  • 811. Data: 2021-07-19 16:36:06
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Jun 2021 13:32:38 +0100, w <sb1u16$lgb$1@dont-email.me>, ddddddddddddd
    <d...@f...pl> napisał(-a):

    > z wypowiedzi lekarzy wynika, że testy tych produktów zakończą się w
    > 2023-2024, w zależności od producenta

    Testy już się dawno zakończyły, co najwyżej zakończą się badania
    długoterminowe.

  • 812. Data: 2021-07-19 16:39:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 6 Jul 2021 22:36:33 +0200, w <s...@f...lasek.waw.pl>,
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Bo artykuł bezwartościowy, będący wyłącznie autopromocją. Facet od dawna ma
    > parcie na szkło, a teraz dodatkowo robi z siebie obrońcę ludzkości.
    >
    > O ile pamiętam, z Wikipedii usuwa się informacje, które nie są poparte
    > źródłami. Wpisałem w gugla nazwisko tego pana -- o tym, że jest "wynalazcą
    > szczepionki" można przeczytać na jego profilu Linkedin, na jego Twitterze i
    > na kilku stronach zawierających w nazwie domeny jego nazwisko. Innych źródeł
    > brak (albo zostały profilaktycznie usunięte przez Właściciela Internetu).

    zczepionka-malonea-nie-ma-juz-w-wikipedii.html

> [...]
    > technologii stosowanej w niektórych szczepionkach COVID-19."
    >
    > Nie jest JUŻ uznawany?! A kiedy był? Wikipedia ma nieusuwalną historię
    > każdego artykułu. Na stronie o tym panu nie ma nic o szczepince RNA.
    > A na stronie o szczepionce RNA nie ma nic o tym panu. W ogóle ostatnia
    > jej wersja pochodzi z 6 czerwca, nikt niczego nie zmieniał ani 14, ani
    > 16 czerwca -- to wszystko co wypisują w linkowanym wyżej artykule jest
    > gadaniem Od Rzeczy. Zresztą tego można było się spodziwwać -- portal
    > znany jest od dawna z rozsiewania fake newsów.

    Dobre podsumowania czym się szury jak WS szprycują :)

  • 813. Data: 2021-07-19 17:24:16
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-07-19 o 16:36 +0200, r...@k...pl napisał:

    > Testy już się dawno zakończyły, co najwyżej zakończą się badania
    > długoterminowe.

    Warto przy okazji wspomnieć, że zaczynają się teraz pojawiać klasyczne,
    inaktywowane szczepionki (CoviVac, Covaxin, CoronaVac...).
    Niewykluczone, że ten typ szczepionek spotka się z daleko mniejszą
    nieufnością populacji z racji tego, że tego typu szczepionki stosujemy
    już od bardzo dawna - m.in. w przypadku szczepionek przeciw grypie.

    Mateusz

  • 814. Data: 2021-07-19 19:15:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > nieufnością populacji z racji tego, że tego typu szczepionki stosujemy
    > już od bardzo dawna - m.in. w przypadku szczepionek przeciw grypie.

    Wykluczone. Szczepią się ci, którzy nigdy nic przeciwko szczepionkom
    nie mieli -- na covid zaszczepiło się ich daleko więcej niż na grypę,
    bo motywacja większa. A nie szczepią się wciąż ci sami. Teraz jako
    pretekst wybrali sobie "brak testów", wcześniej była to rtęć, autyzm,
    czy co tam jeszcze.

    --
    Jarek

  • 815. Data: 2021-07-19 22:27:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakaś grupa to tacy, co nie lubią kłucia - podobnie jak chodzenia do dentysty (w
    życiu nie byli i nie pójdą), a filozofię można
    dorabiać dowolną.

    -----

  • 816. Data: 2021-07-19 23:12:52
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 19.07.2021 o 22:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jakaś grupa to tacy, co nie lubią kłucia - podobnie jak chodzenia do
    > dentysty (w życiu nie byli i nie pójdą), a filozofię można dorabiać
    > dowolną.

    No tak, to wiele tłumaczy. Chyba można to nazwać nową chorobą prezydencką.

    --
    Ewa

  • 817. Data: 2021-07-20 08:47:30
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-07-19 o 22:27 +0200, ąćęłńóśźż napisał:
    > Jakaś grupa to tacy, co nie lubią kłucia - podobnie jak chodzenia do
    > dentysty (w życiu nie byli i nie pójdą), a filozofię można dorabiać
    > dowolną.

    Wbrew temu co pisał Jarek, istnieje pewna różnorodność ludzi
    nieszczepiących się. Ze znanych mi grup mogę wyróżnić:

    - nieufność dot. krótkiego doświadczenia z mRNA
    - strach/niechęć przed igłą
    - "nie potrzebuję, ja zdrowy i młody, przechoruję/już przechorowałem"
    - antysystemowcy, "zła big pharma" itp
    - spiskowcy, czipowanie ludzi, 5G i kosmici

    Istnieje z pewnością kilka jednoczesnych kombinacji powyższych. Ja sam
    zaliczam się *w pewnej mierze* do pierwszych trzech kategorii.
    Niewątpliwie zaszczepię się w niedalekiej przyszłości, ale póki
    posiadam jeszcze resztki antyciał pochorobowych, to mi się nie spieszy.

    Mateusz

  • 818. Data: 2021-07-20 12:43:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > - antysystemowcy, "zła big pharma" itp
    > - spiskowcy, czipowanie ludzi, 5G i kosmici

    Mój podział opisywał wyłącznie dwie grupy niezaszczepionych: tych
    co *nie chcą* i zawsze znajdą argument, oraz tych co chcą, lecz chęć
    u nich zbyt wątła, by na akt się zdobyć.

    Ja się nigdy nie szczepiłem na grypę, ale ja jestem taki osobliwy
    przypadek, co to antybiotyk miał ostatnio aplikowany w roku 1986
    (później nie było potrzby), a dolegliwości mogące być grypą (półtora
    dnia gorączki) dotknęły go w wymienionym okresie jeden raz.

    Jestem więc klinicznym przypadkiem pacjenta z drugiej grupy (w kontekscie
    grypy). Motywację miałem słabą (i racjonalne podstawy tej słabości),
    ale gdyby akurat koło mnie przechodził z trgarzami lekarz szprycownik,
    to bym mu dał się zaszczepić.

    W przypadku covidu jest inaczej. Racjonalne przesłanki do zaszczepienia
    wszystkich są ogólnie znane i dostatecznie mocne. Pierwszą grupę
    nieszczepionych należy sobie odpuścić -- szkoda energii, szurii i tak
    nie da się przekonać. Na szczęście jest to grupa nieliczna. Wysiłek
    lepiej włożyć w grupę drugą -- rzeczowe argumenty do normalnych ludzi
    trafią i dadzą owoce.

    --
    Jarek

  • 819. Data: 2021-07-22 14:30:14
    Od: quent <x...@x...com>

> [...]
    > - antysystemowcy, "zła big pharma" itp
    > - spiskowcy, czipowanie ludzi, 5G i kosmici

    Zapomniałeś dodać jeszcze tych co nie chcą po prostu w tym cyrku
    uczestniczyć. Cyrku z powodu wyolbrzymiania śmiertelności owego wirusa,
    która jest na poziomie żałośnie niskim w kontekście paniki jaką się
    sieje co i rusz.

  • 820. Data: 2021-07-22 14:32:41
    Od: quent <x...@x...com>

    > Racjonalne przesłanki do zaszczepienia
    > wszystkich są ogólnie znane i dostatecznie mocne.

    Chyba dla producentów szczepionek.

    Jakoś tak się dziwnie składa, że liderami ostatnich zakażeń są
    przodownicy szczepień w europie.