  • 41. Data: 2018-05-01 18:28:15
    Temat: Re: System odzysku wody zlewozmywakowej (tzw. szarej)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2018 18:20:19 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Znana jest minimalna milosc wody ustalona przez unie, nie mniej niz 6 litrow na
    jedno splukanie.

    Raczej nie wiecej jak 5 litrów.

  • 42. Data: 2018-05-01 18:32:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Docztaj w necie ile litrow. Ja wyczytalem ze nie mniej niz 6.

  • 43. Data: 2018-05-01 18:42:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak doszedles do 220 zlotych na splukanie kibla. Chyba ze na jedna osobe, wtedy za
    duzo. Oczywiscie sa tacy co gowno patykiem popychaja i robia jedno zbiorcze
    spuszczenie wody na dobe. Nalezysz do tych super oszczednych?

  • 44. Data: 2018-05-01 19:02:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2018 18:32:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Docztaj w necie ile litrow. Ja wyczytalem ze nie mniej niz 6.

    "Eurokraci przeanalizowali setki toalet w prawie wszystkich krajach UE i doszli do
    wniosku, że dla muszli klozetowych najbardziej optymalna ilość wody do spłukiwania to
    5 litrów, a dla pisuarów - mniej niż 1 litr. Główną autorką tego doniosłego odkrycia,
    zawartego w 60 stronicowym raporcie jest Polka, Małgorzata Kowalska.

    Czytaj więcej na http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-unijne-absurdy-
    norma-na-wc-za-duze-ogorki,nId,1418879#utm_source=pa
    ste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome"

  • 45. Data: 2018-05-01 19:07:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2018 18:42:47 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    duzo. Oczywiscie sa tacy co gowno patykiem popychaja i robia jedno zbiorcze
    >spuszczenie wody na dobe. Nalezysz do tych super oszczednych?
    4 osobowa rodzina:
    12 spłukań razy 5 litrów razy 365dni=ok22m3rocznie
    Woda pisałeś po 10zł/m3 to wyjdzie 220zł
    U mnie woda po 6zł więc wyjdzie jeszcze mniej
    Przyjełem 3 spłukania na osobę dziennie- czy to dobre założenie to nie wiem.
    Masz inne dane to podaj

  • 46. Data: 2018-05-01 19:10:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2018 18:32:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Docztaj w necie ile litrow. Ja wyczytalem ze nie mniej niz 6.

    zresztą zostawmy bzdury unijne
    Pierwsza z brzegu spłuczka
    https://www.kolo.com.pl/produkty/wc-bidety-pisuary/m
    iski-wc-stojace/spuczka-kompaktowa-ceramiczna-idol-z
    -armatura-63-l/4324/#gref
    Czyli jeszcze mniej wyjdzie jak liczyłem wyżej

  • 47. Data: 2018-05-01 19:15:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Docztaj w necie ile litrow. Ja wyczytalem ze nie mniej niz 6.

    Zanim zaczniesz kolejny raz pisać pierdoły weź się doucz.

  • 48. Data: 2018-05-01 19:46:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Moglbys wyjasnic twierdzenie ze nigdy sie nie zwroci. Cena wody znana i wynosi ok
    10 zl za metr, chociaz sa miejsca ze kosztuje 30 zl za metr. Znane jest srednie
    zuzycie wody w Polsce i jest ono na poziomie 40m? na osobe. Znane jest ze na
    podtrzymanie zycia czlowiek potrzebuje ok metra szesciennego wody rocznie. Znana jest
    minimalna milosc wody ustalona przez unie, nie mniej niz 6 litrow na jedno splukanie.
    Wiadomo ze jeden normalny prysznic to minimum 30 litrow. Przy okazji w gratisie jest
    odzyskiwanie ciepla. Niewiele tego ciepla ale jest.

    No to policz i przestań pierdolić, że wiesz jak to policzyć.

    Zaproponuj uniwersalne rozwiązanie do przeciętnego domu.

    Przeciętny dom to dom piętrowy bez piwnic z jedną łazienką i jednym
    kiblem na piętrze oraz jedną łazienką i kiblem na piętrze.

    Najczęściej ogrzewany kotłem węglowym, na pellet lub gazowym znajdującym
    się gdzieś w części wydzielonej garażu lub kotłem gazowym zamontowanym w
    jednym z pomieszczeń: kuchni lub łazience.

    Przeciętny dom bardzo często ma garaż w bryle budynku. Garaż wielkości
    takiej, że ledwo mieści się auto, a przy tym garaż robi też za niewielki
    warsztat i magazyn narzędzi.

    Zaproponuj teraz system dla domu w trakcie budowy oraz dla domu już
    wybudowanego. Warunek jest taki, że instalacja ma być schowana, bo nikt
    obecnie nie chce żyć tak jak Ty, czyli dziadek, który zatrzymał się w
    czasach PRL-u i uważający, że prowizorki są najtrwalsze. Ludzie nie chcą
    wygrzebanych ze śmietnika czy złomowiska części. Mało kto z ludzi
    budujących domy zagląda do śmietników czy na złomowiska w poszukiwaniu
    części tak jak Ty to robisz. Chcą mieć nowe, żeby mieć spokój
    przynajmniej 30-40 lat.

    Ma być estetycznie.

    Policz teraz wszystkie koszty. Koszt instalacji t.j. rur, zbiorników,
    filtrów, pomp, jakiejś automatyki, sposób dozowania środka odkażającego.
    Zaproponuj sposób napełniania zbiorników kibli, pamiętając o tym, że
    woda szara nie może zawierać nieczystości jeżeli zbiorniki miałyby się
    napełniać standardowymi zaworami napełniającymi.

    I nie pierdol, że łatwo, że tanio tylko podaj konkrety. Ile złączek, ile
    rur, ile zaworów, jakie pompy, jakie zbiorniki i gdzie je umieścić itd.

    Weź pod uwagę, że ludzie w ciągu dnia częściej korzystają z łazienki i
    ubikacji na parterze, a wieczorem, w nocy i rano z łazienki i ubikacji
    na piętrze, bo w przeciętnym domu na pietrze zazwyczaj są sypialnie.

  • 49. Data: 2018-05-01 19:55:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-01 o 19:46, Uzytkownik pisze:
    > Przeciętny dom to dom piętrowy bez piwnic z jedną łazienką i jednym
    > kiblem na piętrze oraz jedną łazienką i kiblem na piętrze.

    Oczywiście miało być:
    Przeciętny dom to dom piętrowy bez piwnic z jedną łazienką i jednym
    kiblem na parterze oraz jedną łazienką i kiblem na piętrze.

  • 50. Data: 2018-05-01 20:03:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z mojego doswiadczenia wychodzi ze duzo wiecej spukan, zwlaszcza jak sa male dzieci.
    Podobno czlowiek powinie sikac minimum piec razy dziennie a kobiety wiecej razy bo
    zbornik maja mniejszy zeby miejsce na dziecko wygospodarowac. Uwazam ze 35 litrow na
    spukiwanie kiblka w domu na osobe dziennie bedzie w sam raz. I to jest tyle co trzeba
    zuzyc na prysznic. Jak woda po dychu to piecset rocznie mozna oszczedzc jak w jakims
    miasteczku woda po trzy dychy poltorak rocznie w kieszeni zostanie. Przy budowie
    nowego domu mozna tak zrobic projekt rur ze w kazdej chwili mozna zalozyc
    oszczedzanie i kosztowac to bedzie tyle co bez oszczedzania albo niewiele wiecej. W
    budynku istniejacym moze byc roznie. W korzystnych warunkach instalacja do
    odzyskiwnia wody moze kosztowac z 500 zlotych zakladajac troche pracy wlasnej. Mnie
    nie warto wykorzystywac dwa razy wody bo place ryczaltem i moge sobie zrobic
    elektrownie na wode z kranu. Co nie znaczy ze problem wysokich oplat za wode nie jest
    mi znany.