  • 771. Data: 2021-07-06 18:19:23
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 6 lipca 2021 o 15:02:44 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Szczepić. Tak się szczęśliwie w tym nieszczęściu złożyło, że prace nad
    > tego typu szczepionkami trwały od wilu lat

    ...a jeśli wynalazca metody, naukowiec zajmujący się tym tematem od początku ma
    wątpliwości, to się go profilaktycznie usuwa nawet z wikipedii ;)
    https://dorzeczy.pl/zdrowie/190490/ostrzegal-przed-s
    zczepionka-malonea-nie-ma-juz-w-wikipedii.html

  • 772. Data: 2021-07-06 20:40:04
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.07.2021 o 17:19, WS pisze:

> [...]
    > https://dorzeczy.pl/zdrowie/190490/ostrzegal-przed-s
    zczepionka-malonea-nie-ma-juz-w-wikipedii.html

    wyniki iwermektyny opublikowane w medical journal też (mi za
    udostępnienie linku do tych badań fb zablokował konto na 3 dni), bo
    mając lek trzeba by zaprzestać stosowania testowych szczypawek. A jak
    lek to musi być nowy, opatentowany, drogi, a nie byle badziewie za 5zł
    które wyleczy i po sprawie.

    Lukasz

  • 773. Data: 2021-07-06 22:19:33
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Szczepić. Tak się szczęśliwie w tym nieszczęściu złożyło, że prace nad
    > tego typu szczepionkami trwały od wilu lat, a w chwili pojawienia się
    > tego draństwa były na ukończeniu.

    No i jak zwykle w takich sytuacjach okazuje się, że to, co my nazywamy
    szczęściem, dla wielu jest oznaką spisku jakiejś grupy  - umownie
    nazwijmy - trzymającej władzę i dążącej do depopulacji. Jestem w stanie
    zrozumieć zwykłych ludzi, ale niestety w takie rzeczy wierzą i
    opowiadają innym ludzie z tytułami. Znam osobiście. To naprawdę jest smutne.

    Pocieszam się tylko teorią, którą kiedyś zasłyszałam, że ludzie wierzący
    w różnego rodzaju spiski są ewolucyjnie potrzebni, mogą się czasem
    przydać. Osobiście uważam jednak, że jeszcze nie tym razem.

    > A teraz mamy najlepiej przetestowane
    > szczepionki -- zamiast badań klinicznych na marnych tysiącach przypadków,
    > od razu miliard prób.

    Mała uwaga - nie *zamiast*, a oprócz.

    --
    Ewa

  • 774. Data: 2021-07-06 22:21:40
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 06.07.2021 o 20:40, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > mając lek trzeba by zaprzestać stosowania testowych szczypawek. A jak
    > lek to musi być nowy, opatentowany, drogi, a nie byle badziewie za 5zł

    Widzę, że byłbyś w stanie poeksperymentować z wieloma lekami (choćby
    nawet dla koni!), byleby tylko nie nazywały się szczepionkami. Ciekawy
    przypadek stanowisz.

    --
    Ewa

  • 775. Data: 2021-07-06 22:27:19
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 06.07.2021 o 08:52, quent pisze:

    > Na moje oko to jest kryminał co oni zrobili i mam nadzieję, że w końcu
    > za to bekną.

    Oczywiście. Nie zapomnij o tym przy kolejnych wyborach.

    --
    Ewa

  • 776. Data: 2021-07-06 22:36:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > ...a jeśli wynalazca metody, naukowiec zajmujący się tym tematem od
    > początku ma wątpliwości, to się go profilaktycznie usuwa nawet z wikipedii ;)

    A usuwa się?! Strona dalej istnieje. Owszem, jest dyskusja nad jej usunięciem,
    ale pies z kulawą nogą się nią nie interesuje. Jeden głos za, jeden przeciw.
    W ciągu dwóch tygodni. Podobna dyskusja toczyła się kilkanaście lat temu.
    Bo artykuł bezwartościowy, będący wyłącznie autopromocją. Facet od dawna ma
    parcie na szkło, a teraz dodatkowo robi z siebie obrońcę ludzkości.

    O ile pamiętam, z Wikipedii usuwa się informacje, które nie są poparte
    źródłami. Wpisałem w gugla nazwisko tego pana -- o tym, że jest "wynalazcą
    szczepionki" można przeczytać na jego profilu Linkedin, na jego Twitterze i
    na kilku stronach zawierających w nazwie domeny jego nazwisko. Innych źródeł
    brak (albo zostały profilaktycznie usunięte przez Właściciela Internetu).

    > https://dorzeczy.pl/zdrowie/190490/ostrzegal-przed-s
    zczepionka-malonea-nie-ma-juz-w-wikipedii.html

    "Dr Robert Malone nie jest już uznawany przez Wikipedię za twórcę
    technologii stosowanej w niektórych szczepionkach COVID-19."

    Nie jest JUŻ uznawany?! A kiedy był? Wikipedia ma nieusuwalną historię
    każdego artykułu. Na stronie o tym panu nie ma nic o szczepince RNA.
    A na stronie o szczepionce RNA nie ma nic o tym panu. W ogóle ostatnia
    jej wersja pochodzi z 6 czerwca, nikt niczego nie zmieniał ani 14, ani
    16 czerwca -- to wszystko co wypisują w linkowanym wyżej artykule jest
    gadaniem Od Rzeczy. Zresztą tego można było się spodziwwać -- portal
    znany jest od dawna z rozsiewania fake newsów.

    --
    Jarek

  • 777. Data: 2021-07-06 22:47:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Mała uwaga - nie *zamiast*, a oprócz.

    Uczciwie trzeba przyznać, że w przypadku szczepinek covidowych pełne
    badania kliniczne nie zostały ukończone. Tego właśnie lubią czepiać
    się foliarze. Jednak w obecnej sytuacji nie ma to najmniejszego
    znaczenia.

    --
    Jarek

  • 778. Data: 2021-07-06 23:13:35
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Uczciwie trzeba przyznać, że w przypadku szczepinek covidowych pełne
    > badania kliniczne nie zostały ukończone.

    3 fazy kliniczne, które zwykle trwały dłużej, ze względu na sytuację
    były oceniane na bieżąco i nakładały się na siebie. Nie jest zakończona
    IV faza, bo siłą rzeczy jesteśmy w jej trakcie. Tu dobre wyjaśnienie:

    "Jeśli chodzi o sam przebieg badań klinicznych, zwykle, jeżeli jest
    czas, to te badania odbywają się sekwencyjnie - najpierw robi się
    badanie fazy I, potem II, potem III. Tutaj, na ile pozwalał na to cały
    proces robienia tych badań i bezpieczeństwo, to te fazy się nakładały na
    siebie trochę, więc to umożliwiło skrócenie procesu badań. Natomiast
    badania III fazy trwały 2-3 miesiące, co pozwoliło na stwierdzenie
    statystycznie istotnego działania skuteczności szczepionek w
    zapobieganiu chorobie. Też bardzo ważne jest to, że nie czekano na
    zakończenie całego procesu. Normalnie, kiedy jest czas, to badania
    kliniczne kończą się i wtedy firma składa aplikację o dopuszczenie
    produktu medycznego do używania. Natomiast tutaj, Europejska Agencja
    Leków zastosowała tzw. Rolling Review, czyli ciągły proces oceny wyników
    badań klinicznych. W momencie, kiedy pojawiała się jakaś partia badań,
    to eksperci od razu analizowali wyniki, nie czekając na zakończenie
    całego procesu."

    https://ec.europa.eu/poland/sites/default/files/docs
    /news/18_testowanie_szczepionek.pdf

    --
    Ewa

  • 779. Data: 2021-07-06 23:18:09
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > gadaniem Od Rzeczy. Zresztą tego można było się spodziwwać -- portal
    > znany jest od dawna z rozsiewania fake newsów.

    W ogóle z dużą dozą ostrożności należałoby podchodzić do każdego, kto
    nazwałby się twórcą szczepionki mRNA, ponieważ do tego typu odkrycia
    dokłada swoją cegiełkę wielu naukowców.

    Z tego co wiem, to jedną z największych cegiełek dołożyła prof. Kariko,
    która już wiele lat temu w mRNA widziała nadzieję dla leczenia chorób:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katalin_Karik%C3%B3

    --
    Ewa

  • 780. Data: 2021-07-06 23:34:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > W ogóle z dużą dozą ostrożności należałoby podchodzić do każdego, kto
    > nazwałby się twórcą szczepionki mRNA, ponieważ do tego typu odkrycia
    > dokłada swoją cegiełkę wielu naukowców.

    Wiem. Natomiast lud prosty nieraz oglądał na dobranoc Pomysłowego
    Dobromira -- i wie w jaki sposób powstają wszystkie wynalazki
    i odkrycia.

    --
    Jarek