  • 1. Data: 2016-03-30 14:29:50
    Temat: Szafy z drzwiami przesuwnymi projektowanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    Dwie takie szafy już w życiu poczyniłem ale rysowałem i obliczałem wszystkie wymiary
    ręcznie. Jak już maiłem rozrysowane elementy to w lokalnym sklepie cieli mi i
    oklejali płyty a złożenie tego do kupy to jest pikus.
    W niedługim czasie będę pewnie dwie kolejne szafy robił i mam pytanie
    Czy ktoś napotkał/używał jakiś program żeby to sobie ładnie w kompie rozrysować?

  • 2. Data: 2016-03-30 14:47:18
    Temat: Re: Szafy z drzwiami przesuwnymi projektowanie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 marca 2016 14:29:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Czy ktoś napotkał/używał jakiś program żeby to sobie ładnie w kompie rozrysować?

    Pro100.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-03-30 15:17:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 marca 2016 14:47:20 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Pro100.
    http://www.ecru.pl/wersje-demo
    Zamówiłem
    Wersja demo to niby
    "Dokumentacja w formie elektronicznej
    Zawiera pełne biblioteki wersji pełnej
    Pełna funkcjonalność z wyjątkiem zapisu, wydruku i raportów"
    Zobaczymy czy i kiedy przysla

  • 4. Data: 2016-03-31 19:10:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-30 14:29, Kris wrote:
    > Czy ktoś napotkał/używał jakiś program żeby to sobie ładnie w kompie rozrysować?

    Policzyłem praktycznie. Na kartce jestem w stanie to ładnie rozrysować
    jakieś 10x szybciej.

    PS. PRO100 to straszna qpa. Tyle że innego nie znam.

  • 5. Data: 2016-03-31 22:01:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 19:11:50 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Policzyłem praktycznie. Na kartce jestem w stanie to ładnie rozrysować
    > jakieś 10x szybciej.
    >
    > PS. PRO100 to straszna qpa. Tyle że innego nie znam.

    Chyba szafe z dwoma polkami na krzyz :-)
    Tylko PRO100 i nic innego. I projekt jest zrobiony na 100%, co do mm, bez
    niespodzianek. Projektowalem w nim kilka szaf, kuchnie, nawet schody - nie
    powiedzialbym, ze to qpa - pracuje sie b. prosto i wygodnie, tylko trzeba
    poswiecic 10 min na nauke :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-03-31 22:14:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-31 22:01, Adam Sz. wrote:
    > Chyba szafe z dwoma polkami na krzyz :-)

    Nie, troche bardzien skomplikowana, jeszcze mi fotka została:

    http://sebobialy.net:82/szafa.jpg

    Nie mam fotki z drzwiami, ale nudna by była. Ta pierwsza była
    projektowana przez jakieś 3 dni bo nie miałem o tym pojęcia.

    Druga przez 3 godziny.

    Trzecią skończyłem wczoraj po 15 minutach z potrójnym sprawdzeniem
    wymiarów. Każda inna.

    Prawde mówiąc 100x wiecej jest uzerania się z panienką z firmy
    przycinającej deski ktora upiera się że jak jej program pokazal że się
    nie zmieścisz na jednej płycie to *nie*, mimo oczywistych dowodów :)

    Gdyby nie to że zarabiam wystarczająco jako programista to mogę od jutra
    robić meble na wymiar.

  • 7. Data: 2016-04-01 13:18:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 22:16:23 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Nie, troche bardzien skomplikowana, jeszcze mi fotka została:
    >
    > http://sebobialy.net:82/szafa.jpg

    No niezbyt skomplikowana. Ale polka na dole po prawej przykrotka jakas wyszla,
    bo masz szpare po lewej ze az kolki widac - czyzby jednak blad w obliczeniach?;)
    W PRO100 bys to odrazu wylapal :)

    > Nie mam fotki z drzwiami, ale nudna by była. Ta pierwsza była
    > projektowana przez jakieś 3 dni bo nie miałem o tym pojęcia.
    >
    > Druga przez 3 godziny.

    Takie proste szafy to faktycznie pikus i moze nie warto angazowac do tego
    softu. Ale juz cosik bardziej skomplikowanego to zdecydowanie lepiej
    programem. Np. nie wyobrazam sobie policzyc dobrze schodow bez softu.
    No nie ma szans, najmniejszych. A w PRO100 to "pikus":

    http://szyna.civ.pl/zam_schody/zam_dolny_bieg.jpg
    http://szyna.civ.pl/zam_schody/zam_gorny_bieg.jpg

    etc.

    Kuchnia to samo. Nawet juz minimalnie bardziej skomplikowana szafa lepiej
    wychodzi w sofcie niz na kartce, typu:

    http://szyna.civ.pl/szafencja/06.jpg

    (gdzie dochodzi "trzeci wymiar" ;)

    > Prawde mówiąc 100x wiecej jest uzerania się z panienką z firmy
    > przycinającej deski ktora upiera się że jak jej program pokazal że się
    > nie zmieścisz na jednej płycie to *nie*, mimo oczywistych dowodów :)

    Jakich dowodow? Najlepiej wrzucac wszystko do "rozkroj" (jest tez dostepny
    online). To, ze Tobie na kartce wyszlo, ze sie da, nie znaczy, ze maszyna
    potrafi. Trzeba doliczyc grubosc rzazu, niektore elementy da sie wyciac tylko
    jak maja odpowiednia szerokosc etc etc. Mi sie nigdy nie zdarzyly roznice
    uzywajac tego:

    http://www.centrum.meble.pl/rozkroj,plyty-meblowe

    A pocialem lekko liczac z 50 plyt meblowych w zyciu ;)

    > Gdyby nie to że zarabiam wystarczająco jako programista to mogę od jutra
    > robić meble na wymiar.

    Schody sie bardziej oplacaja. Moje projektowalem dwa popoludnia, robilem tez
    ze dwa wieczory, a roznica miedzy moja cena, a cena najtanszego stolarza
    wyszla ponad 7k pln :) A niektorzy chcieli wiecej ...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-04-01 13:52:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-04-01 o 13:18, Adam Sz. pisze:
    > Np. nie wyobrazam sobie policzyc dobrze schodow bez softu.
    > No nie ma szans, najmniejszych. A w PRO100 to "pikus":
    >
    > http://szyna.civ.pl/zam_schody/zam_dolny_bieg.jpg
    > http://szyna.civ.pl/zam_schody/zam_gorny_bieg.jpg

    Kurcze, gdyby nie Panteon to pewnie bym uwierzyl :-)

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2016-04-01 14:15:25
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Schody sie bardziej oplacaja. Moje projektowalem dwa popoludnia, robilem tez
    > ze dwa wieczory, a roznica miedzy moja cena, a cena najtanszego stolarza
    > wyszla ponad 7k pln :) A niektorzy chcieli wiecej ...

    Mówisz znaczy piszesz że sam robiłeś schody?

    Możesz wrzucić zdjęcia?

  • 10. Data: 2016-04-01 14:21:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 kwietnia 2016 14:15:26 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Mówisz znaczy piszesz że sam robiłeś schody?
    > Możesz wrzucić zdjęcia?

    Robilem to moze za duze okreslenie - same stopnie i podstopnice oczywiscie
    robil mi stolarz. Ale i tak wyszlo 7k taniej :)) Ja je zaprojektowalem (80%
    roboty, serio), a potem zmontowalem.

    Zdjecia masz tu (te pierwsze to jeszcze bez balustrad, bez przyklejonych
    cokolikow, bez olejowania).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.