  • 51. Data: 2017-06-05 15:43:13
    Temat: Re: Szafy własnoręcznie wykonane - jakie narzędzia?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A nie mogles zwyczajnie napisac ze uzywam zlej nazwy? Oczywiscie ze mogles ale nie
    zrobiles tego bo w swoim malym mozgu uznales ze jak wyjebiesz mi w slipia blad to w
    ten sposob pokazesz jakim jestes fachowcem a ja ze przez jedna litere nie znam sie.
    Nie rusza mnie taka glupota jaka zastosowales.

  • 52. Data: 2017-06-05 18:07:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 15:38:30 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Masz racje, nic wiecej nie pisz bo pierdolisz jak potluczony.

    Pisze to ten co chce uzywac wkretow do karton gipsu do skrecania szafek :-)
    Wez Zenek juz przestan trollowac bo to nawet brzmi kuriozalnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2017-06-05 19:23:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze nie tylko chce ale i uzywalem. A jak bede potrzebowal to uzyje. Ze nie
    pasuje to do twojej wewnetrznej polityki kolo wentla mi lata. Wkrety do kg przy
    skrecaniu szafek nie maja zadnych wad. I nie pierdol ze cos sie moze urwac bo jestes
    od komputerow a nie konstruktorem i o wytrzymalosci materialow nie masz zielonego
    pojecia. W przeciwienstwie do mnie. Jestem uzytkownikiem komputera ale znam sie na
    wytrzymalosci materialow bo cale zawodowe zycie z niej zylem. Bojler najpierw 80l
    teraz 60l wisi u mnie na kolkach fi 5mm bo uznalem ze jak powiesze na kolkach fi 4mm
    to w oczach bedzie smiesznie wygladalo pomimo ze wymagany zapas bezpieczenstwa
    bedzie. Fabryki mebli do mocowania polek daja kolki fi4mm. I cztery takie kolki w
    plycie pazdziezowej wytrzymuja ze 150 kilogramow, tyle mniej wiecej moga wazyc
    talerze jakie mam w szafce powieszonej na dwoch kolkach fi5. Wiesniacy tak maja ze
    jak cos dokrecaja to musza dojebac do zerwania gwintu, urwania sruby itd. Tacy co
    wiedza jak skrecic nigdy nic nie urywaja i sie im wszystko trzyma.

  • 54. Data: 2017-06-05 19:35:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 19:23:47 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Oczywiscie ze nie tylko chce ale i uzywalem. A jak bede potrzebowal to uzyje. Ze
    nie pasuje to do twojej wewnetrznej polityki kolo wentla mi lata.

    To wyjasnij czemu wszyscy producenci systemow podlogowych OSB zabraniaja
    uzywania wkretow do KG, dopuszczaja jedynie "zolte" wkrety do drewna? :)
    Tez jestes od nich madrzejszy?

    Przykład:

    http://www.mdb.swisskrono.pl/Plyta-niezapalna/Instru
    kcja-montazu

    "Uwaga
    Czarne wkręty do płyt gipsowo-kartonowych nie nadają się do mocowania
    płyt drewnopochodnych, mają one inną charakterystykę hartowania."

    I np. z madrzejszego forum o drewnie:

    http://budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6613

    "Czemu nie mozna stosowac do tego wkretow jak to K-G? Pytam z ciekawosci :) -
    Poszycia stropów są częścią strukturalną budynku i wymagają mocnych łączników. Pod
    obciążeniem gwożdzie mogą się co najwyżej ugiąć, wkręty GK pękają"

    Wkrętów do KG wkrecilem w zyciu kilkanascie tysiecy i przynajmniej
    kilkanascie zerwalem przy samym wkrecaniu. W zyciu bym ich nie uzyl do
    skrecenia dwoch plyt meblowych majac przystosowane do tego, kilkukrotnie
    mocniejsze konfirmaty.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2017-06-05 19:39:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 19:23:47 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

    Powiedz lepiej czemu sie tak wypierasz konfirmatow? Sa mocniejsze, nie
    pekaja, sa tanie (6 gr sztuka). Wkret do KG nie ma *ani jednej* zalety
    nad konfirmatem. Dla Ciebie jedyna zaleta jest taka, ze KG miales w rece,
    a konfirmata nie. Moj ojciec tez byl taki uparty - dopoki mu sie czegos
    nie udowodnilo w praktyce to zawsze mial swoja teorie - wyczuwam
    podobienstwo charakterow ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2017-06-05 19:43:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 5, 2017 at 9:01:58 AM UTC+2, k...@w...pl wrote:

    > Szafy do zabudowy fachowo robi się bez ścian bocznych, tylko ramiaki
    > mocowane do ścian budynku.

    To moje beda niefachowe ;) bo nie ma mowy, zeby w szafie (zwlascza kuchennej) byla
    malowana sciana zamiast plyty...

    W przedpokoju tez zamierzam wneke wypelnic szafami z pelnymi bokami + szuflady i
    drzwi otwierane, zadne przesuwne badziewie nie wchidzi w gre... (zajmuje dodatkowe
    miejsce i sie w tym tylko wszystko kurzy). Mam miejsce na otwieranie drzwiczek, wiec
    nawet nie ma sie nad czym zastanawiac.

    > - Wkręty fosfatowane (KG) nadają się do gipsu i mocowania go do ramiaka
    > drewnianego i koniec.

    ja takich nie biore pod uwage, konfirmaty lub wurth assy 4x50

    > Mebli z płyty
    > wiórowej nie powinno się rozbierać i ponownie składać.

    taki tez mam plan - zabudowa "dozywotnia"

    > Jeżeli coś robimy to róbmy to dobrze, a przynajmniej bezpiecznie.

    dokladnie

  • 57. Data: 2017-06-05 19:45:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 19:35 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > To wyjasnij czemu wszyscy producenci systemow podlogowych OSB zabraniaja
    > uzywania wkretow do KG, dopuszczaja jedynie "zolte" wkrety do drewna? :)

    Nie wiem jakie mają uzasadnienie naukowe. Z mojego doświadczenia czarne
    wkręty byle kawałek drewna zrywa. Od pracującego drewna te wkręty pękają.
    Może są mniej plastyczne od żółtych?

    Co do płyt meblowych - jedynie konfirmaty, otwory pod nie robi się jednym
    narzędziem, można je wielokrotnie wykręcać i dalej trzymają (pod
    warunkiem, że pracujemy ze sprzęgłem).

    TG

  • 58. Data: 2017-06-05 20:20:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widocznie podloga inaczej pracuje od szafy i dlatego nie polecaja wkretow do kg do
    podlogi. Sam na to nie wpadles ze podloga i szafa to rozne rzeczy? Wkret do kg
    zapewni mocniejsze trzymanie niz konfirmat. A to za sprawa tego ze wiecej materialu w
    masie bedzie przy wkrecie niz konfirmacie w wytrzymalosc na urwanie wkretu do kg jest
    wieksza niz plyty i to ze wytrzymalosc konfirmata jest jeszcze wieksza nie ma zasnego
    znaczenia bo plyta jest slabsza.

  • 59. Data: 2017-06-05 21:17:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 20:20:37 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    jest wieksza niz plyty i to ze wytrzymalosc konfirmata >jest jeszcze wieksza nie ma
    zasnego znaczenia bo plyta jest slabsza.

    Zakończcie ten spór kompromisem
    http://www.dromet.pl/files/pl/catalog_products/image
    s/big3/26/wkrety-hartowane-do-drewna-ocynkowane-opak
    owania-na-kg-wdhk.jpg
    ;)
    Ja tam jednak do płyt meblowych konfirmaty używam i polecam
    Ale wkręty jw czy czarne do gk tez będą trzymać

  • 60. Data: 2017-06-05 22:11:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 21:17:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zakończcie ten spór kompromisem

    Nigdy w zyciu - partaczem nie jestem :D
    pozdr.

    --