonika reagującego na pole
    magnetyczne -- i w ten sposób wykrywać przepływ wody.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2022-12-22 13:59:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > "tylko"? 4.5 to niemałe ciśnienie. U siebie mam 3.5 na reduktorze. Też
    No ale w wodociągach masz 6 i więcej.
    Dałem tyle bo dolne mam 2,2 poniżej już woda sie ,za wolno leje, poza tym
    hydrofor i pomiar mam w piwnicy, więc na parterze mam już o 0,3 mniej
    a na pietrze o 0,7 Atm.

    > żadnych pękających wężyków, rur czy złączek nigdy nie doświadczyłem.
    > Ani zresztą zwarć elektrycznych czy innych podobnych, ale ja na wiele
    > rzeczy uważam. Takie natręctwo.
    Mam podobnie :) Instalację robiłem sam i pilnowałem aby wszystko było
    dobrze zabezpieczone i poskręcane.

    --
    Janusz

  • 40. Data: 2022-12-22 14:03:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Przy pękniętej rurze jest spora szansa, że woda zaleje coś z prundem,
    > a wtedy różnicówka wyskoczy jak korek od szampana.

    Na to jest proste remedium, niezależne zasilanie, w przypadku napędów
    (12V) które podałem wystarczy aku 12V z doładowaniem sieciowym. Wtedy
    elektronika da rady zamknąć zawór nawet jak nie będzie sieci.

    --
    Janusz