  • 51. Data: 2022-12-22 21:07:49
    Temat: Re: System automatycznego odcinania wody
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-12-22 o 14:29 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Ja o tych urządzeniach myślę w ten sposób, że one jedyne potrafią
    > nasiusiać na podłogę tak, że nie da się przed tym chronić odcinaniem
    > zaworu wodociągowego.

    Wydaje mi się, że zaszło nieporozumienie. Ja o pralce wspomniałem w
    ramach powodu, dla którego zamykanie głównego kurka z wodą przed
    wyjściem z domu może nie wchodzić w grę. Bywają ludzie, co pralkę lub
    zmywarkę uruchamiają na czas, kiedy nie ma nikogo w domu przez parę
    godzin. Przy wyjazdach 3-dniowych ta praktyka raczej nie występuje.

    Mateusz

  • 52. Data: 2022-12-22 21:33:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > zmywarkę uruchamiają na czas, kiedy nie ma nikogo w domu przez parę
    > godzin. Przy wyjazdach 3-dniowych ta praktyka raczej nie występuje.

    Możliwe, że zaszło. Mnie jednak się wydaje, że ci stanowią rozłączny
    zbiór z tymi, co jak ognia boją się wody znienacka opuszczającej rury.
    Ale może tylko mi się wydaje. Myśli ludzkie nieznanymi ścieżkami błądzą.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2022-12-22 21:47:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Chyba że ma się własną studnie, to chociaż ten problem wtedy nie istnieje.

    Tak i nie, tak bo pompa nie będzie zasilana, nie bo jest zbiornik
    hydroforowy który się w razie 'W' opróżni, u mnie to 120L, wystarczająco
    aby zalać łazienkę i żeby woda zalała panele w pokojach.

    --
    Janusz

  • 54. Data: 2022-12-22 21:51:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Pech, ale ten pech można minimalizować instalując mosiężną belkę zamiast
    > stalowej.

    Mosiężne też pękają, wystarczy żę będzie mocno skręcona na granicy
    wytrzymałości i skok ciśnienia.

    --
    Janusz

  • 55. Data: 2022-12-22 21:53:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 21:47:54 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Tak i nie, tak bo pompa nie będzie zasilana, nie bo jest zbiornik
    > hydroforowy który się w razie 'W' opróżni, u mnie to 120L, wystarczająco
    > aby zalać łazienkę i żeby woda zalała panele w pokojach.

    Że jak?
    Że jak nie będzie prądu to 120 litrów i tak się Tobie z hydroforu na dom wyleje?
    Niby jak?

  • 56. Data: 2022-12-22 21:55:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > podobnie jak stara szprycha rowerowa i niepotrzebna szpulka od nici
    > znajdzie się w każdym domu. Z niego można w łatwy sposób zrobić
    > samemu detektor przepływu wody. Z tego co wiem, to tam śmigiełko
    > zamknięte w szczelnej rurce ma już magnesik. Ten sprzęga się z
    > magnesem połączonym z liczydłem, znajdującym się w "komorze suchej".
    > Jak sie ten cały zewnętrzny mechanizm wywali, można użyć kontaktonu,
    > cewki, hallotronu lub biodetektora z pasikonika reagującego na pole
    > magnetyczne -- i w ten sposób wykrywać przepływ wody.

    dokładnie tak, tyle ze nie wiem czy obecne liczniki mają jakiś magnesik.
    były sprawy z zatrzymywaniem takich liczników wody wielkimi magnesami.
    Natomiast ten pierwszy sposób, to był pierścień trzymający się
    normalnego zaplombowanego licznika wody. tylko - tak jak wspominałem - 9
    na 10 prób było pozytywnych. trochę mało w takim zastosowaniu. dało się
    optycznie wykrywać "kręcenie" od najmniejszych obrotów, ale czasami,
    przy nagłym odkręceniu wody, wirnik tak szybko zapierdzielał że układ
    _nie_ wykrywał ruchu.

    ToMasz

  • 57. Data: 2022-12-22 22:13:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > dokładnie tak, tyle ze nie wiem czy obecne liczniki mają jakiś magnesik.
    > były sprawy z zatrzymywaniem takich liczników wody wielkimi magnesami.

    Na bazarach sprzedawano duże magnesy neodymowe pod nazwą "magnetyzer
    do polepszania jakości wody wodociągowej" (lub jakoś tak podobnie).
    Sprzedawcy umieszczali przy tym napis "Uwaga: nie umieszczać w pobliżu
    wodomierzy, może to spowodować ich zatrzymanie". Bardzo dobry marketing.

    A tak poza tym, w gazowych kotłach dwufunkcyjnych są detektory przepływu
    wody. Też mogą się nadać.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2022-12-22 23:21:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-22 o 21:53, Kris pisze:

    > Że jak?
    > Że jak nie będzie prądu to 120 litrów i tak się Tobie z hydroforu na dom wyleje?
    Nie, jak wężyk pęknie i jednocześnie braknie prądu albo go wywali jak
    Sokołowski sugerował.

    > Niby jak?
    Normalnie, woda podlegając ciśnieniu napotykając dziurę, wypływać będzie :)
    Jak to Janek Kobuszewski tłumaczył klientowi w Dudku.

    --
    Janusz

  • 59. Data: 2022-12-22 23:26:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > wodomierzy, może to spowodować ich zatrzymanie". Bardzo dobry marketing.
    >
    > A tak poza tym, w gazowych kotłach dwufunkcyjnych są detektory przepływu

    Są gotowe czujniki na Hall-u
    https://pl.aliexpress.com/item/33005318602.html
    gdzie wystarczy go spiąć z arduino i kilka linijek programu napisać żeby
    mieć pomiar przepływu, a jak się to napisze na jakimś ESP to można to
    mieć po wi-fi.

    --
    Janusz

  • 60. Data: 2022-12-22 23:29:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 23:21:58 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > .

    > Normalnie, woda podlegając ciśnieniu napotykając dziurę, wypływać będzie :)
    > Jak to Janek Kobuszewski tłumaczył klientowi w Dudku.
    Jak braknie prądu to wody wypłynie z hydroforu tyle ile poduszka powietrzna wypchnie.
    Tak mniej więcej wiadro.
    Raczej nie 120 litrów.
    Chyba że hydrofor na strychu masz