  • 341. Data: 2021-05-02 08:20:16
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 01.05.2021 20:09 you wrote:

    > Aha.
    > Tylko proszę nie mów, że ten sam pediatra, który wcześniej
    > zakwestionował NOP u córki. To znaczyłoby, że rzeczywiście
    > trafiliście na mało konsekwentnego lekarza.

    Kwestionowała pani ordynator oddziału szpitala dziecięcego.
    Późniejsze badania zlecał lekarz POZ.

    > Wrażenia bywają bardzo odległe od rzeczywistości. Tak jak tym razem.

    Stąd dziwię się że się dziwisz kiedy opisuję moje przygody że służbą
    zdrowia.
    Zwłaszcza państwową.

    --
    Pete

  • 342. Data: 2021-05-02 08:31:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Myjk.
    On 01.05.2021 20:29 you wrote:

    > Sat, 1 May 2021 20:15:38 +0200, FEniks
    > Raczej nie sądzę. Ja jestem typowym facetem co większość rzeczy
    > zapomina po chwili, ale jednak takie rzeczy jak dziecko w szpitalu
    > się wbijają w czerep, a już z pewnością odmowa wpisania NOPa byłaby
    > przyczyną dla której bym z pewnością pamiętał nazwę szczepionki
    > (szczególnie klepiąc o tym przy każdej możliwej okazji -- a to nie
    > jest pierwsza dyskusja w której Pete podnosi ten temat).

    Zawsze i jedynie gdy temat schodzi na obowiązkowe szczepienia.
    A nie muszę pamiętać nazwy, bo żadne z moich dzieci nie dostanie żadnej
    obowiązkowej szczepionki bez mojej zgody.

    --
    Pete

  • 343. Data: 2021-05-02 08:39:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, FEniks.
    On 01.05.2021 20:17 you wrote:

    > Choćby po to, żeby potem nie pisać głupot na grupach lub nie
    > rozsiewać błędnych informacji.

    To do mnie?
    W którym miejscu napisałem głupotę albo nieprawdziwą informację?

    --
    Pete

  • 344. Data: 2021-05-02 09:01:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.05.2021 22:00, Budzik wrote:
    > Ale zadna z tych fiolek ci nie zaszkodziła?
    >
    > Alergovit?

    Wczoraj nie pamiętałem, a teraz np. spróbowałem sobie przypomnieć jak
    wygląda ta mała śmieszna biało-zielona "książeczka alergika" i od razu
    nazwa mi wróciła "Purethal". Nie mam pojęcia jak 10 lat temu było, ale w
    przychodzi do której chodzę, chyba niemal wszyscy to biorą w różnych
    wersjach - na trawy, roztocza itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 345. Data: 2021-05-02 09:06:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.05.2021 22:00, Budzik wrote:
    > Ale zadna z tych fiolek ci nie zaszkodziła?

    W sensie czy ramie się nie zaczerwieniło lub bolało? Nie, nie miałem do
    tej pory nic takiego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 346. Data: 2021-05-02 09:48:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.05.2021 20:15, FEniks wrote:
    > Dziwi mnie taka niefrasobliwość w podejściu do tego, co Ci wstrzykują z
    > jednej strony, a z drugiej oburzenie w kwestii powszechnych szczepień.
    > Wygląda mi to na sporą niekonsekwencję. Pominę już, że znajomość nazwy
    > leku, którym się człowiek leczy przez dłuższy czas, w wielu sytuacjach
    > może się okazać nieodzowna.

    Jaka "niefrasobliwość"? Gdy przyjeżdżam na zabieg, to patrzę czy moja
    fiolka, czy nowa igła ze strzykawką, czy pani zmienia rękawiczki na nowe
    wyjęte przy mnie z pudełka itd. Po podaniu trzeba odczekać 30 min przed
    wyjściem i do domu. Skoro następnego dnia też mi nic nie jest, to
    ustawiam w kalendarzu że następne podanie za 4-5 tygodni i zapominam o
    sprawie. Co w tym dziwnego? W razie czego, nawet na dukanie "Py, py, pu"
    w aptece, pani się zapytała "Purethal?".

    > Uprzedzając potencjalny argument o nowości szczepionek - terapie
    > odczulające też są eksperymentalne.

    Tak, trzeba było podpisać papier że "na własną odpowiedzialność". Ale
    ten papier musiałbym podpisać niezależnie który specyfik bym wybrał -
    nawet ten kilkunastoletni.

    Na pierwszym spotkaniu alergolog przedstawiła mi trzy opcję które mam do
    wyboru. Refundowaną która ma "naście lat i mająca gorszą skuteczność jak
    i większą szansę na NOP w stylu ból ręki, zaczerwienienie itp.", tę nową
    którą stosują od *kilku lat* i jakieś jeszcze tabletki (najdroższe ale
    wystarczy jedna wizyta w roku). Dodatkowo "tę nową" wybrali i używa
    "większość naszych pacjentów" to wybrałem podobnie.

    A Ty się pytasz dlaczego jestem w takim razie pesymistycznie nastawiony
    do szczepienia wakcyną którą upichcili *na dniach* a jej historia NOP
    jest dopiero na bieżąco poznawana? Jeszcze żeby trup ścielił się gęsto,
    to człowiek chwyta się wtedy każdej deski. Ale my z dziećmi przeszliśmy,
    teściowie przeszli, rodzeństwo żony przeszło, współpracownicy przeszli -
    wszyscy wyzdrowieli, nikt nie musiał jechać do szpitala.

    Nie zaprzeczam, że nie wszyscy mają tyle szczęścia. Ale ja nikomu nie
    zabraniam się szczepić. Dla mnie i mojego otoczenia, ryzyko wydaje mi
    się minimalne. Jeżeli sytuacja się nie pogorszy, to za kilka lat jeżeli
    informację o NOP-ach nie będą odbiegać od pozostałych szczepionek które
    mamy obowiązkowe i które wszystkie przyjąłem, to nie będę widział
    problemu w tym żeby się zaszczepić. Póki co na razie nie wiadomo czy tej
    szczepionce bliżej do szczepionki na polio czy na grypę. Na tę drugą się
    nigdy nie szczepiłem i nie widzę sensu w zabezpieczaniu się przed czymś
    co istniało w zeszłym roku, a w tym jeżeli ma mnie złapać to już inna
    forma na którą tamto szczepienie nie działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 347. Data: 2021-05-02 10:38:03
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > zapominam o sprawie. Co w tym dziwnego? W razie czego, nawet na
    > dukanie "Py, py, pu" w aptece, pani się zapytała "Purethal?".

    A, czyli od minimum 15 lat to samo i cały czas jest to terapia
    eksperymentalna. W moim przypadku zresztą okazała się nieskuteczna.

> [...]
    > jeszcze tabletki (najdroższe ale wystarczy jedna wizyta w roku).
    > Dodatkowo "tę nową" wybrali i używa "większość naszych pacjentów" to

    Hm, to w końcu czym się odczulasz - zastrzykami czy tabletką? Chyba nie
    zrozumiałam.

    > A Ty się pytasz dlaczego jestem w takim razie pesymistycznie
    > nastawiony do szczepienia wakcyną którą upichcili *na dniach* a jej
    > historia NOP jest dopiero na bieżąco

    Sam mechanizm działania szczepionek jest znany od dawna. W przypadku
    szczepionek mRNA od niedawna, ale nie od wczoraj jest opracowywany.

    --

    Ewa

  • 348. Data: 2021-05-02 10:40:37
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > W sensie czy ramie się nie zaczerwieniło lub bolało? Nie, nie miałem
    > do tej pory nic takiego.

    Raczej chodzi o to, że nie miałeś traumatycznych skutków ubocznych w
    postaci np. pobytu w szpitalu albo wstrząsu, czyli dodatkowych emocji,
    które pomogłyby zapamiętać. Jak ktoś się na czymś mocno sparzy, to
    raczej pamięta, czego w przyszłości unikać.

    --
    Ewa

  • 349. Data: 2021-05-02 10:48:41
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 02.05.2021 o 08:20, Pete pisze:
    > Kwestionowała pani ordynator oddziału szpitala dziecięcego.
    > Późniejsze badania zlecał lekarz POZ.

    Ale pisałeś też to:

    "Nic nie byłem w stanie zrobić. Wypis ze szpitala bez NOP. Lekarz
    pediatra kwalifikujący do szczepienia powiedział że nie ma podstaw do
    zgłoszenia NOP bo dziecko w szpitalu było na zapalenie płuc."

    Więc dla mnie jest to niekonsekwencja lekarza, który potem wystawia skierowania na
    wiele badań związanych ze szczepieniem (o których pisałeś w innym poście jako o
    dodatkowych kosztach tegoż szczepienia).

    > Stąd dziwię się że się dziwisz kiedy opisuję moje przygody że służbą
    > zdrowia.
    > Zwłaszcza państwową.

    Dziwię się, bo akurat ze zgłoszeniem NOP we własnym zakresie nie miałam
    problemu.

    Jednak ze swoich doświadczeń wiem, że poruszanie się w państwowej
    służbie zdrowia wymaga często wielu akrobacji.

    --
    Ewa

  • 351. Data: 2021-05-02 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > W sensie czy ramie się nie zaczerwieniło lub bolało? Nie, nie
    > miałem do tej pory nic takiego.

    W sensie ze jak bierzesz szczepionke po której, jak sadzisz prawie ci
    umiera dziecko, to jestes troche bardziej nastawiony na zapamietanie
    nazwy niz to 10 szczepionkach które przyniosły oczekiwany skutek i nic
    ci po nich nie było.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)