  • 61. Data: 2018-05-02 12:09:53
    Temat: Re: System odzysku wody zlewozmywakowej (tzw. szarej)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2018 18:32:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Docztaj w necie ile litrow. Ja wyczytalem ze nie mniej niz 6.

    Sformułowania "nie mniej" to unijny urzędnik użyje jeśli będzie sobie premie czy
    pensje ustalał
    wszystkie inne dyrektywy dla naszego dobra to raczej "nie więcej"
    Ilość wody w kiblu, moc odkurzaczy itp

  • 62. Data: 2018-05-02 12:43:06
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 02.05.2018 o 12:09, Kris pisze:

    > Sformułowania "nie mniej" to unijny urzędnik użyje jeśli będzie sobie premie czy
    pensje ustalał
    > wszystkie inne dyrektywy dla naszego dobra to raczej "nie więcej"

    tu pewnie jest prawidłowo "nie mniej" bo musi odpowiedni "cug" w rurach
    powstać aby wszystko sprawnie spłynęło.
    No i oni tylko teoretycznie dla naszego dobra ustalają,

    --
    Czarek

  • 63. Data: 2018-05-02 13:56:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 12:43:16 UTC+2 użytkownik Czarek napisał:

    > tu pewnie jest prawidłowo "nie mniej" bo musi odpowiedni "cug" w rurach
    > powstać aby wszystko sprawnie spłynęło.
    > No i oni tylko teoretycznie dla naszego dobra ustalają,

    "Eurokraci przeanalizowali setki toalet w prawie wszystkich krajach UE i doszli do
    wniosku, że dla muszli klozetowych najbardziej optymalna ilość wody do spłukiwania to
    5 litrów, a dla pisuarów - mniej niż 1 litr. Główną autorką tego doniosłego odkrycia,
    zawartego w 60 stronicowym raporcie jest Polka, Małgorzata Kowalska.

    Czytaj więcej na http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-unijne-absurdy-
    norma-na-wc-za-duze-ogorki,nId,1418879#utm_source=pa
    ste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome"

  • 64. Data: 2018-05-02 19:01:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-02 o 11:43, Marek pisze:

    > No dobra, ale czuć tą wodę czy nie?

    Wodę nie, jest czysta.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 65. Data: 2018-05-04 08:34:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Z mojego doswiadczenia wychodzi ze duzo wiecej spukan, zwlaszcza jak sa male
    dzieci.

    Ale wiesz że pampersów, patyczków do uszu, wacików itp. nie można
    spuszczać w toalecie? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 66. Data: 2018-05-04 08:46:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Docztaj w necie ile litrow. Ja wyczytalem ze nie mniej niz 6.

    Tani stelaż z marketu geberit duofix ma 2L i 4L, odpowiednio. To 6L
    wychodzi na I i II razem a nie 12L jak liczysz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 67. Data: 2018-05-04 14:39:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Byl link ze zdjeciami kibelkow i bylo ze 3/6. Skads srednie zuzycie rocznie wody na
    osobe na poziomie 35-40m? sie w Polsce bierze. Wspolczesna zmywarka kilkanascie
    litrow na cykl, pralka ze trzy razy wiecej. Czlowiek przyswoic musi ze dwa litry
    dziennie, im mniejszy tym mniej. Czyli reszte zuzycia robi mycie i splukiwanie kibla.
    Woda ze zmywarki raczej nie ten teges do powtornego uzycia, ale z pralki i mycia jak
    najbardziej sie nadaje. W bonusie jest beziwestycyjne odzyskiwanie niewielkich ilosci
    ciepla z takiej wody jak zbiornik jest wewnatrz. Jak odzyskac kilowatogodzine to ze
    sto zlotych rocznie mozna zaoszczedzic. Przy dobrych ukladach, rury w odpowiednim
    miejscu i praca wlasna, w dwa gora trzy lata inwestycja na pradzie sie zwroci.

  • 68. Data: 2018-05-04 16:43:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    miejscu i praca wlasna, w dwa gora trzy lata inwestycja na pradzie sie zwroci.

    Piszesz bzdury.

    Do tego cały czas unikasz odpowiedzi jak to zrobić i ile to będzie
    kosztowało. Tylko teoretyzujesz, że jest to opłacalne, a to jest ta
    "tsecio górolosko prawda", czyli g... prawda.

  • 69. Data: 2018-05-04 16:57:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ile by kosztowalo w optymalnych warunkach ze dwa razy napisalem. Naucz sie czytac ze
    zrozumieniem to sie dowiesz. Ale nie dowiesz sie jak bym to zrobil. Szkoda mi czasu
    na pisanie bo i tak nie zrozumiesz.

  • 70. Data: 2018-05-04 17:24:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Z mojego doswiadczenia wychodzi ze duzo wiecej spukan, zwlaszcza jak sa male
    dzieci. Podobno czlowiek powinie sikac minimum piec razy dziennie a kobiety wiecej
    razy bo zbornik maja mniejszy zeby miejsce na dziecko wygospodarowac. Uwazam ze 35
    litrow na spukiwanie kiblka w domu na osobe dziennie bedzie w sam raz. I to jest tyle
    co trzeba zuzyc na prysznic.

    35 litrów na prysznic to jest mycie bardzo oszczędne, na zasadzie
    spryskać się wodą, zamknąć wodę, namydlić, spłukać. Normalnie pod
    prysznicem zużywa się ok. 80-120 litrów wody, a przy deszczownicach,
    które są obecnie montowane prawie w każdym domu to zużycie może wynieść
    nawet ponad 200 litrów.
    Ale nie każdy lubi prysznic. Są zwolennicy wanny, a tu normalna kąpiel
    to 150-300 litrów.

    > Jak woda po dychu to piecset rocznie mozna oszczedzc jak w jakims miasteczku woda
    po trzy dychy poltorak rocznie w kieszeni zostanie. Przy budowie nowego domu mozna
    tak zrobic projekt rur ze w kazdej chwili mozna zalozyc oszczedzanie i kosztowac to
    bedzie tyle co bez oszczedzania albo niewiele wiecej.

    A instalacje to są qwa za darmo? Koszt wykonania podwójnej instalacji
    (rury i złączki kanalizacyjne, rury i złączki wodne), robocizna. Do tego
    zbiornik wody oczyszczonej, zbiornik wody z filtrem piaskowym (bo zwykłe
    wiskozowe będą się zapychały co 2 dni), hydrofor odporny na chlor,
    dozownik substancji odkażającej. Jak zaczniesz liczyć daje to koszt
    rzędu co najmniej kilku-kilkunastu tysięcy złotych. Aby zrobić taką
    instalację w domu istniejącym, trzeba doliczyć jeszcze koszty remontu domu.

    > W budynku istniejacym moze byc roznie. W korzystnych warunkach instalacja do
    odzyskiwnia wody moze kosztowac z 500 zlotych zakladajac troche pracy wlasnej.

    Za 500zł to nawet nie kupi się hydroforu, który jest w stanie wytrzymać
    dłużej jak 1-2 lata przy wodzie do której dodawana jest lokalnie chemia
    (chlor) bez precyzyjnego systemu dozowania i analizowania stężenia. Co
    prawda są nawet kible z możliwością wkładania chemii do zbiornika, ale
    wtedy rosną koszty, bo jest się skazanym na kosztowną chemię.
    Jak sobie wyobrażasz napełnianie zbiorników kibli bez standardowych
    zaworów napełniających (automatów)? No w sumie można chodzić z
    plastikowym wiaderkiem od zbiornika do kibla. Wtedy może udałoby się
    zmieścić w 500zł za instalację. To znaczy zamontować na parterze
    zbiornik (mauzer) i poprowadzić do niego rurki od pralki i umywalki na
    piętrze. Oraz przelew do kanalizacji z syfonem. Napełniać wiaderko
    zaworem wmontowanym do mauzera i zapierdalać z tym wiaderkiem na piętr,
    aby wlać wodę do zbiornika.

    > Mnie nie warto wykorzystywac dwa razy wody bo place ryczaltem i moge sobie zrobic
    elektrownie na wode z kranu. Co nie znaczy ze problem wysokich oplat za wode nie jest
    mi znany.

    Ale nie masz kompletnie pojęcia o kosztach budowy takiej instalacji, ani
    też o potrzebnych do tego urządzeniach.

    Nie zdajesz sobie sprawy, że taka woda musi być filtrowana. Nie masz też
    pojęcia jak są zbudowane takie filtry i ile wymagają pracy, aby je
    utrzymać w sprawności.