  • 61. Data: 2017-06-05 22:13:44
    Temat: Re: Szafy własnoręcznie wykonane - jakie narzędzia?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I to sa te male chwile dla ktorych warto zyc. Wkrety do kg nie nadaja sie bo
    hartowane. I link do hartowanych wkretow do drewna. Czekam na teorie ze do drewna tak
    ale do plyt nie.

  • 62. Data: 2017-06-05 22:14:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 20:20:37 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Widocznie podloga inaczej pracuje od szafy i dlatego nie polecaja wkretow do kg do
    podlogi. Sam na to nie wpadles ze podloga i szafa to rozne rzeczy?

    Pracuje identycznie.

    > Wkret do kg zapewni mocniejsze trzymanie niz konfirmat.

    Chyba w zyciu konfirmatu nie trzymales w rece ze tak piszesz :)
    Spytaj na dowolnej grupie / forum stolarskim to Cie wysmieja, serio!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2017-06-05 22:35:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 22:13:45 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > I to sa te male chwile dla ktorych warto zyc. Wkrety do kg nie nadaja sie bo
    hartowane. I link do hartowanych wkretow do drewna. Czekam na teorie ze do drewna tak
    ale do plyt nie.

    Na hartowaniu sie nie znam ale sporo wkretów czarnych i ocynkowanych wkreciłem w
    życiu.
    Te czarne łatwo zerwać, te ocynkowane zdecydowanie bardziej odporne na zerwanie
    Przy meblach kuchennych to pewnie bez znaczenia bo i czarne trzymać będa ale przy
    konstrukcjach drewnianych to juz różnica być może
    Zresztą jałowa ta dyskusja- do płyt dedykowane sa konfirmaty to nie widzę powodu
    używać wkrętów od gk. Chyba że ktos darmo ma i wykorzystać chce.

  • 64. Data: 2017-06-05 23:03:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-06-05 o 09:22, Adam Sz. pisze:

    > Im bardziej wybajerzona kuchnia tym więcej kasy się oszczędzi.
    > Stolarz za blaty weźmie 2k, a jakbyś tą kuchnie kupił u sprzedawcy mebli
    > to ten sam blat kosztowałby już 3k :-) Także nie widzę tu żadnej
    > sprzeczności. Ja też chciałem oszczędzić kasę robiąc sobie samemu
    > kuchnie ale nie oznacza to, że odrazu wybrałem wszystko co budżetowe -
    > moja kuchnia kosztowała ponad 20k. Robiona przez "stolarza" kosztowałaby
    > 30k, a przez "studio" pewnie min. 40k :-)

    Dobrze mówisz.
    Nie zależy mi na budżetówce, ale nie lubię być skubany. W salonie z
    szafami do zabudowy podano mi ceny poniżej 1000 zł za szafę. Chciałem
    zamówić 5, ale na miejscu okazało się, że cena za sztukę dochodzi do 2
    tys. A 1800 zł za szafę bez bajerów o wymiarach 100x40x210 cm, w dodatku
    z otwieranymi drzwiami z podstawowej płyty wiórowej - to znacznie za drogo.

    --
    MN

  • 65. Data: 2017-06-05 23:11:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I to jest rowniez ta chwila dla ktorej warto zyc. Nie zesraj sie Adam.

  • 66. Data: 2017-06-06 08:10:28
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    >... a nie konstruktorem i o wytrzymalosci materialow nie masz zielonego pojecia. W
    przeciwienstwie do mnie. ...

    Chroń nas Panie od takich konstruktorów.

    Koniec korespondencji.

  • 67. Data: 2017-06-06 08:15:48
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 05-06-2017 o 19:43, WS pisze:

    > To moje beda niefachowe ;) bo nie ma mowy, zeby w szafie (zwlascza kuchennej) byla
    malowana sciana zamiast plyty...

    Mylisz zabudowę kuchenną z wnękami do zabudowy.
    Kuchenne są samonośne a zabudowa nie.

  • 68. Data: 2017-06-06 09:09:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 6, 2017 at 8:15:49 AM UTC+2, k...@w...pl wrote:

    > Mylisz zabudowę kuchenną z wnękami do zabudowy.
    > Kuchenne są samonośne a zabudowa nie.

    Ja mam zrobic obie, tzn. zabudowe wneki kuchennej (szafki stojace + wiszace + blat +
    itp) oraz w przedpokoju zabudowe wneki (szafe), ktore zazwyczaj ludzie robia
    wykorzystujac sciany wneki, jakies drzwi rozsuwne itp, a ja chce to rowniez zrobic
    jak kuchnie - 3 niezalezne szafy od ziemi do sufitu...

  • 69. Data: 2017-06-06 10:23:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 23:11:14 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > I to jest rowniez ta chwila dla ktorej warto zyc. Nie zesraj sie Adam.

    Nie mam pojecia do czego sie odnosisz wiec trudno mi skomentowac :-)
    Tym niemniej - pisales kiedys, ze zamiast normalnych gniazd podtynkowych
    wieloramkowych masz zatynkowane w scianie przedluzacze - to jest mniej
    wiecej ten sam poziom co uzywanie wkretow do KG do laczenia plyt
    meblowych. Niby *jakos* dziala ale dla mnie to jest prowizorka i
    partactwo. Lubie uzywac dedykowanych do danego celu rzeczy / narzedzi.
    Ufam, ze ktos kto je tworzyl byl madrzejszy odemnie i od ciebie i wlasnie
    dlatego wkrety do KG nazwal wkretami do KG, a nie wkretami do laczenia plyt
    meblowych :-)

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2017-06-12 01:29:33
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 19:09:35 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Chciałbym zbudować kilka prostych szaf. Oczywiście gotowe przycięte
    > płyty meblowe bym zamówił. Problem mam jednak z montażem płyt do kupy.
    >
    > Poradźcie, jak łączyć płyty, półki, no i najtrudniejsze - drzwi i zawiasy.
    >
    > Czy konfirmaty są wystarczająco uniwersalne? Czy poradzę sobie z
    > samodzielnym wyfrezowaniem otworów pod zawiasy?
    >
    > Jakie narzędzia powinienem mieć?

    Coś we wątku o kuchni było? Swoją prawie skończyłem (34 szafki (w tym 7 narożnych),
    49 frontów), to napiszę co potrzebne

    - wiedza z http://kuchnia-zrob-to-sam.pl/
    - wiertarka+wkrętarka. Bo wiertła do konfirmatów i końcówki wkręcającej używa się
    często i naprzemiennie.
    - kołków nie próbowałem, wydawało mi się bardziej pracochłonne i mniej idiotoodporne
    od konfirmatów (wbrew temu co tu piszą).
    - ściski stolarskie, min dwa
    - trzymadełko do ustawienia płyt pod kątek prostym. Można sobie zrobić - instrukcja
    na w/w stronce albo tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?223702-Reg
    a%C5%82-na-ksi%C4%85%C5%BCki&p=6446607&viewfull=1#po
    st6446607
    - frez puszkowy (o ile
    - poziomnica, kontownik, wkrętaki, wiertła etc
    - jak blat drewniany samodzielnie robiony to szlifierka

    Z drobnych porad ktore zapamiętałem
    - zrobić wcześniej jakiś pojedyńczy mebel, łatwiej potem projektować następne
    - poczytać o inspiracjach kuchennych, "jestem zadowolona z..", "żałuję że nie
    zrobiłam..." i wybrać coś dla siebie
    - na dole szafek stojących nóżki i cokoły, u góry szafki po sufit
    - szuflady lepsze od szafek
    - pojemniki do sortowania śmieci też wygodnie mieć w dużej szufladzie
    - użyć szuflad gotowych
    - płyty zamowić już oklejone a fronty owiercone
    - pomyśleć zawczasu o kolizjach/kablach/rurach itp
    - słuchać małżonki (jeśli kuchnia dla niej), ale bez przesady (bo czasem wiemy
    lepiej) ;)

    Kilka fotek, fronty dzisiaj przykręcone ale nie wyregulowane i nie umyte (bez dwóch
    szuflad które dostawca źle zrobił). Pomysł na szafki wiszące "dwugłębokie" pożyczony
    od Adama.Sz
    https://drive.google.com/drive/folders/0BwG0uFTujEmE
    aWQ4TFpMTmtHQm8